Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Διεθνές Συνέδριο για τους αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο στο Σόροβιτς (Αμύνταιο)



Θέμα του συνεδρίου είναι:
«Η πολιτισμική κληρονομιά του έργου των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, ως παράγοντας ενότητας ανάμεσα στους
λαούς της Ν.Α. Ευρώπης»
και θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο Αμυνταίου στις 21 και 22 Μαΐου.

Συνδιοργανωτές είναι:

• ΔΗΜΟΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
• ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ
ΣΠΟΥΔΩΝ
«ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΗΣ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ»
ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
• Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος και
Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Η πολιτισμική κληρονομιά των δύο Θεσσαλονικέων είναι σεβαστή από όλους τους λαούς, όχι μόνο της Ν.Ε., όπως λένε οι οργανωτές, αλλά και από τους λαούς της Β.Α. Ευρώπης. Ένα από τα θέματα του συνεδρίου μας πληροφορεί την «.. αναβίωση και θεσμοθέτηση του εορτασμού της 24ης Μαΐου (ημέρας μνήμης των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου) ως ημέρας των Σλαβικών γραμμάτων και του πολιτισμού στη Ρωσία».
Το γεγονός αυτό δείχνει γιατί οι οργανωτές προβάλουν αυτήν την «πολιτισμική κληρονομιά… ως παράγοντα ενότητας των λαών της Ν.Α.» και όχι των λαών όλης της Ανατολικής Ευρώπης.
Είναι η χρήση πολιτιστικών στοιχείων για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπών.

Ο εορτασμός στην Ελλάδα γίνεται με το Γρηγοριανό ημερολόγιο στις 11 Μαΐου.
Το 1980 ο πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β’ τους ανακήρυξε σε συμπροστάτες της Ευρώπης μαζί με τον Άγιο Βενέδικτο.

Μέχρι το 1991, οπότε αναζωπυρώθηκε το Μακεδονικό, στην Ελλάδα δεν αποδίδονταν κανενός είδους τιμές στους δύο Θεσσαλονικείς ιεραποστόλους.
Η γραφή που δημιούργησε ο Κύριλλος, και γι’ αυτό ονομάστηκε Κυριλλική, ήταν υπό διωγμό, όπως και η μακεδονική γλώσσα στην οποία έκαναν τις πρώτες μεταφράσεις των εκκλησιαστικών βιβλίων.
Εικόνες που υπήρχαν σε εκκλησίες μακεδονικών χωριών με κυριλλική γραφή απομακρύνθηκαν και καταστράφηκαν, ενώ οι αντίστοιχες τοιχογραφίες επικαλύφθηκαν ή καταστράφηκαν.
Φτάσαμε στο σημείο να επιβληθεί η άποψη ότι η μακεδονική γλώσσα «είναι ένα προφορικό ιδίωμα οικιακής χρήσης που δεν έχει γραφή».
Η αλήθεια που τώρα άρχισε να βγαίνει στο φως, λέει πως, όχι μόνο έχει γραφή, αλλά την γραφή που δημιουργήθηκε για να την εκφράσει, την υιοθέτησαν και άλλοι λαοί.


Με την ανεξαρτητοποίηση της Δημοκρατίας της Μακεδονίας το 1991 θυμήθηκαν ξαφνικά τους θεσσαλονικείς ιεραποστόλους και άρχισαν να τους τιμούν και να προβάλουν το έργο τους.

Τον Μάιο του 1993, το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του έδωσε εντολή να τιμάται η γιορτή «με εκκλησιασμό όλων των μαθητών» και «ομιλία για τη ζωή και το έργο των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου».
Στη Θεσσαλονίκη σε χρόνο ρεκόρ χτίστηκε εκκλησία προς τιμήν τους.

Αλλά αντί να τους τιμήσουν όπως έπρεπε, επιτρέποντας και καλλιεργώντας την «πολιτισμική τους κληρονομιά» στον τόπο όπου εκείνοι την θεμελίωσαν, συνέχισαν να την «επικαλύπτουν», όπως τις προηγούμενες δεκαετίες τις κυριλλικές τοιχογραφίες, με κάλπικα χρώματα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά άρχισαν εναγωνίως να τους καπηλεύονται.
Ότι έχει κάποια ακτινοβολία από το παρελθόν δικό τους είναι και πρέπει να το εκμεταλλευτούν αυτοί.

Κατά τον περσινό εορτασμό ανακοίνωσαν ότι "Tην 30.3.2009 συστήθηκε στην Ελλάδα το «Κέντρο Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου» με έδρα την Θεσσαλονίκη. Το εν λόγω συνέδριο πραγματοποιείται ακριβώς στα πλαίσια αυτής της διαστρεύλωσης και εκμετάλλευσης.
Το Σόροβιτς (Αμύνταιο Φλώρινας) βρίσκεται σε μια περιοχή, όπου η πολιτισμική κληρονομιά των Κυρίλλου και Μεθοδίου ήταν και παραμένει ακόμα
ζωντανή. Κανένας φυσικός κληρονόμος της Κυριλλικής κληρονομιάς δεν έχει καλεστεί να συμμετάσχει στο συνέδριο ως εισηγητής. Δεν έχει καλεστεί ούτε κάποιος ακαδημαϊκός από τη Δημοκρατία Μακεδονίας ή από την Αρχιεπισκοπή Οχρίδας, την φιλολογική σχολή της οποίας ίδρυσαν οι μαθητές του Κυρίλλου και Μεθοδίου, Άγιοι Κλήμεντ και Ναούμ.

