Εκδόθηκε στα ελληνικά και ήδη κυκλοφορεί στα καλά βιβλιοπωλεία, από τις εκδόσεις «Πετσίβα», (Αθήνα 2010), το ημερολόγιο του Μακεδόνα επαναστάτη Βασίλη Τσακαλάρωφ.
Από τον ίδιο εκδοτικό οίκο, εκδόθηκαν και τα απομνημονεύματα των Ίωνα Δραγούμη, Ιωάννου Καραβίτη και Γεωργίου Βάρδα Τσόντου, οι οποίοι, κατά την ίδια δεκαετία, έκαναν τον αγώνα για να υποτάξουν ακριβώς εκείνους τους Μακεδόνες που συμμετείχαν στην εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του Ίλιντεν.
Το ημερολόγιό του ο Τσακαλάροβ το έγραφε σε τεφτεράκια με ειδικό κρυπτογραφικό κώδικα και κάλυπτε την περίοδο από 3 Ιουλίου 1901 έως 5 Σεπτεμβρίου 1903, τη μεγαλύτερη δε αξία έχει το πρωτόκολλο του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Σμίλεβο της επαναστατικής περιοχής της Μπίτολας, στο οποίο συμμετείχε ο Τσακαλάροβ.
Το πρωτότυπο του ημερολογίου διασώθηκε από τον συναγωνιστή και συγγενή του Λάζαρ Κισελίντσεβ, ο οποίος σε συνεργασία με τον Σπύρο Βασίλεβ Μορέοβ από τη Ζαγκορίτσανη, το αποκρυπτογράφησε και το ετοίμασε για έκδοση το 1946. Ο Σπύρος με τον Βασίλη Ιβάνοβσκι, πρόεδρο του Μακεδονικού Συλλόγου Σόφιας, προσπάθησαν στη συνέχεια να το εκδώσουν, χωρίς όμως να το κατορθώσουν.
Το 1948 ο Βασίλης Ιβάνοβσκι, ως μέλος της Κ.Ε. του Βουλγαρικού Κομμουνιστικού Κόμματος, συνελήφθει κατηγορούμενος και το ημερολόγιο κατασχέθηκε από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης της Βουλγαρίας ως αποδεικτικό υλικό.
Αντίτυπα του αποκρυπτογραφημένου ημερολογίου φυλάγονται στο Επιστημονικό Αρχείο της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών.
Η πρώτη Βουλγαρική έκδοση έγινε το 2001. Η μετάφραση έγινε από τον Μακεδόνα πολιτικό πρόσφυγα στη Δημοκρατία της Μακεδονίας, Βάσκο Καρατζά, και εκδίδεται για πρώτη φορά στα Ελληνικά, ως μαρτυρία για τους αγώνες των Μακεδόνων των αρχών του 20ου αιώνα για ελευθερία και ανεξαρτησία.
Ο Βασιλ Τσακαλάροβ (Васил Чакаларов)
Γεννήθηκε το 1874 στο Σμάρντες (Κρυσταλλοπηγή) Φλώρινας, που τότε είχε 1.780 κατοίκους. Πήγε στην αρχή στο πατριαρχικό σχολείο, όπου έμαθε την ελληνική γλώσσα. Μετά πήγε στο εξαρχικό, όπου έμαθε τη βουλγαρική γλώσσα με σκοπό να πάει για σπουδές στη Βουλγαρία.
Κατά τις διακοπές του πήγαινε και εργαζόταν στην Ελλάδα ως λιθοξόος και οικοδόμος.
Ένα επεισόδιο που είχε με τη δασκάλα των ελληνικών, τον οδήγησε στη φυλακή, από όπου δραπέτευσε και κατέφυγε στη Βουλγαρία. Εκεί εργαζόταν ως κτίστης, ενώ παράλληλα φοίτησε και στο νυχτερινό γυμνάσιο.
Στη Σόφια διετέλεσε πρόεδρος του συλλόγου αλληλοβοήθειας Καστοριανών. Συμμετείχε ενεργά στις εργασίες της Μακεδονο-Αδριανουπολίτικης οργάνωσης, επικεφαλής της οποίας ήταν ο Μπόρις Σαράφωβ, με τον οποίο συνδέθηκαν με στενή φιλία.
Στις αρχές του 1901 κατόρθωσε να αγοράσει όπλα για την περιοχή της Καστοριάς από την Αθήνα και τη Θεσσαλία. Μαζί με τους Πάντο Κλιάσεβ και Λάζαρ Μόσκοβ καταπιάστηκαν δραστήρια με την οργάνωση του αγώνα, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια για την εκκαθάριση της οργάνωσης από τους απείθαρχους και για προσωπικό συμφέρον δρώντων κομιτών, σπουδαιότερος των οποίων ήταν ο Κότε (καπετάν Κότας) από τη Ρούλια.
Ο Χρ. Σιλιάνοβ γράφει:
«Χωρίς να έχει τη μόρφωση των συντρόφων του και χωρίς να είναι δάσκαλος, ο Τσακαλάροβ είναι στις πρώτες γραμμές των δασκάλων, μια ισχυρή προσωπικότητα ικανή να επιβληθεί και στον πιο αποφασιστικό αντίπαλο.»
Με τη δράση του κατά των προδοτών, έγινε ένας από τους πιο μισητούς για τους αντιπάλους επαναστάτης.
Στις 26-4-1903 σε επιστολή του ο Παύλος Μελάς προς τον κουνιάδο του Ίωνα Δραγούμη γράφει: «Η Νάτα απαιτεί ξεμπέρδεμα Τσακαλάροβ».
Όταν πάρθηκε η απόφαση στη Θεσσαλονίκη τον Ιανουάριο του 1903 για την κήρυξη της εξέγερσης, ο εκπρόσωπος της οργάνωσης Μπίτολας Ατανάς Λοζάντσεβ χαρακτήρισε την οργάνωση της Καστοριάς ως την πλέον έτοιμη να ανταποκριθεί.
Στις 29 Μαρτίου 1903 οθωμανική μονάδα προσπαθεί να χτυπήσει την τσέτα του Τσακαλάροβ και του Σαράφοβ έξω από το Σμάρντες, αλλά αποκρούεται και οι επαναστάτες καταφέρνουν να διαφύγουν χωρίς απώλειες.
Στις 31 Μαϊου 1903 διεύθυνε μια από τις αιματηρότερες μάχες με τον τακτικό στρατό πάνω από το Ντ΄μπενι.
Κατά την επανάσταση του Ίλιντεν στις 20 Ιουλίου 1903 η περιοχή της Καστοριάς γίνεται ένα από τα βασικά κέντρα της επανάστασης.
Οι 2.000 περίπου επαναστάτες κυριαρχούν στην περιοχή και αναγκάζουν το στρατό κατοχής να κλειστεί στα στρατόπεδα της Καστοριάς. Μερικές μέρες όμως αργότερα καταφθάνει στην περιοχή στρατιωτική δύναμη περίπου 15.000 ανδρών και καταστρέφει ότι βρει μπροστά της.
Ο Τσακαλάροβ παίρνει την πρωτοβουλία για τη σύνταξη έκθεσης για τις ωμότητες του τουρκικού στρατού, η οποία παραδόθηκε στις προξενικές αρχές της Μπίτολας στις 30 Αυγούστου 1903.
Ο αγώνας όμως είναι άνισος και δεν εκδηλώνεται καμία εξωτερική υποστήριξη.
Έτσι ο Τσακαλάροβ πληροφορείται στις 6 Οκτωβρίου 1903 την απόφαση του γενικού επιτελείου να σταματήσει η εξέγερση.
Με την αδελφή του, τον Πάντο Κλιάσεβ και τον Λάζαρ Κισελίντσεβ περνούν τα ελληνικά σύνορα και μέσω Άρτας και Φιούμε πηγαίνει στη Βουλγαρία.
Κατά τους Βαλκανικούς πολέμους, η αίσθηση του καθήκοντος απέναντι στους σκλαβωμένους αδελφούς οδηγεί τον Τσακαλάροβ επικεφαλής σώματος με τους βοεβόδες Ιβάν Πόποβ και Χρήστο Σιλιάνοβ στην γενέτειρα περιοχή.
Η ελληνική wikipedia γράφει σχετικά:
«Μετά τις 20 Οκτωβρίου το μικτό σώμα καταλαμβάνει διαδοχικά το Νυμφαίο, την Πρεκοπάνα (Περικοπή Φλώρινας) και την Ζαγορίτσανη (Βασιλειάδα Καστοριάς) και αφοπλίζει τα γύρω Τουρκικά χωριά και το μουσουλμανικό Ζέρβενι (Άγιος Αντώνιος Καστοριάς). Μετά από αυτό καταλαμβάνονται και τα χωριά Απόσκεπος, Δενδροχώρι, Γάβρος Καστοριάς και Ιεροπηγή. Μετά την ήττα του Ελληνικού πέμπτου τμήματος [5η Μεραρχία] στο χωριό Βεύη, το μικτό σώμα του Βασίλ Τσεκαλάροφ διεξάγει μάχες οπισθοφυλακής κατά του Τουρκικού στρατού για να εξασφαλίσει την απόσυρση των Ελληνικών τμημάτων. Κατά την γενική οπισθοχώρηση το σώμα προσπάθησε να προστατεύσει τα χωριά από τους προελαύνοντες Τούρκους. Στις 29 Οκτωβρίου το σώμα βοήθησε τα Ελληνικά στρατεύματα στη κατάληψη των Καϊλαρίων (Πτολεμαΐδα), ενώ στις 8 Νοεμβρίου συντρίβει και αιχμαλωτίζει 600 Τούρκους στρατιώτες στο Πισοδέρι και στο Ζέλοβο (Αντάρτικο). Μια ημέρα αργότερα αιχμαλωτίζουν ακόμα 100 Τούρκους στρατιώτες στο χωριό Καπέστιτσα (Αλβανία), και στις 13 Νοεμβρίου το μικτό σώμα εισέρχεται στην Καστοριά όπου τους υποδέχονται πανηγυρικά τα μέλη της Βουλγαρικής [Εξαρχικής Μακεδονικής] κοινότητας, με επικεφαλής τον αναπληρωτή του Αρχιεπισκόπου Πανάρετου. Στις 29 Νοεμβρίου, τα Ελληνικά τμήματα αποσύρονται από την περιοχή των Κορεστίων και το ενωμένο σώμα τοποθετείται εκεί για να προστατεύσει τα χωριά. Κατόπιν τούτου διαλύεται στις 20 Δεκεμβρίου.»
Το 1913 τα πράγματα αλλάζουν. Οι μέχρι χθες σύμμαχοι Έλληνες έγιναν αντίπαλοι και θέλουν να γίνουν Τούρκοι στη θέση των Τούρκων.
Όταν Ελλάδα, Σερβία, Βουλγαρία συγκρούονται για το μοίρασμα των εδαφών της Μακεδονίας, ο Τσακαλάροβ με σώμα Μακεδόνων επαναστατών κινείται και πάλι προς την περιοχή της γενέτειράς του με σκοπό να ξεσηκώσει τους συμπατριώτες του σε εξέγερση ελπίζοντας στην αυτονόμηση της πατρίδας του.
Οι δυνάμεις του τακτικού στρατού βοηθούμενες από χωροφύλακες και αντάρτικα σώματα των πρώην μακεδονομάχων (δηλαδή αυτών που μάχονταν τους Μακεδόνες) τους καταδιώκουν με πείσμα. Σε πολύνεκρες μάχες που δόθηκαν μεταξύ Μπάνιτσας (Βεύη), Νέβεσκας (Νυμφαίο) και Μπελκαμεν (Δροσοπηγή), ο Τσακαλάροβ τραυματίζεται και πέφτει στα χέρια των διωκτών του στις 6 Ιουλίου 1913.
Ο Έλληνας Συνταγματάρχης Μιχαλακόπουλος περιγράφει την κατάσταση που ακολούθησε ως εξής:
«Πέντε έξι στρατιώτες και αντάρτες έσπευσαν προς το πεσμένο σώμα με πανηγυρικές κραυγές. Αυτός κινήθηκε προς έκπληξή μας. Αρχικά ανασήκωσε το κεφάλι του σκεπασμένο από τα πλούσια όμορφα σγουρά μαλλιά, και στη συνέχεια ανασήκωσε το σώμα του και ψάχνοντας για στήριγμα το πιο κοντινό δέντρο, στάθηκε όρθιος. Έτσι ο Τσεκαλάροφ πραγματικά ήταν πολύ τρομακτικός. Όσοι έσπευδαν σταμάτησαν για μια στιγμή. Στιγμιαία τρέμοντας κουνήθηκε έπεσε κάτω και δεν ξανακινήθηκε πια! (Εκείνη την στιγμή αντάρτης χτύπησε το άψυχο σώμα του Τσεκαλάροφ με ένα μαχαίρι.) Πιθανόν αυτή να ήταν η τελευταία συνειδητή κίνηση και το επικίνδυνο κεφάλι αποχαιρέτισε το σώμα του. Σχεδόν δεν ένοιωθε τίποτα όταν αντάρτες παλιοί εχθροί του κάρφωναν αυτό το οποίο δεν έμοιαζε καθόλου με τον τρομερό Τσεκαλάροφ. Ο καπετάν Χ. με δύο ακόμα κτυπήματα αποκόπτει το κεφάλι από το νεκρό του σώμα.
Το κομμένο κεφάλι του Βασίλ Τσεκαλάροφ μεταφέρθηκε από τους στρατιώτες στη Φλώρινα και καρφωμένο σε πάσσαλο περιφέρεται στους δρόμους με κραυγές:
«Δεν υπάρχει ο Τσεκαλάροφ! Δεν υπάρχει η Μακεδονία! Εξοντώσαμε τον Τσεκαλάροφ και μαζί του και όλους τους Τσεκαλάροφ!»
http://www.youtube.com/watch?v=IHQXh0I-qpM&feature=watch_response_rev
ΑπάντησηΔιαγραφήPesna za Vasil Tsakalarof
H ελληνική wikipedia τον έχει ως Βούλγαρο. Η βουλγαρική wikipedia τον έχει ως Βούλγαρο. Η Μακεντονσκι wikipedia τον έχει ως Μακεντόντσε. Επίσης η Μακεντόσνσκι περιγράφει τους Μακεντόνσκι ως јужнословенски народи / νότιους Σλάβους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για το πρωτότυπο του ημερολογίου, δεν υπάρχει. Το Επιστημονικό Αρχείο της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών αρνήτε ότι έχει αντίτυπα του αποκρυπτογραφημένου ημερολογίου... Η πρώτη Βουλγαρική έκδοση έγινε το 2001 αλλά την βρήσκω μόνο στο διαδίκτυο. Νομίζω πως μερικοί θέλουν τόσο πολλύ την ύπαρξει αυτού του ημερλολογίου που τολμούν τα πάντα; Ισως κάνω λάθος εγώ, απλά ρωτάω.
πολύ καλή η ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήπροτείνω να ακολουθήσουν και άλλες για όλους τους αιγαιάτες μακεδόνες της περιόδου του αντιμακεδονικού αγώνα που οδήγησε στον διαμελισμό της Μακεδονίας και την βίαιη προσάρτηση του 51% νότιου τμήματος στην Ελλάδα, όπως αποδέχεται επίσημα και το ελληνικό ΥΠΕΞ, του 13% της ανατολικής μακεδονίας του πιρίν στην βουλγαρία, του 3% στην αλβανία και μόλις του 33% στο βασίλειο των σέρων,κροατών και σλοβένων...
από το οποίο ξεπήδησε η αναγνωρισμένη από το ελληνικό κράτος ομόσπονδη δημοκρατία της μακεδονίας και μόλις το 1990 η ανεξάρτητη αλλά βαθιά κουτσουρεμένη μακεδονία...
ιδιαίτερα θα πρέπει να φωτισθούν τόσο η νεανική τους ζωή , στις αιγαιατικές γενέτειρες τους όσοι και οι λόγοι της συνεργασίας με τους βούλγαρους εναντίον των οθωμανών αλλά κυρίως των επερχόμενων αρπακτικών της Αθήνας...
οι βούλγαροι γνωρίζουν πολύ καλά ότι πρόκειται για αυτόχθονες μακεδόνες....
μάλιστα οι βούλγαροι εθνικιστές ουκ ολίγες φορές κατηγορούν δημόσια τους αιγαιάτες απόγονους, με υψηλόβαθμες θέσεις στο βουλγάρικο κράτος, ότι εργάζονται για τα συμφέροντα της γειτονικής μακεδονίας και όχι της βουλγαρίας...
οι μακεδόνες γνωρίζουν πολύ καλά τι είναι-ούτε αρχαίοι ούτε σλάβοι και δεν χρειάζονται μάσκα..
οι τουρκογενείς ασιάτες πατριαρχικοί έποικοι , πιστοί στον καραγκιόζη πότε φορούν την μάσκα του έλληνα πότε του μακεδόνα, πότε επιστρέφουν στην βασική/αληθινή την ποντιακή, του Ερντογάν και των συν αυτώ ...
Constantine
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην εισαγωγή του βιβλίου αναφέρεται ότι το πρωτότυπο υπάρχει στο προσωπικό αρχείο του Τσακαλάροβ, στη Σόφια, ενώ αντίγραφα - με ελλέιψεις σελίδων- του αποκωδικοποιημένου υπάρχουν και στο Κεντρικό Κρατικό Αρχείο της Βουλγαρίας. Ελλείψεις σελίδων έχει και η ελληνική έκδοση στην οποία υπάρχουν και κάποιες σελίδες που βρέθηκαν από ερευνητές της Δημ.Μακεδονίας.
Δε νομίζω να είναι κατασκευασμένο γιατί περιλαμβάνει δράσεις και συμπεριφορές που δεν είναι και τόσο τιμητικές, όπως π.χ. δολοφονίες γκρεκομάνων ή βουλγαρομάνικη συμπεριφορά κάποιων επαναστατών.
Οι Μακεδόνες της γεννέτηρας του Τσακαλάροβ (Μπάρμπες- Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας)είχαν δύο εκκλησίες και δύο σχολεία. Όσοι πήγαιναν στο πατριαρχικό σχολείο χαρακτηρίζονται Έλληνες, ενώ όσοι στο εξαρχικό, χαρακτηρίζονται Βούλγαροι.
Ο Τσακαλάροβ όταν πήγαινε στο πατριαρχικό ήταν Έλληνας, ενώ όταν πήγαινε στο εξαρχικό ήταν Βούλγαρος.
Οι Μακεδόνες επαναστάτες συζητούσαν να κάνουν μακεδονική εκκλησία και σχολεία, και αυτό είναι καταγραμένο, αλλά ίσως απέφυγαν να το κάνουν σε εκείνη τη φάση ελπίζοντας σε βοήθεια κυρίως της Βουλγαρίας και της Σερβίας (η οποία μας χαρακτήριζε νότιους Σέρβους) και δευτερευόντως στην Ελλάδα η οποία μαζί με το πατριαρχείο ήταν σαφώς πιό εχθρική.
Ο προβληματισμός σου δημιουργεί την ανάγκη μιας σχετικής ανάρτησης.
Ανώνυμε 11:23
Οι ενοχλητικοί για πολλούς χαρακτηρισμοί τύπου "τουρκογενείς", βοηθούν τους αναγνώστες να κατανοήσουν πόσο ενοχλητικοί για τους Μακεδόνες είναι οι χαρακτηρισμοί Σκοπιανός, Βούλγαρος, