Τετάρτη 15 Απριλίου 2009

Ο Ιουστινιανός ήταν Σκοπιανός και όχι Σλάβος

Η 7η παρατήρησή στην ανάρτηση «Ιστορία της αρχιεπισκοπής Οχρίδας», προκάλεσε άμεση αντίδραση στο αντίπαλο μπλογκ. «H απάτη για τη Σλαβική καταγωγή του Ιουστινιανού».

Ο «Ιστορικός του Ελληνικού Έθνους», λοιπόν, ένας από τους κυριότερους δημιουργούς του ελληνικού μύθου, Κ. Παπαρρηγόπουλος, δημιούργησε αυτή την απάτη και παρουσίασε τον Ιουστινιανό ως Ουπράβδα, (δηλαδή Σλάβο), εμφανίζεται ως ανακριβής.

Τα έγγραφα της Μονής του Αγίου Όρους στα οποία στηρίχθηκε η άποψη αυτή, πιθανόν να είναι ανακριβή. Πιθανόν να ονόμαζαν το Ιουστινιανό, Ουπράβδα (Δίκαιο) οι Σλάβοι που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή, κάτι που μπέρδεψε τους συγγραφείς των εγγράφων και παραπλάνησε τον Παπαρρηγόπουλο.
Πιθανόν, όμως, και να είχε σλαβική καταγωγή. Σλάβοι εγκαταστάθηκαν στα Βαλκάνια μαζικά από τις αρχές του 6ου αιώνα, αλλά μικρή παρουσία τους αναφέρεται πολύ νωρίτερα.
Ο αυτοκράτορας Τραϊανός (98-117 μ.Χ.) αναφέρει ότι όταν κυρίευσε τη Δακία (σημερινή Ρουμανία), μεταξύ των κατοίκων της υπήρχαν και Σλάβοι. Εκείνοι οι Σλάβοι έγιναν πλέον Ρωμαίοι.

Ο χρονικογράφος Ιωάννης από την Έφεσο, Σύρος στην καταγωγή και φίλος του Ιουστινιανού, λέει ότι εκατό χιλιάδες Σλάβοι εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο. Το ίδιο αναφέρει και ο Ευάγριος ο Σχολαστικός, επίσης Σύρος στην καταγωγή.
Και οι δύο έχουν ελληνικά ονόματα και έγραφαν στα ελληνικά. Το ίδιο έκαναν και όλοι οι μορφωμένοι αλλοεθνείς του Βυζαντίου, που τελικά έγιναν Ρωμιοί και είναι οι πρόγονοι των Νεοελλήνων. Αναφορές για τέτοια μαζική εγκατάσταση Σλάβων στη Μακεδονία δεν υπάρχουν.

Εδώ και χρόνια έχει καταργηθεί ως αναξιόπιστος ιστορικός ο Γιάννης Κορδάτος και το έργο του δεν κυκλοφορεί πλέον. Παραθέτω ένα κομμάτι από το βιβλίο του ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (τόμος Γ΄, σελ.16), για να γίνει κατανοητός ο λόγος της κατάργησης αυτής, όπου γράφει:

«Έτσι κατά τον 5ο αιώνα [π.Χ.], από το ανακάτεμα αυτό [Ιλλυριούς, Φρύγες, Παίονες, Μολοσσούς κλπ] σχηματίστηκε η μακεδονική φυλή που είχε δική της γλώσσα (3) και ξεχώριζε από τους άλλους λαούς της Βαλκανικής….
Οι Έλληνες όμως αν και οι Μακεδόνες βασιλιάδες καθώς και οι αυλικοί και οι ευγενείς μιλούσαν την ελληνική γλώσσα και ισχυρίζονταν πως κατάγονταν από τους Ηρακλείδες, τους χαρακτήριζαν β α ρ β α ρ ο υ ς και α λ λ ό φ υ λ ο υ ς.
Στο χαρακτηρισμό αυτόν είναι ομόφωνη η αρχαία ελληνική παράδοση. Όχι μόνο ο Δημοσθένης αλλά και ο Θουκυδίδης και όλοι σχεδόν οι Έλληνες συγγραφείς αποκαλούν τους Μακεδόνες Βαρβάρους.
(3) Η αρχαία μακεδονική γλώσσα ήταν φυσικό να πλουτιστεί με λέξεις φρυγικές, ιλλυρικές, παιονικές, θεσσαλικές και αργότερα με ελληνικές.»

Στον τόμο Β΄σελ. 172 γράφει: «Οι αρχαίοι ιστορικοί δε θεωρούσαν την Ήπειρο (4) ελληνική περιοχή, γι’ αυτό τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας από Ανατολικά έφταναν ίσαμε τον Όλυμπο και στα Δυτικά στον Αμβρακικό κόλπο.» …
«(4) Το τοπωνύμιο Ήπειρος δεν είναι ελληνικό, αλλά προελληνικό».

Ο Γιάννης Κορδάτος δεν απορρίφθηκε μόνο από τους αστούς ως κομμουνιστής, αλλά και από το ίδιο το ΚΚΕ. Ο Παπαρρηγόπουλος είχε απορριφθεί από τους κομμουνιστές και τώρα απορρίπτεται εν μέρει και από τους αστούς.

Ο Ιουστινιανός γεννήθηκε σε χωριό των Σκοπίων. Στην καταγωγή αναφέρεται ως Ιλλυριός. Μπορεί να ήταν όντως ιλλυρικής καταγωγής, αλλά το πιθανότερο είναι να χαρακτηρίστηκε Ιλλυριός, λόγω του γεγονότος ότι εκείνη την εποχή η Μακεδονία και γενικά τα Δυτικά Βαλκάνια ανήκαν στο Ιλλυρικό Θέμα.

Η Οχρίδα αναφέρεται από τους Βυζαντινούς και ως Ιουστινιανή Πρώτη (Justiniana Prima). Αυτό δείχνει ότι ή την ίδρυσε ο Ιουστινιανός ή την ανακαίνισε. Στο αντίθετο άκρο της Μακεδονίας ίδρυσε άλλη μια πόλη, την Κιουστεντίλ, η οποία έμεινε γνωστή και με το όνομα Ιουστινιανή Δευτέρα. Σήμερα βρίσκεται στη βουλγαρική επικράτεια (Μακεδονία του Πιρίν), 22 χιλιόμετρα από τα ανατολικά σύνορα της Δημ. Μακεδονίας με τη Βουλγαρία.

Το όνομα της πόλης των Σκοπίων δεν είναι σλαβικό, καθώς έτσι ονομαζόταν και κατά την αρχαιότητα (Σκούπι). Έτσι, λοιπόν, Οχρίδα, Σκόπια και Κιουστεντίλ δεν είναι σλαβικές πόλεις και υπήρχαν κατά τον 6ο αιώνα, οπότε εμφανίζεται μαζική εγκατάσταση Σλάβων σε όλη τη Βαλκανική χερσόνησο.

Ο δρυμός που αρχίζει από τη λίμνη της Οχρίδας και εκτείνεται προς βορρά κατά μήκος των Αλβανικών συνόρων, ονομάζεται και σήμερα όπως κατά την αρχαιότητα Μέλας Δρυμός (Τσ΄ρνι Ντριμ – Црни Дрим).

Ο δρυμός, η λίμνη και το Εθνικό Πάρκο μεταξύ Ντέμπαρ και Γκόστιβαρ ονομάζεται Μαύροβο (Маврово - μαύρος=μέλας), και σίγουρα δεν είναι σλαβικό. Η οροσειρά που εκτείνεται κατά μήκος των συνόρων μεταξύ Δημ.Μακεδονίας και Αλβανίας (από το ύψος του Ντέμπαρ και άνω) και Κοσόβου, ονоμάζεται Σαρ (παχύ –σ- Шар планина). Αυτό είτε είναι παραφθορά του αρχαίου ονόματος Σκάρδος ή το Σκάρδος είναι ελληνοποιημένη προφορά του αρχαίου ονόματος.
Αυτό ήταν κάτι σύνηθες κατά την αρχαιότητα. Οι Έλληνες προσάρμοζαν στη γλώσσα τους ξένα ονόματα, με αποτέλεσμα Θρακικά, Ιλλυρικά, Περσικά κλπ. ονόματα να μας φαίνονται σήμερα ελληνικά. Ο Σκάρδος αναφέρεται από τους αρχαίους ως τо βόρειο σύνορо της Μακεδονίας.

Το όνομα της χώρας παρέμεινε Μακεδονία (Μακεντόνια). Αντιθέτως τα ονόματα άλλων χωρών όπου εγκαταστάθηκαν μαζικά άλλοι πληθυσμοί, πήραν το όνομα των νέων κατοίκων. Τα ονόματα Μοισία, Δακία, Ιλλυρία, Πελοπόννησος, Ελλάς κλπ. εγκαταλήφθηκαν και τη θέση τους πήραν τα Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Αλβανία, Γρεκία, Μορέας, Ρούμελη κλπ.

Το γεγονός ότι στη Μακεδονία δεν επικράτησε άλλο όνομα, είναι μια ένδειξη ότι οι προ του 6ου αιώνα πληθυσμοί δεν εξαφανίστηκαν και δεν έγιναν μειοψηφία. Τα σλαβικά στοιχεία της μακεδονικής γλώσσας οφείλονται σε κοινονικοπολιτικούς παράγοντες, βασικότεροι από τους οποίους είναι η χρησιμοποίηση της κυριλλικής γραφής και γλώσσας από την Φιλοσοφική Σχολή Οχρίδας και στην συνέχεια από την αρχιεπισκοπή Οχρίδας στην επικράτεια των οποίων ανήκε η Μακεδονία για πολλούς αιώνες.

Οι απόγονοι, λοιπόν, του λαού από τον οποίο προέρχεται η δυναστεία των Ιουστινιανών, παρέμειναν στη Μακεδονία. Τα μέλη της οικογένειας του Ιουστινιανού, που κατάγονται από την περιοχή των Σκοπίων, είτε είναι σλαβικής είτε ιλλυρικής καταγωγής, με τους σημερινούς εν Ελλάδι όρους, πρέπει να αποκαλούνται Σκοπιανοί. Και μάλιστα όχι «σκοπιανοί» με την έννοια του πολίτη του κράτους της Δημ. Μακεδονίας, αλλά με την πραγματική έννοια της καταγωγής.

Άρα, όσοι λένε του «σκοπιανούς» Σλάβους, είναι σαν να υποστηρίζουν ότι ο Ιουστινιανός ήταν Σλάβος.
Όσοι λένε εμάς τους Μακεδόνες ακτιβιστές «Σκοπιανούς», παρόλο που είμαστε πολύ μακριά από την πόλη των Σκοπίων, είναι σαν να μας λένε απογόνους των Ιουστινιανών.
Διαλέγετε και παίρνετε.


17 σχόλια:

  1. Ανώνυμος18/4/09, 2:17 π.μ.

    ονоμάζεται Σαρ (παχύ –σ- Шар планина). Αυτό είτε είναι παραφθορά του αρχαίου ονόματος Σκάρδος ή το Σκάρδος είναι ελληνοποιημένη προφορά του αρχαίου ονόματος.

    Το Шар είναι 100% σλαβική λέξη και σημαίνει σφαιρα-σφαιρικός.

    Η λέξη σλάβος δεν αναφέρεται σε αίμα ή καταγωγή αλλά σε κουλτούρα-γλώσσα. ΚΑι εφόσον οι ΜΑκεδόνες μιλούνε μια σλαβική γλώσσα, μπορούν να θεωρηθούν σλαβικό έθνος.
    Τα "εμείς δεν είμαστε σλάβοι" είναι γκρεκομανισμοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμε 2:17
    Το шар (σαρ) δεν υπάρχει ως λέξη στη μακεδονική, την οποία γνωρίζω. υπάρχει λέξη шаре που σημαίνει χαράζει και шарено που σημαίνει παρδαλό. Εξ άλλου η Шар планхна είναι μακρόστενη οροσειρά και όχι σφαιρική.

    Δεν ξέρω να υπάρχει κάποια αρχαία γλώσσα, όπως τα ελληνικά και τα λατινικά, η οποία να αποκαλούνταν σλαβικά και από την οποία πήραν και οι άλλες σλαβικές γλώσσες την βάση τους.Τα μακεδονικά ελάχιστη σχέση έχουν με τα γειτονικά κροατικά ή τα τσέχικα.
    Σε ποιά σλαβική το шар σημαίνει σφαίρα?

    Οι γλώσσες έχουν πάμπολλα γλωσσικά στοιχεία που δεν είναι ελληνικά, λατινικά, σλαβικά, τα οποία μέσα στην τάση μας να ομαδοποιούμε, τα αγνοούμε, τα παραβλέπουμε και τα υποβαθμίζουμε.

    Η οροσειρά Шар планина συμπίπτει με την περιοχή όπου τοποθετούσαν αρχαίοι συγγραφείς το όρος Σκάρδος, το οποίο δεν είναι ελληνικό όνομα, καθώς σε εκείνη την περιοχή δεν αναφέρεται παρουσία Ελλήνων.

    Οι Νεοέλληνες λένε το Τσ΄ρνα Γκόρα (Црна Гора) Μαυροβούνιο. Το Γκόρα (Гора) έχει ίδια ρίζα με το αρχαιοελληνικό όρος, ενώ η λέξη βουνό δεν έχει καμία σχέση με τη λέξη όρος.
    Οι Νεοέλληνες λένε το Μπέογκραντ (Београд) Βελιγράδι.

    Τα γλωσικά θέματα τα αντιμετωπίζουμε μόνο ως ακαδημαϊκά και όχι ως πολιτικά. Κάθε άποψη συμβάλει στην προσέγγιση της αλήθειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σου Τάσο, Καρατάσο!

    Χαίρομαι που συναντώ ένα Σλαβομακεδόνα με ψύχραιμη λογική. Ας κατοικεί εντός του ελλαδικού κράτους, προσωπικά δεν μ' ενοχλεί καθόλου.


    Να η δική μου άποψη για τις σχέσεις των δυο λαών:
    http://drgvichia.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/10/09, 3:23 μ.μ.

    το διαλεγεται και παιρνετε μου αρεσε σε αυτο το ημιμαθες μυθιστορημα παραπανω. απο ποτε στη μακεδονικη γλωσσα υπαρχουν βρε παιδια σλαβικα γραμματα. εκτος και αν εννουν καποια χωρα αλλη που μπορει να λεγοταν μακεδονια αλλα καμια σχεση δεν εχει με τη μακεδονια. ουτως η αλλως αγορακια και κοριτσακια σλαβων μη χτυπιεστε αδικα.ο,τι και να κανετε δε μπορειτε να κοροιδευψετε κανεναν μα κανεναν για τη δηθεν ελληνικη σας ταυτοτητα. ξεκινηστε τωρα τα παγανιστηκες τελετες σας και τα λεμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος21/10/09, 10:39 μ.μ.

    Karatasho, καλύτερα θα ήταν να εγκαταλείψεις τις φαντασιώσεις σου σχετικά με την ιστορία και να κοιτάξεις καμμιά σοβαρή ιστοριογραφική πηγή.

    Εγώ θα σου πρότεινα μία ιστορελίδα χαρτών:

    http://www.euratlas.net

    Εάν κάνεις τον κόπο, θα δείς ότι η Μακεδονία υπάρχει στα 600 μ.χ.:

    http://www.euratlas.net/history/europe/600/index.html

    Εξαφανίζεται μετά την Σλαϋική εισβολή:

    http://www.euratlas.net/history/europe/700/index.html

    Και ξαναεμφανίζεται στα 800 μ.χ. στην... Θράκη, από Μακεδόνες πρόσφυγες:

    http://www.euratlas.net/history/europe/800/index.html

    Έκτοτε η Μακεδονική δυναστεία πήρε το όνομα της από τον Βασίλειο Α', επειδή ο τελευταίος γεννήθηκε στην Αδριανούπολη (σημερινό Edirne της Τουρκίας). Όπως βλέπεις, η ονομασία της Μακεδονίας επέζησε γιά λίγους αιώνες ακόμα... Αλλά όχι στην Μακεδονία, εκτός εάν εσύ πιστευεις ότι η Μακεδονία δεν περιλαμβάνει τη Θεσσαλονλικη, αλλά εκτείνεται μέχρι την σημερινή Τουρκία και ακόμα παραπέρα!!!

    Τελικά το όνομα Μακεδονία εξαφανίστηκε και από την Θράκη κατά τον 11ο αιώνα:

    http://www.euratlas.net/history/europe/1200/index.html

    Και αυτές τις φαντασιώσεις σου γιά τον Ιουστινιανό να τις ξεχάσεις. Ο Ιουστινιανός δεν έχει καμμία σχέση με την Μακεδονία, αφού τα Σκόπια (κοντά όπου γεννήθηκε) δεν ήταν μέρος της Μακεδονίας μέχρι και το τέλος της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Ούτε και μπορείς να αποδείξεις τι γλώσσα μιλούσε γιατί δεν έχει επιβιώσει καμμία λεπτομέρεια γύρω από αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε 22:39

    Πράγματι δημιουργήθηκε το Θέμα Μακεδονίας με έδρα την Ανδριανούπολη, το οποίο περιελέμβανε την ανατολική Μακεδονία και το μεγαλύτερο μέρος της Θράκης.
    Αυτό δεν σημαίνει ότι η περιοχή Θράκη έπαψε να αποκαλείται Θράκη. Το ίδιο και η περιοχή της Μακεδονίας δεν έπαψε να αποκαλείται Μακεδονία.
    Εκεί οφείλεται και το γεγονός ότι μετά την καταργηση του διοικητικού Θέματος Μακεδονία με έδρα την Ανδριανούπολη, οι περιοχές Μακεδονία και Θράκη συνέχισαν να αποκαλούνται με το όνομά τους.

    Ανέφερα την περίπτωση του Ιουστινιανού, ο οποίος κατάγεται από την περιοχή των Σκοπίων, για να δείξω την αυθαιρεσία να αποκαλούνται οι σημερινοί Μακεδόνες Σλάβοι ή Βούλγαροι.
    Ο λαός από τον οποίο κατάγεται ο Ιουστινιανός δεν εξαφανίστηκε και συνέχισε να ζεί σε αυτή την περιοχή. Δεν ήταν (μάλλον) ούτε σλαβικός, ούτε βουλγαρικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και τι θες να μας πεις ρε φιλαράκο, ότι οι σημερινοι σλαβομακεδόνες δεν είναι σλαβικής καταγωγής? ή το άλλο που λες ότι οι γηγενείς μακεδόνες ήταν περισσοτεροι των σλάβων και τότε πως κατάφεραν μια χούφτα σλάβοι να δώσουν τη γλώσσα τους στους γηγενείς μακεδόνες?γιατί δεν έγινε το ίδιο και με τους βουλγάρους οι οποιοι πήραν τη γλώσσα τους απο τους σλάβους της μοισίας και της θράκης? στην πελοπόννησο οι σλάβοι αφομοιώθηκαν απο τους γηγενείς και απο εποίκους, ενω στη μακεδονία επειδη ήταν πλειοψηφεία αφομοίωσαν τους γηγενείς ή όσοι κράτησαν την προηγούμενη τους ελληνοφωνία μετακινήθαν στη θράκη που όπως πολυ σώστα ανέφερε ο ανώνυμος φίλος ονομάστηκε μακεδονία εξού και η μακεδονική δυναστεία του αρμεναίου στη καταγωγή Βασιλείου Α΄του Μακεδών. Οι σημερινοι σλαβόφωνοι είναι σλαβομακεδόνες, δεν θελει πολύ μυαλό. Ξεκινείστε την ιστορία σας απο τον 6ο αι. μ.Χ. και αφήστε μεγαλέξανδρους και αρχαίες μακεδονίες κατα μέρος. όσον αφορά την καταγωγή του Σαμουήλ αυτα βρείτε τα με τους ομοεθνείς σας(πλέον) βουλγάρους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Τα μακεδονικά ελάχιστη σχέση έχουν με τα γειτονικά κροατικά ή τα τσέχικα."

    Μα αν είναι έτσι, πώς οι Μακεδόνες αδελφοί Κύριλλος και Μεθόδιος κήρυξαν στη Μεγάλη Μοραβία στο ιδίωμα των περιχώρων της Θεσσαλονίκης; Θα τους καταλάβαιναν οι Μοραβοί αν τους μιλούσαν σε γλώσσα που "ελάχιστη σχέση είχε" με τη δική τους;

    Το όνομα "Μακεδονία" δεν έπαψε βέβαια ποτέ να είναι γνωστό στους λογίους, στο λαό όμως πιστεύω ότι ξεχάστηκε, και το επανέφεραν σε χρήση οι λόγιοι το 19ο αιώνα - όπως άλλωστε (νωρίτερα) και το όνομα "Ελλάς/Έλληνες"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος7/3/11, 10:07 μ.μ.

    ¨μακεδονικη γλωσσα;;;¨ το γεγονος οτι αυτη η γλωσσα δεν εχει ανακαλυφθει ποτε μα ποτε σε οτιαρχαιο ξεθαβουν απο την εποχη του μ.αλεξανδρου...το γεγονος οτι ο μ.αλεξαδρος οπου πηγαινε διδασκε την ελληνικη κουλτουρα τι σου λεει;αν οπως λες δεν ητανε ελληνας αλλα μακεδονας γιατι διδασκε κατι το οποιο δεν ητανε;;;γιατι το ονοα του οπως και τα ονοματα οσων τον περιβαλανε ητανε ελληνικα;;;ειδες κανεναν ¨γκοραν¨ η κανενα ονομα να τελειωνει σε ϊτς¨ και σε ¨οβ;;¨ γιατι τονομα μακεδονας αποτελειται απο 2 ελληνικες λεξεις,ενω σε ενα σλαβο η λεξη ¨μακεδονας¨ δεν εχει κανενα νοημα;;;γιατι λες ¨σλαβομακεδονας¨ ενω ειναι τραγικο;;σαν να λεμε γαλλοαγγλος...βασικοτερο ειναι ομως...γιατι βουλγαροι,σερβοι,σκοπιανοι και ρωσοι μιλατε μεταξυ σας;;;;;;;γιατι μιλατε σλαβικα....ποσο πιο απλα ποια...βεβαια αν κατι δεν θελεις να το δεις και να σε τρακαρει παλι εσυ θα το αγνοεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος6/7/11, 10:55 μ.μ.

    Η λεξη Μακεδονια ειναι ελληνικη και σημαινει μακρυα-μεγαλη χωρα και Μακεδνος σημαινει ψηλος ανδρας.
    Σκοπια ειναι η ελληνικη λεξη σκοπια.
    Πιθανως οι σημερινοι Σκοπιανοι να εχουν ενα σημαντικο ποσοστο αιματος απο τους παλιους και Αρχαιους Ελληνες Μακεδονες ,οπως και πολλα στοιχεια της ελληνικης γλωσσας στην σημερινη γλωσσα τους αλλα και στον πολιτισμο τους,αυτο ειναι φυσικο και λογικο .
    πρεπει ομως να καταλαβουν και να δεχθουν οτι χωριστο Μακεδονικο Εθνος δεν υπηρξε ποτε.Ειναι κατασκευασμα του Τιτο. Δεν υπαρχουν τετοια Ιστορικα και πραγματικα στοιχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος24/2/14, 12:51 μ.μ.

    Πάντως οι Αλβανοί θεωρούν τον Ιουστινιανό ως δικό τους. Επίσης αρκετοί ιστορικοί συμμερίζονται την άποψη του Παπαρηγόπουλου οτι ο Ιουστινιανός ήταν Σέρβος. Γενικά όμως οι Σκουποί τα σημερινά Σκόπια είχαν το όνομα Δαρδανία. Αυτή τη βάρβαρη θρακοιλλυρική φυλή σύμφωνα με τον Στράβωνα ξεπάστρεψαν στην κυριολεξία οι Ρωμαίοι. Και δε τα λέω εγώ αυτά αλλα ο ίδιος ο Στράβωνας. Να διορθώσω τον Καρατάσο οτι πολλοί οθωμανικοί χάρτες κυριώς του 18ου και 19ου αιώνα όνομαζαν την περιοχή απο τον Μοριά μεχρι την Μακεδονία ως ''RUMELI'' δηλαδή Ρουμελί η αλλιώς στα ελληνικά ''γή των Ρωμηών''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος24/1/16, 11:14 π.μ.

    καλα εδω οι αλβανοι εθνικιστες διεκδικουν ολο τον κοσμο....ακομα και τον πυρρο τον αρχαιο ηπειρωτη....παρολο που το ονομα πυρρος υπηρχε σε ολο τον αρχαιο ελλαδικο χωρο,ακομα και στην ιδια την Αθηνα [το ανοιγμα μιας εγκλυκλοπεδιας θα τους πεισει]....οπως και θυληκο αντιστοιχο .... το πυρρα .....αντιθετα απο τα διασωθεντα ιλλυρικα ονοματα [ τεουτας κλπ ] δεν εχουμε καποιο πυρρο]..... επισης ενα ακομα παραμυθι...το βασιλειο των προ φιλιπου μακεδονων στην μεγιστη ακμη του περιλαμβανε μονο το σημερινο ΝΟΤΙΟ μερος του κρατους της FYROM [ μοναστηρι στρουμιτσα ,γευγελη] και ειναι οι περιοχες οπου υπηρχανε οι τελευταιοι προς βορα γκραικομανοι [ σλαβοφωνοι η βλαχοφωνοι]...τυχαιο ;;;...δε νομιζω...απο την περιοχη εκεινη και πανω ολοι σε συντριπτικο ποσσοστο ειχανε γραφτει στη βουλγαρικη εξαρχεια [ και μαλιστα οι περισσοτεροι χωρις την ασκηση βιας , οπως αντιθετα εγινε σε περιοχες καστοριας φλωρινης εδεσσης νευροκοπιου μοναστηριου γευγελης κλπ κλπ.....
    ΓΡΑΦΕΙ ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ....Ανέφερα την περίπτωση του Ιουστινιανού, ο οποίος κατάγεται από την περιοχή των Σκοπίων, για να δείξω την αυθαιρεσία να αποκαλούνται οι σημερινοί Μακεδόνες Σλάβοι ή Βούλγαροι.
    Ο λαός από τον οποίο κατάγεται ο Ιουστινιανός δεν εξαφανίστηκε και συνέχισε να ζεί σε αυτή την περιοχή. Δεν ήταν (μάλλον) ούτε σλαβικός, ούτε βουλγαρικός.
    ΠΡΑΓΜΑΤΙ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟΣ Η ΣΛΑΒΙΚΟΣ [βεβαια ΕΞΛΑΒΙΣΤΗΚΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ] ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΦΙΛΕ ΝΑ ΜΗΝ ΗΤΑΝ ΙΛΛΥΡΙΟΣ Η ΠΑΙΟΝΑΣ Η ΔΑΡΔΑΝΟΣ Η ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΜΙΞΗ ΑΥΤΩΝ;;;ΑΦΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΩΣ ΣΥΜΠΑΓΗ ΠΛΥΘΗΣΜΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΗΣΑΝΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΡΗ [Η ΠΟΛΗ ΣΚΟΠΟΙ-ΣΚΟΠΙΑ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝΕ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΔΑΡΔΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΟΝΙΑΣ = 2 ΜΗ ΣΛΑΒΙΚΟΙ ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΙ ΛΑΟΙ]...ΑΡΑ ΑΦΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΝΤΟΠΙΟ ΛΑΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΧΑΘΗΚΕ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΟΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΚΡΙΒΕΣ.... ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ ΗΤΑΝΕ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙΠΑΙΟΝΕΣ ..ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΟ...ΟΜΩΣ ΩΣ ''ΠΑΙΟΝΙΑ'' ΞΕΡΟΥΝ ΟΙΚΥΒΕΡΝΟΝΤΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΕΚΔΗΚΗΣΕΙΣ ΝΟΤΙΩΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟΥΜΙΤΣΑΣ ΓΕΥΓΕΛΗ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ...ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΕΡΑ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΟΝ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΤΟΝ '''ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ'' ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ...ΑΦΟΥ ΩΣ ΠΑΙΟΝΙΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝΕ ΚΑΛΩΣ ΑΦΟΥ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ''ΠΑΙΟΝΕΣ''-ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ FYROM ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΠΑΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΗ [ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΑ ΕΔΑΦΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΡΑΤΡΟΥΣ ΤΗΣ FYROM]...ΑΡΦΑ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΜΙΑ ''ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ'' ΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ''ΠΑΙΟΝΙΑΣ''...ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ '''ΔΕ ΒΟΥΛΕΥ'''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος24/1/16, 11:24 π.μ.

    Τα ονόματα Μοισία, Δακία, Ιλλυρία, Πελοπόννησος, Ελλάς κλπ. εγκαταλήφθηκαν και τη θέση τους πήραν τα Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Αλβανία, Γρεκία, Μορέας, Ρούμελη κλπ.ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΦΙΛΕ..ΤΟ ΓΚΡΑΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΑΔΑ...ΤΟ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΑΠΟΛΛΩΔΩΡΟΣ ΚΛΠ.....ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΟΝΟΜΑΖΟΤΑΝΕ ΓΡΕΚΙΑ ΠΡΙΝ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΕΛΛΑΔΑ...ΓΡΑΙΚΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ....ΕΠΙΣΗΣ ΓΚΡΕΚ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΝΕ ΤΟΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΣΟ ΟΙ ΣΚΙΠΕΤΑΡΟΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ FYROM ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος24/1/16, 11:29 π.μ.

    ΠΑΝΤΩΣ Ο ΕΛΗΝΟΦΩΝΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΚΑΡΑΤΑΣΟΣ ΤΣΑΜΗΣ [ ΤΟ ΤΣΑΜΗΣ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΟΡΜΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟΛ ΕΩ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ ΑΛΒΑΝΟ ΜΟΠΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΓΑΛΟΥΝΕ ΜΕΡΙΚΟΙ] ΟΣΟ ΚΑΙ Ο ΣΛΑΒΟΦΩΝΟΣ ΔΙΓΛΩΣΣΟΣ ΓΑΤΣΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΠΙΤΕΣΤΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝΕ ΕΞΙΣΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΙΠΤΑΡΟΥΣ...ΒΕΒΑΙΑ ΤΟΝ ΓΑΤΣΟ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΑΟΥΣΑΝΕ ΜΕΡΙΚΟΙ '''ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ''' ΩΣ ΓΡΑΙΚΟΜΑΝΟ...[ΠΡΙΝ 110 ΧΡΟΝΙΑ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΘΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΝΕ ΓΡΑΙΚΟΜΑΝΟ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟΝ ΚΥΝΗΓΑΓΑΝΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ]..ΕΥΤΥΧΩΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος25/1/16, 7:17 μ.μ.

    Μακεδόνες, που έλαβαν μέρος εις τους Ολυμπιακούς αγώνες, ήταν οι ακόλουθοι:

    • Ο Βασιλέας Αλέξανδρος Α, στην 80η Ολυμπιάδα, το 460 π.Χ. Έτρεξε το Στάδιο και ήλθε δεύτερος με διαφορά στήθους.
    • Ο Βασιλέας Αρχέλαος Περδίκας, αγωνίσθηκε στην 93η Ολυμπιάδα, το 408 π.Χ. και κέρδισε στους Δελφούς στο αγώνισμα των τεθρίππων.
    • Ο Βασιλέας Φίλιππος Β΄ αναδείχθηκε τρεις φορές Ολυμπιονίκης. Στην 106η Ολυμπιάδα, το 356 π.Χ. έτρεξε με το άλογό του. Στην 107η Ολυμπιάδα, το 352 π.Χ. έτρεξε με τα τέθριππά του. Στην 108η Ολυμπιάδα, το 348 π.Χ., νίκησε στη συνωρίδα.
    • Ο Κλίτων νίκησε στο Στάδιο στην 113η Ολυμπιάδα, το 328 π.Χ.
    • Ο Δαμασίας ο Αμφιπολίτης έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 115η Ολυμπιάδα, το 320 π.Χ.
    • Ο Λάμπου ο Φιλιππίσιος, αναδείχθηκε νικητής τεθρίππων στην 119η Ολυμπιάδα, το 304 π.Χ.
    • Ο Αντίγονος έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 122η Ολυμπιάδα, το 292 π.Χ. και στην 123η Ολυμπιάδα το 288 π.Χ.
    • Ο Σέλευκος έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 128η Ολυμπιάδα, το 268 π.Χ.
    • Στην 128η Ολυμπιάδα, το 268 π.Χ., νίκησε μια γυναίκα από τη Μακεδονία στο αγώνισμα των συρομένων από πώλους αρμάτων (συνωρίδα πώλων). Ο Παυσανίας αναφέρει «νικητές λένε πως αναδείχθηκαν στη συνωρίδα μια γυναίκα Βελεστίχη από την παραθαλάσσια Μακεδονία»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κολοκυθια με τη ριγανη,ζουμε για τοσο λιγο και ασχολουμαστε ποιοι ειναι οι σλαβοι ποιοι ειναι οι ελληνες και δε συμαζευεται.Εγω ειμαι Πελοποννησιος και αποδεχομαι το γεγονος οτι κατα πασα πιθανοτητα εχω και σλαβικη καταγωγη,ε και?Οι γενετιστες λενε οτι ουτος η αλλος ολοι οι κατοικοι της ευρωπης καταγονται απο εφτα αντρες και δεκα γυναικες(η το αντιθετο).Στενοχωρια που την ειχα αν ειμαι ελληνας η οχι,το μονο που με νοιαζει ειναι αν ημουν καλος γιος για τη μανα μου καλος αδελφος για τα αδελφια μου και καλος συζυγος για τη γυναικα μου,Α!Και καλος ανθρωπος συμφωνα με τον Θεο,ο οποιος Θεος δεν εντυπωσιαζεται απο την καταγωγη καποιου,ουτε θαυμαζει τα "εθνικα"χαρακτιρηστικα των ανθρωπων,ουτε τους ηρωες των εθνων,αλλα οπως μας ειπε ο Γιος του στην επι του ορους ομιλια:"Ευτυχισμενοι οι πραοι,διοτι αυτοι θα κληρωνομησουν τη γη"(Κατα τον Ματθαιο 5:5)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κολοκυθια με τη ριγανη,ζουμε για τοσο λιγο και ασχολουμαστε ποιοι ειναι οι σλαβοι ποιοι ειναι οι ελληνες και δε συμαζευεται.Εγω ειμαι Πελοποννησιος και αποδεχομαι το γεγονος οτι κατα πασα πιθανοτητα εχω και σλαβικη καταγωγη,ε και?Οι γενετιστες λενε οτι ουτος η αλλος ολοι οι κατοικοι της ευρωπης καταγονται απο εφτα αντρες και δεκα γυναικες(η το αντιθετο).Στενοχωρια που την ειχα αν ειμαι ελληνας η οχι,το μονο που με νοιαζει ειναι αν ημουν καλος γιος για τη μανα μου καλος αδελφος για τα αδελφια μου και καλος συζυγος για τη γυναικα μου,Α!Και καλος ανθρωπος συμφωνα με τον Θεο,ο οποιος Θεος δεν εντυπωσιαζεται απο την καταγωγη καποιου,ουτε θαυμαζει τα "εθνικα"χαρακτιρηστικα των ανθρωπων,ουτε τους ηρωες των εθνων,αλλα οπως μας ειπε ο Γιος του στην επι του ορους ομιλια:"Ευτυχισμενοι οι πραοι,διοτι αυτοι θα κληρωνομησουν τη γη"(Κατα τον Ματθαιο 5:5)

    ΑπάντησηΔιαγραφή