Εκτός από τους ελλαδίτες εισηγητές θα υπάρχουν και μερικοί ξένοι. Είναι οι:
Prof. Dr. Kenanov Dimitahr, (Veliko Tahrnovo)
Prof. Dr. Miltenova Anisava (Sofia)
Dr. Pirivatrić Srđan, (Beograd)
Prof. Dr. Popov Georgi (Sofia)
Dr. Skoviera Andrej (Bratislava)
Subotin – Golubovic Tatjana, Vanredni Prof. Univerzitet u
Beogradu Filozofski Fakultet Odeljenje za Istoriju
Todorov Todor, Sapundzieva Vanja, (Veliko Tahrnovo)

Όπως βλέπετε, οι πέντε είναι από Βουλγαρία: Kenanov Dimitahr, Todorov Todor, Sapundzieva Vanja (Veliko Tahrnovo), Miltenova Anisava, Popov Georgi (Sofia), δύο από Σερβία: Subotin – Golubovic Tatjana, Pirivatrić Srđan, (Beograd) και ένας από Σλοβακία.
Ο λόγος που έβαλαν στην πρόσκληση την πόλη και όχι την χώρα προέλευσης των εισηγητών είναι προφανής. Δεν ήθελαν να φαίνεται ότι η πλειοψηφία των ξένων εισηγητών προέρχεται από τη Βουλγαρία και συγκεκριμμένα από τη Σόφια και το Βελίκο Τύρνοβο, που είναι και η ιστορική πρωτεύουσά της. Στο νομό Λάρισας υπάρχει συνώνυμη πόλη (Τύρναβο) της οποίας το όνομα είναι σλάβικο.

Τα δύο τελευταία χρόνια υπάρχει πολύ στενή συνεργασία Ελλάδας – Βουλγαρίας στο Μακεδονικό.
Πέρυσι έγινε η κοινή έκδοση της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΕΜΣ) με τα ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ του βιβλίου «Το Μακεδονικό και η Βουλγαρία, Πλήρη τα απόρρητα βουλγαρικά έγγραφα 1950 – 1967». (Εκδ. Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θες/νίκη 2009).
Η επίσημη παρουσίαση του βιβλίου μάλιστα έγινε στο Πολεμικό Μουσείο την Τετάρτη 29 Απριλίου 2009 παρουσία πολλών επισήμων από τις δύο χώρες.

Οι Βούλγαροι, εκτός από την παραπάνω έκδοση έχουν διοχετεύσει πάμπολα γραπτά «ντοκουμέντα» που εμφανίζουν τους Μακεδόνες, και ειδικά τους αυτονομιστές της ΕΜΕΟ, ως Βούλγαρους. Είναι αυτά τα «ντοκουμέντα» που μέσω της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών και παρεμφερών ευαγών ιδρυμάτων έχουν διοχετευθεί και έχουν πλημμυρίσει πρόσφατα τα αντιμακεδονικά μπλογκ. Οι αδαείς μπλόγκερ τα άρπαξαν ως «ατράνταχτα στοιχεία» και μόλις τους λες ότι οι Μακεδόνες ανάλογα με την εκκλησία στην οποία προσχωρούσαν χαρακτηρίζονταν Βούλγαροι ή Έλληνες χωρίς αυτό να έχει σχέση με εθνική καταγωγή, κάνουν πως δεν άκουσαν ή δεν κατάλαβαν. Τα περισσότερα μάλιστα έγγραφα «ντοκουμέντα» είναι της περιόδου κατά την οποία οι βουλγαρίζοντες βερχοβιστές είχαν διαβρώσει και ελέγξει την ΕΜΕΟ.
Οι πρώην θανάσιμοι εχθροί έχουν συμμαχήσει στο Μακεδονικό και υποστηρίζουν με κάθε τρόπο, ότι Μακεδονικό έθνος δεν υπάρχει και οι Μακεδόνες είναι ή Βούλγαροι ή Έλληνες.

Στο εν λόγω συνέδριο θα υπάρχει και Έκθεση μνημειακού, φωτογραφικού και αρχειακού υλικού με θέμα: “Οι Έλληνες φωτιστές των Σλάβων,
Κύριλλος και Μεθόδιος, το ιεραποστολικό τους έργο και η
διαχρονική του συνέχεια”.
Είναι προφανές ότι για άλλη μια φορά προσπαθούν να εμφανίσουν τους Κύριλλο και Μεθόδιο ως Έλληνες. Φυσικά στο εξωτερικό κανένας δεν τους πιστεύει και αυτή η προπαγάνδα κατασκευάζεται μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Κανένας σοβαρός ιστορικός δεν υποστηρίζει ότι εκείνη την εποχής υπήρχε λαός ή κάποια άτομα που να αυτοπροσδιορίζονταν ως Έλληνες. Ο όρος αυτός είχε μόνο θρησκευτικό χαρακτήρα και χαρακτήριζε τους πιστούς στις αρχαιοελληνικές θρησκευτικές δοξασίες, τις οποίες χαρακτήριζαν ειδωλολατρικές. Οι Βυζαντινοί εκείνης της εποχής όταν έλεγαν κάποιον Έλληνα εννοούσαν ειδωλολάτρη. Είχε δηλαδή υποτιμητικό χαρακτήρα.

Οι σημερινοί Βούλγαροι τους εμφανίζουν ως Βούλγαρους, καθώς όλους τους σλαβόφωνους πληθυσμούς από τον Δούναβη μέχρι το Αιγαίο τους θεωρούσαν ομοεθνείς τους. Οι Βούλγαροι εκείνη την εποχή κατοικούσαν στην περιοχή μεταξύ Δούναβη και της οροσειράς Στάρα Πλάνινα, δηλαδή στο σημερινό βόρειο μισό της Βουλγαρίας. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει το ενδεχόμενο κάποιοι Βούλγαροι να είχαν εγκατασταθεί και στη Θεσσαλονίκη. Οι χρονογράφοι όμως της εποχής μιλάνε για Σλάβους. Και η έννοια Σλάβος φυσικά είχε την έννοια της γλωσσικής ταυτότητας και όχι της εθνικής. Ότι σημαίνει, δηλαδή, Έλληνας ή Λατίνος που φανερώνουν γλωσσική και όχι εθνική ταυτότητα.
Αν η ένοια Σλάβος είχε εθνικό χαρακτήρα, οι Μακεδόνες θα είχαν ως ομοεθνείς περίπου 500 εκατομύρια άτομα και δεν θα τολμούσε να τους πειράξει κανένας.

Σε πρόσφατη ανάρτηση του μπλογκ Akritas παρατίθεται
«Απόσπασμα από τον βιβλίο του Φαίδωνα Μαλιγκούδη «Ελληνισμός και Σλαβικός κόσμος», εκδόσεων Βάνιας, σελ 121-132», όπου αυτός προσπαθεί να πείσει ότι η φράση που περιέχεται στην βιογραφία του Μεθοδίου:«Selunene vbsi cisto slovenbsky besedujut». Δηλαδή: «Σεις λοιπόν είστε Θεσσαλονικείς και όλοι οι Θεσσαλονικείς ομιλούν συχνά τη Σλαβική», δεν αποδίδεται σωστά και δεν είναι αξιόπιστη μαρτυρία για τη σλαβοφωνία των Θεσσαλονικέων εκείνης της εποχής. Φτάνει στο σημείο να αντικαθιστά το чисто (cisto), που σημαίνει καθαρά με το често, που σημαίνει συχνά, για να μειώσει την έκταση της σλαβοφωνίας. Αν δεν μιλούσαν οι Σαλονικείς σλαβονικά, τότε ποιος ονόμασε τον βόρειο άνεμο που την χτυπάει Βαρδάρη?

Ας θέσουμε λοιπόν στους αυτόκλητους απογόνους των αρχαίων Ελλήνων (οι οποίοι διακρίνονταν για την κριτική τους σκέψη) και βάζοντας σε δοκιμασία την κριτική τους σκέψη, να μας απαντήσουν:

- Είναι δυνατόν οι Σλάβοι να εγκαταστάθηκαν σε όλη την Μακεδονία και σε όλα τα Βαλκάνια και να μην εγκαταστάθηκαν και στη Θεσσαλονίκη?


- Ας δεχθούμε ότι κατά τον 6ο αιώνα εγκαταστάθηκαν ως γεωργοί και κτηνοτρόφοι στις αγροτικές περιοχές. Κατά τον 10ο αιώνα που έζησαν οι Κύριλλος και Μεθόδιος, δηλαδή μετά από τέσσερις περίπου αιώνες, είναι δυνατόν πολλοί από αυτούς να μην μορφώθηκαν, να μη μπήκαν στον κρατικό μηχανισμό της πολυεθνικής Ανατολικορωμαϊκής Aυτοκρατορίας, να μην ασχολήθηκαν και με το εμπόριο αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων κλπ και ως τέτοιοι να μην εγκαταστάθηκαν στην πόλη?

- Ένας Έλληνας (δηλαδή ελληνομαθής) είναι δυνατόν να έμαθε τόσο καλά την σλαβική της Μακεδονίας, την στιγμή που δεν διδάσκονταν αυτή σε κανένα σχολείο, σε τέτοιο βαθμό που να μπορεί να μεταφράσει τα εκκλησιαστικά βιβλία από τα ελληνικά στα μακεδονικά εκείνης της εποχής?
- Η μετάφραση εκείνη δεν νομίζετε ότι ήταν κάτι αδιανόητο για κάποιον που δεν γνώριζε άριστα την μακεδονική? Οι μόνοι, λοιπόν, που την γνώριζαν άριστα ήταν εκείνοι που την είχαν ως μητρική γλώσσα.
Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι οι μορφωμένοι, οι εκκλησιαστικοί, οι διοικητικοί, οι έμποροι κλπ. εκτός από τη μητρική τους γλώσσα μιλούσαν και την επίσημη βυζαντινή ελληνική.

- Αυτοί οι σλαβόγλωσσοι, λοιπόν, και ταυτόχρονα ελληνομαθείς δεν είναι φυσικό να είναι οι πλέον κατάλληλοι να δημιουργήσουν αλφάβητο για την μητρική τους γλώσσα?

- Αν ήταν Έλληνες οι Θεσσαλονικείς ιεραπόστολοι, με την έννοια του ελληνόφωνου βυζαντινού, γιατί προσχώρησαν στην Καθολική εκκλησία?
- Γιατί ο Κύριλλος παρέμεινε μέχρι τον θάνατό του δίπλα στον Πάπα της Ρώμης και μάλιστα τάφηκε στον προσωπικό του τάφο?
- Γιατί ο Μεθόδιος χειροτονήθηκε επίσκοπος Μοραβίας από τον Πάπα και όχι από τον Πατριάρχη?
- Και τέλος, γιατί αφού δεν υπάρχουν ούτε καν ενδείξεις ότι ήταν Έλληνες ή Βούλγαροι, τους διεκδικεί η Ελλάδα και η Βουλγαρία?

Οι οργανωτές του συνεδρίου του Αμυνταίου αν σκόπευαν στην ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς των Κυρίλλου και Μεθοδίου, το πρώτο που έπρεπε να κάνουν, ήταν να προσκαλέσουν του πολιτισμικούς και εθνικούς απογόνους τους, δηλαδή τους Μακεδόνες της περιοχής. Αν δεν προωθήσουν την Κυριλλομεθοδιανή πολιτισμική κληρονομιά στον τόπο όπου γεννήθηκε, όχι απλώς δεν τους τιμούν, αλλά και τους υποτιμούν, καθώς προσπαθούν να τους καπηλευτούν.
.

19 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/5/10, 9:37 μ.μ.

    ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, ΤΑ ΑΓΙΑΣΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ...

    ΕΚΕΙ ΑΝΘΙΣΕ Ο ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ 2.700 ΧΡΟΝΙΑ...

    ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΘΑΜΜΕΝΟΙ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ...

    ΕΚΕΙ ΑΦΗΣΑΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΙΔΕΑΣ...

    ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ, ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ, ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΜΑΣ...

    ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ Τ' ΑΔΕΡΦΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΑΝΕ ΤΑ ΡΩΜΑΙΙΚΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΣΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΣΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΝΤΙΟΙ, ΤΡΑΝΤΕΛΛΕΝΕΣ...

    ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ... Η ΛΥΡΑ... ΟΙ ΧΟΡΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΑΣ...

    ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ...

    ΕΜΕΙΣ ΑΔΑ ΚΙ ΙΝΟΥΜΕΣ Σ' ΕΜΕΤΕΡΑ ΘΑ ΠΑΜΕ!

    ΚΑΝΕΙΣ, ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΞΕΡΙΖΩΣΕΙ ΑΠ' ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ...

    ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ ΚΙ ΑΠΟ 'ΜΑΣ ΖΗΤΑΝΕ ΣΕ 90 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ!!!

    ΠΟΤΕ, ΜΑ ΠΟΤΕ ΔΕ ΘΑ ΣΕ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΑΤΡΙΔΑ...ΣΕ 'ΣΕΝΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΟΥΜΕ... ΚΑΙ Η ΓΗ ΘΑ ΤΡΕΜΕΙ....

    ΝΑ ΞΕΡΑΙΝΕΤΕ Η ΓΟΥΛΑ Μ' ΑΝ ΑΝΑΣΠAΛΩΣΕ ΠΑΤΡΙΔΑ...



    Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/2010/05/blog-
    ---------------------------------------------
    παραλλήρημα ποντιακού αλυτρωτισμού....
    οι μακεδόνες τους εύχονται γρήγορη επιστροφή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος20/5/10, 8:15 π.μ.

    το πρόβλημα δεν είναι η διεκδίκηση των μακεδόνων ιεραπόστολων κυρίλλου και μεθοδίου από την περιοχή του μακεδονικού χωριού Σοχού Θεσσαλονίκης...
    αντίθετα το ζήτημα δημιουργείται όταν η διεκδίκηση αυτή λαμβάνει στοιχεία ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ....
    οι μακεδόνες χαίρονται και μοιράζονται το ιεραποστολικό έργο των βυζαντινών ομοεθνών τους με όλα τα ενδιαφερόμενα έθνη,γειτονικά και μη...
    η δε ελληνοβουλγαρική αντιμακεδονική λυκοφιλία είναι προσχηματική και ουδεμία στέρεη βάση έχει και σύντομα θα καταρρεύσει...
    πολύ καλή η ανάρτηση, με ενδιαφέροντα ερωτήματα...
    θα ήταν καλύτερη αν περιελάμβανε και πρωτογενή βιβλιογραφία, η οποία είναι παρούσα στο ίντερνετ..
    συνεπώς η 24 Μαϊου ας αποτελέσει αργία σε όλη την μακεδονία, την αιγαιακή της ελλάδος, του πιρίν της βουλγαρίας ,του βαρδάρη της δημοκρατίας της μακεδονίας, της μικρής πρέσπας
    της αλβανίας..
    και ας τιμάται από όλους τους χριστιανούς, ανεξάρτητα εθνοτικής ταυτότητας ,ακόμα και δογματικής χριστιανικής....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/5/10, 12:29 μ.μ.

    Ο πρόεδρος του Συνεδρίου αποκάλυψε ότι το Υπουργείο Εξωτερικών αποφάσισε να μη καλεστεί η Δημοκρατία της Μακεδονίας. Δηλαδή αποκάλυψε ότι το συνέδριο έχει κυρίως διπλωματικούς σκοπούς.

    "Δεν προσκαλέστηκαν Σκοπιανοί για να μην δημιουργήσουν προβλήματα
    «Η πολιτισμική κληρονομιά του έργου των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, ως παράγοντας ενότητας ανάμεσα στους λαούς της Ν.Α. Ευρώπης» είναι το θέμα του Διεθνούς Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο Αμύνταιου στις 21- 22 Μαΐου. Ο Πρόεδρος του Συνεδρίου και Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Κωνσταντίνος Νιχωρίτης δήλωσε στην XanthiNews: «Είναι ένα διεθνές συνέδριο με την συμμετοχή 28 ομιλητών εκ των οποίων οι 10 είναι αλλοδαποί από Σλοβακία, Αυστρία, Σερβία, Αλβανία, Βουλγαρία κ.α.
    Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ενώνουν τα 2/3 του πληθυσμού της Ευρώπης. Υπάρχει μια μη γόνιμη παιδεία σχετικά με το έργο τους για τον μέσο Έλληνα.
    Θα ήθελα να ευαισθητοποιήσω τον μέσο Έλληνα, τον απλό πολίτη να αφουγκραστεί το έργο που μας ενώνει.
    Βάζω μια πρωτοτυπία: δημιουργώ μια έκθεση με θέμα: «Οι Έλληνες φωτιστές των Σλάβων, Κύριλλος και Μεθόδιος. Το ιεραποστολικό τους έργο και η διαχρονική του συνέχεια». Μέσα από μνημειακό, φωτογραφικό και αρχειακό υλικό ο καθένας που θα μπει μέσα θα μπορεί να κατατοπιστεί, να διαβάσει και να παρακολουθήσει την διαχρονική πορεία του έργου των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου από τον 9 ο έως τον 21 ο αιώνα.
    Εμείς θέλουμε να διδάξουμε ότι οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν Θεσσαλονικείς, ήταν Έλληνες».
    Σε ερώτηση μας γιατί δεν προσκαλέστηκαν Σκοπιανοί οι οποίοι είναι και αυτοί Σλάβοι, σύμφωνα με δήλωση του Γκλιγκόροφ στις αρχές του 90 (ο οποίος αρνήθηκε ότι είναι απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου και ουσιαστικά παραδέχθηκε το ψέμα τους που έπεισε πάνω από 100 χώρες να τους αποκαλούν με το όνομα Μακεδονία και να δυναμιτίσουν την σχέση με την χώρα μας), ο κ. Νεοχωρίτης απάντησε:
    «Δεν καλέσαμε τα Σκόπια γιατί θα δημιουργούσαν φασαρία όπως έκαναν σε οικονομολογικό συνέδριο στην Καβάλα.
    Όταν το κράτος αποδεχτεί να λύσει ζητήματα, όπως είναι το όνομα, θα μπορώ να τους καλέσω.
    Είναι ιδεολογικό το θέμα. Θα τους αποκαλέσω FYROM και θα αντιδράσουν, θα δημιουργήσουν πρόβλημα.
    Όταν το Υπουργείο Εξωτερικών μου δώσει την έγκριση γιατί να μην τους καλέσω;
    Συνεργάζομαι με ανθρώπους με τους οποίους έχουμε διακρατικές συμβάσεις, συμφωνίες, συνεργασίες. Με τα Σκόπια δεν έχουμε, όταν τις αποκαταστήσουμε, καμία αντίρρηση».
    http://xanthi-news.blogspot.com/2010/05/blog-post_6933.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος21/5/10, 5:49 μ.μ.

    κανείς μακεδόνας δεν ισχυρίζεται ότι είναι βιολογικός ακόμα και πολιτιστικός απόγονος του αλέξανδρου και του φιλίππου..
    τέτοιο ισχυρισμό αναφέρουν μερικοι φερόμενοι έλληνες και μάλιστα σε αποκλειστική έκδοση...
    αντίθετα οι σύγχρονοι αυτόχθονοι μακεδόνες απλώς διεκδικούν το νόμιμο δικαίωμα να τιμούν τους αρχαίους μακεδόνες μαζί με όλες τις εθνότητες της μακεδονίας...
    οι θεσσαλονικείς ιεραπόστολοι της πολυεθνικής και μη ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας σύμφωνα και με την βικιπαίδεια ήταν γιοί της Μαρίας , η οποία αποδεδειγμένα ήταν μακεδόνισσα...
    για αυτό και η μητρική τους γλώσσα , ήταν η μακεδονική...
    έτσι μπόρεσαν να μεταφράσουν την αγία γραφή από την εκκλησιαστική ελληνική στην σλαβωνική/πρωτομακεδονική....
    αλλά και το πάθος της υπεράσπισης αυτής της μετάφρασης ενώπιον των εκκλησιαστικών αρχών με κίνδυνο την ζωή τους συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι η σλαβωνική/μακεδονική ήταν η μητρική τους...
    υπενθυμίζουμε ότι μέχρι τότε τα χριστιανικά βιβλία ήταν γραμμένα σε 3 γλώσσες-- ελληνική,εβραϊκή,λατινική...
    το παραπάνω συνέδριο έχει έντονη αντιμακεδονική διάσταση , οι δε εξηγήσεις των διοργανωτών είναι ψευδείς και μη πειστικές...
    οι μεθόδιος και κύριλλος δεν ήταν έλληνες..
    ήταν με σημερινούς όρους μακεδόνες...
    οι 188 χώρες του πλανήτη δεν πείθονται με ψέμματα , παρά μόνο με αλήθειες...
    η εθνικιστική τύφλωση δεν επιτρέπει στους φερόμενους έλληνες να κατανοήσουν ότι ακόμα και κινέζικη καταγωγή να είχαν οι αυτόχθονοι σύγχρονοι μακεδόνες όλη η ανθρωπότητα θα τους αναγνώριζε ως μακεδόνες...
    το ποτάμι πάει μπροστά και σιγά σιγά καταρρέουνε τα ψέμματα του ελληνικού εθνικισμού, με τον εξελληνισμό κάθε αξιόλογου και αναγνωρισμένου κάτοικου και πολιτισμού της σημερινής ελληνικής επικράτειας...
    η πλαστογραφία και η παραποίηση των οικονομικών στοιχείων μας ενώπιον της Ε.Ε ήταν λογικό επακόλουθο της πλαστογράφησης, της παραποίησης και διαστρέβλωσης της αρχαίας ιστορίας του τόπου από την ίδρυση του ελληνικού κράτους...
    κάτι για το οποίο κατηγορούσε τους μακεδόνες ο τουρκοαιγυπτιακής καταγωγής υπερέλληνας φούσκας εθνικιστής Καραμανλής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος22/5/10, 12:42 π.μ.

    Τον Μαλιγκούδη δεν τον γνωρίζω προσωπικά, αλλά τον έχω ακούσει σε 2-3 συνέδρια σλαβολογίας και σλαβικών γλωσσών. Γενικά όλοι οι σλαβολόγοι τον έχουν σε μεγάλη εκτίμηση και πολλές εργασίες παραπέμπουν συχνά σε αυτόν.
    Ενας καθηγητής μου στη Γερμανία μου έλεγε, ότι μπροστά του αισθάνεται άσχετος.
    Για το θέμα του cisto/ cesto δεν έχω άποψη, διότι δεν έχω δει το γνήσιο κείμενο.
    Το ρήμα "besedujut" στα παλαιοσλαβικά σημαίνει κάτι σαν "κάνω παρέα, μαζευόμαστε παρέα". Αν ήθελε να πεί "μιλάτε" μια γλώσσα, θα έγραφε "govorijut slovensky".
    Eλπίζω να βοήθησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε 00:42
    Σωστή η παρατήρησή σου. Και εγώ δεν έχω το πρωτότυπο, ούτε καν το βιβλίο του Μαλιγκούδη.
    Νομίζω όμως, ότι πιθανόν το "besedujut", που στα παλαιοσλαβικά σημαίνει κάτι σαν "κάνω παρέα, μαζευόμαστε παρέα", πιθανόν να έχει την έννοια του συναφούς "συναναστρέφεστε" ή "συνδιαλέγεστε".
    "besedujut slovensky" - συνδιαλέγεστε στα σλοβένικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμε 17:49. Ο χαρακτηρισμός του Καραμανλή εκ μέρους σου νομιμοποιεί όσους σας χαρακτηρίζουν σλαβοβούλγαρους και άλλα παρόμοια. Εχω την εντύπωση από τα γραφόμενά σου, ότι είσαι ο ίδιος που χρησιμοποιεί συχνά όρους όπως τουρκογενείς για τους πρόσφυγες, αλβανοτουρκοβλαχους γαι όλους τους Έλληνες κλπ. Για αυτό καλό είναι να βάζουμε κάποιο ψευδώνυμο έστω. Η ανωνυμία σου δίνει την ευχέρια της ανευθυνότητας. Ακόμα και έτσι να είναι όπως τα λες, ο τρόπος που τα χρησιμοπιείς είναι προσβλητικός και ενοχλητικός. Αναρωτιέμαι αν επιδιώκεις να κερδίσεις την συμπάθειά μας σε σας τους πράγματι διωκόμενους ή την αντιπάθεια όλων αυτών που συστηματικά προσβάλεις. Έχω την εντύπωση πως πηγαίνεις, άθελά σου ίσως, να τους συσπειρώσεις όλους εναντίον σας. Επιπλέον χαλάς και το προφίλ αυτού του μπλοκ. Μην ξεχνάς ότι δεν είναι όλοι σαν τους ρατσιστες που σας βρίζουν. Την απάντηση σε αυτούς την διαβάζουν και πολοί σοβαροί άνθρωποι.
    Καρατάσο, νομίζω έχεις ευθύνη κι εσύ. Ενώ σωστά κόβεις προσβλητικά για σας σχόλια, δεν κάνεις το ίδιο για μερικούς σχολιαστές απο την μεριά σας. Ενώ κάνεις μια καλή και χρήσιμη δουλειά για όσους θέλουν να μάθουν μερικά πράγματα, με την ανοχή σου δημιουργείς μια εικόνα υποκειμενικότητας και προκατάληψης. Μειώνεις χωρίς λόγο την σοβαρότητα και την αξιοπιστία του μπλοκ σου. Αν θες να μ ακούσεις καλό είναι να ελέγχεις και την δική σου, δικαιολογημένη ίσως, οργή και των φίλων σου. Φίλους εύκολα χάνεις, δύσκολα κερδίζεις.
    Φιλικά Γ.Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος24/5/10, 1:32 π.μ.

    Καλά κάνει ο Καρατάσος, κατά τη γνώμη μου. Καλό είναι να ξέρουν και οι μη Μακεδόνες Έλληνες τις απόψεις μερικών δικών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος24/5/10, 9:55 μ.μ.

    σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο οι πολιτικοί δημοσιοποιούν το γενεολογικό τους δέντρο....
    το οποίο είναι ιδιαίτερα πλούσιο και με μεγάλο χρονικό ορίζοντα..
    στην ελλάδα δυστυχώς αυτό δεν συνβαίνει , διότι τότε θα αποκαλύπτονταν η ΜΗ ελληνική καταγωγή τους...
    στο διαδίκτυο υπάρχουν κάποια στοιχεία για την τουρκοαιγυπτιακή κοινότητα της κοινότητας των καραμανλήδων...
    εν προκειμένω είναι τεκμηριωμένη η αλληλογραφία στην μητρική τουρκική γλώσσα , με ελληνικούς χαρακτήρες, λόγω της σχέσης με το πατριαρχείο...
    η ΆΛΗΘΕΙΑ μπορεί να στενοχωρεί αλλά δεν προσβάλλει...
    ο εθνικισμός του καραμανλή είναι για τους μακεδόνες ιδιαίτερα διαπιστωμένος , με την εθνικιστική επιχειρηματολογία και το εθνικιστικό αντιμακεδονικό και εν τέλει ανθελληνικό οχι όχι στο βουκουρέστι...
    οι μακεδόνες πορεύονται με την αλήθεια και όχι με λαϊκιστικές και ψηφοθηρικές δίχως μέλλον πολιτικές...
    δεν επιζητούν την υποστήριξη των αναξιόπιστων ελλήνων κρυφοεθνικιστών...
    όσο για την καταγωγη των σημερινών κατοίκων της ελλάδος υπάρχουν τεκμηριωμένες απαντήσεις για την τουρκική,αλβανική,μακεδονική και βλάχικη καταγωγή τους...
    παρομοίως όρος τουρκογενής, έποικος, ασιάτης...
    όροι απολύτως αληθινοί....
    φυσικά είναι κατανοητή η νευρικότητα αυτών που φορούν περήφανα την ΨΕΥΤΙΚΗ ελληνική μάσκα..
    αλλά η ΑΛΗΘΕΙΑ προέχει και αποτελεί ύψιστο πατριωτικό καθήκον...
    γιατί όπως λέει ο σολωμός : εθνικό είναι το αληθές...
    φιλικά
    Α.Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος24/5/10, 10:17 μ.μ.

    ουδεμία διεθνή αναγνώριση τυγχάνει ο κατά τα αλλα σεβαστός κ. μαλιγκούδης..
    η κυριαρχία της σλαβωνικής/πρωτομακεδονικής στην βυζαντινή θεσσαλονίκη είναι τεκμηριωμένη...
    όπως και η έλλειψη της ελληνικής...
    φυσικά μιλάμε για τον ιδιωτικό και όχι τον δημόσιο λόγο...
    πολύ σωστά λέει ο καρατάσος, αν το ελληνικό κράτος θέλει αληθινά να τιμήσει τους κατ αυτό έλληνες κύριλλο και μεθόδιο , δεν έχει παρά να εισάγει το έργο τους και το αλφάβητο τους σε όλα τα σχολεία της θεσσαλονίκης και της ελληνικής μακεδονίας του αιγαίου..
    ιδού η ρόδος ιδού και το πήδημα...
    γιατί τόση ανασφάλεια...
    το παραπ΄πανω συμπόσιο είναι κατάπτυστο , οι δε έλληνες διοργανωτές , στρατευμένα φερέφωνα του εθνικιστικού ελληνικού υπέξ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος25/5/10, 10:28 π.μ.

    είναι δυνατόν να μη διδάσκεται το έργο των χριστιανών ιεραποστόλων Κυρίλλου και Μεθοδίου στην γενέτειρά τους, στην Θεσσαλονίκη...
    είτε αυτοί είναι οι έλληνες κατά τους ταγούς του ελληνικού εθνικισμού, είτε βυζαντινοί μακεδόνες κατά τους ανεξάρτητους επιστήμονες...???
    είναι δυνατόν να μην γνωρίζει ο σημερινός κάτοικος της ελληνικής μακεδονίας το κυριλλικό/θεσσαλονικιώτικο αλφάβητο...
    είναι δυνατόν να μη γνωρίζει την μητρική μακεδονική γλώσσα των μακεδόνων , της περιόδου της βυζαντινής μακεδονίας...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων στα Σκόπια (Μacedonian News Agency, http://www.mia.com.mk/default.aspx?vId=74148694&lId=2) γράφει, «Saints Cyril and Methodius were two Greek brothers born in Thessaloniki in the 9th century». Αλλά ένας διπλωμάτης και πρώην υπουργός της κυβέρνησης δήλωσε σε επίσημη παρουσίασή, ότι οι αδελφοί έγραψαν στην ‘αρχαία μακεδονική γλώσσα’, δηλαδή ότι τα πρωτο-σλαυικά είναι αρχαία μακεδονικά (κατα την θεωρία ότι ήταν η γλώσσα των αρχαίων Μακεδόνων).
    Στο σημείο αυτό με μεγάλη θλίψη αναφέρω το θάνατο του μαχητή, ποιητή και μεγαλόψυχο άνθρωπο Γκάνε Τοντορόβσκι στα Σκόπια... αιωνία σου η μνήμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος25/5/10, 1:28 μ.μ.

    Ηβουλγαρικη διδασκεται ελευθερα σε φροντιστηρια της θεσσαλονικης.
    και ποια γραφη είναι πιο κοντα στα γραμματα /χαρακτηρες που εφευρεσαν τα δυο αδελφια?
    η μακεδονικη γραφη(που την ξερουμε απο το 45 και μετα) ή η βουλγαρικη γραφη τουλαχιστον εκατο χρονια παλαιοτερα? η βουλγαρικη γραφη κατα την γνωμη μου ειναι πιο κοντα στην γραφη που εισαγαγανε τα δυο αδελφια . αντιθετα η μακεδονικη εχει και μερικους νεους χαρακτηρες και γραμματ...
    Υποχρεωτικη εκμαθηση της κυριλλικης γραφης στα δημοτικα ολων των σλαβωφωνων χωριών της β. ελλαδας ετσι ωστε τα παιδακια που εχουν ακουσματα απο το σπιτι να μπορουν να την καλλιεργησουν πιο ευκολα ...
    και να μπορουν να αναγιγνωσκουν
    κειμενα των 800 εκατομυριων υπολοιπων σλαβων και λαων που εχουν κυριλλικες γραφες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος25/5/10, 5:25 μ.μ.

    η αρχαία γραπτή μακεδονική γλώσσα είναι η σλαβωνική του κυρίλλου και μεθόδιου...
    η μεταφρασμένη από την πρωτότυπη αγία γραφή, η οποία γράφτηκε στην αττική διάλεκτο από τους εβραίους χριστιανούς-απόστολους, στην μητρική σλαβωνική γλώσσα των κυρίλλου και μεθόδιου...
    κανείς σύγχρονος μακεδόνας δεν ισχυρίζετι ότι η μακεδονική γλώσσα είναι συγγενής και διατηρεί γλωσσική συνέχεια με την προφορική μακεδονική της εποχής του φιλίππου και του αλέξανδρου....
    η μητρική γλώσσα των βουλγάρων είναι η τουρανική/τουρκική...
    για αυτό έχουν βρεί κοινή αντιμακεδονική "γλώσσα" οι βούλγαροι με τους καθαρούς έλληνες, με την ίδια μητρική γλώσσα , την τουρκική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος25/5/10, 5:37 μ.μ.

    να εισαχθεί και η τουρκική , η μητρική γλώσσα των προσφύγων, έτσι ώστε να μπορούν τα παιδιά μας να γνωρίσουν τον τουρκόγλωσσο πολιτισμό , ο οποίος φθάνει μέχρι τους ουιγούρους στη κίνα και ξεπερνά τους 500 εκατομμύρια ομιλητές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 17:25
    Νομίζω ότι δεν είναι σωστό να αποκλείουμε την ύπαρξη λέξεων και επιρροών στη σύγχρονη μακεδονική από την μεκεδονική της εποχής του Φιλίππου. Οι Σλάβοι που εγκαταστάθηκαν στη Μακεδονία, ούτε έδιωξαν τους παλιούς κατοίκους, ούτε εγκαταστάθηκαν σε μια έρημη από παλιούς κατοίκους Μακεδονία. Με εκείνους ανακατεύτηκαν και αλληλοεπηρεάστηκαν γλωσσικά και γενικώς πολιτισμικά. Η υπερίσχυση σλαβικών γλωσσικών στοιχείων στη Μακεδονία οφείλεται σε ιδιαίτερους κοινωνικοπολιτικούς παράγοντες, όπως πχ η κυριλλική γραφή η μετάφραση και διδασκαλία των εκκλησιαστικών βιβλίων στη μακεδονική εκείνης της εποχής, η φιλολογική σχολή της Οχρίδας, η Αρχιεπισκοπή Οχρίδας, η χρήση εκείνης της μακεδονικής ως επίσημης γλώσσας από το Βασίλειο του Σαμουήλ και τα Βασίλεια των Βουλγάρων στα οποία ανήκε για μεγάλες περιόδους η Μακεδονία κλπ. Αν η σύγχρονη μακεδονική δεν έπαιρνε γλωσσικά στοιχεία, από προϋπάρχουσες γλώσσες της Μακεδονίας, θα ήταν ίδια με τη βουλγαρική, τη σέρβικη, την κροάτικη, τη ρώσικη κλπ.
    Όσο είναι λάθος να λέμε ότι είμαστε γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων, όπως κάνουν οι σύγχρονοι Νεοέλληνες, άλλο τόσο είναι λάθος να λέμε ότι δέν έμεινε κάτι από εκείνους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος25/5/10, 7:27 μ.μ.

    αλλο γλωσσική συγγένεια , γλωσσική συνέχεια και άλλο η δανειακή γλωσσική αλληλοτροφοδότηση...
    η σύγχρονη μακεδονική γλώσσα έχει δάνεια από την αττική διάλεκτο, όπως πιθανόν πολύ περισσότερα η σλαβωνική...
    με απλά λόγια η μητρική γλώσσα του αλέξανδρου ουδεμία σχέση είχε με την αττική διάλεκτο..
    ούτε όμως με την σύγχρονη μακεδονική γλώσσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έρευνα στο πανεπιστήμιο των Σκοπίων ‘Σβέτι Κυριλ ι Μετόδι’, ισχυρίστηκε ότι η γλώσσα το ‘Αλεκσάνταρ Μακεντόνσκι’ βρέθηκε στη Στήλη της Ροζέττας του 2ου αιώνα π.χ. του Βρεταννικού Μουσείου ... Η θέση αυτή εγκρίθηκε από τις αρχές. Οι επιστήμονες δήλωσαν, «Η αρχαία μακεδονική γλώσσα μοιάζει περισσότερο με τη γλώσσα της περιοχής της Πελαγονίας, και δη της διαλέκτου Μπίτολα-Φλώρινα...». [http://www.dnevnik.com.mk/?itemID=EBE00D5F1DA4DA488BD360F278A7533B. Οι επιστήμονες: Boshevski και Tentov. Μετάφραση και επιμέλεια από τα αγγλικά στα ‘Mακεδονικά’ έχουν γίνει από τον Risto Stefov και ο οποίος προωθεί αυτή την επιστημονική έρευνα. Προσωπικά δεν με δελεάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος3/6/10, 8:59 π.μ.

    Ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος δημιούργησαν τη γλαγολιτική γραφή και οι μαθητές τους την κυριλλική προς τιμήν του Κυρίλλου. Θα ήταν καλό να ξεναγηθούμε σ’ αυτή την έκθεση για να μάθουμε και άλλα πράγματα. Γι’ αυτό ήταν χρήσιμο αυτό το συνέδριο για να συμβάλει στην ενημέρωση του απλού πολίτη. Οι άγιοι ενώνουν τους λαούς δεν τους χωρίζουν. Τέτοιο ήταν και το έργο των αγίων ενωτικό. Όσο τα περί πάπα κ.ά. το τελικό σχίσμα ήταν το 1054... Διάβασε τις πηγές του Μεθοδίου για το Φιλιόκβε, καθώς επίσης το 880 γιατί ανταποκρίθηκε ο άγιος Μεθόδιος στο κάλεσμα του Φωτίου και έδωσε λεπτομερέστατη αναφορά; Τους μαθητές του γιατί τους έδιωξαν οι καθολικοί βαυαροί κληρικοί και γιατί δεν αντέδρασε ο πομτίφηκας; Στον βίο του Μεθοδίου γιατί σε ένα σημείο αναφέρει"...ότι η Θ. Πρόνοια έστειλε τον Μεθόδιο διοικητή σε μία σκλαβινία για να μάθει τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα των Σλάβων;" Εάν τα γνώριζε, γιατί έπρεπε να τα μάθει;
    Τελειώνοντας θέλω να πω τα εξής: Εάν, εάν λέω κάποια στιγμή αποκατασταθούν οι σχέσεις μας με τους βόρειους γείτονές μας και σε αυτά που μας χωρίζουν ψάξτε να βρείτε γουλιά γιατί θα μείνετε όλοι σας οι μακεδονιστές άνεργοι. Ο κόσμος πάει μπροστά. Οι λαοί παντού καταπιέζονται και οδηγούνται σε πτώχευση. δεν έχουν τι να χωρίσουν, η φτώχεια θα τους ενώνει. Τι κάθεσθε και μας τσαμπουνάτε; Κάντε και εσείς συνέδρια και να μας καλέσετε. Από τον Σεπτέμβριο, όταν θα σφίξουν και άλλο τα ζωνάρια τα ματαλέμε. Με εκτίμηση Αγησίλαος Παπάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή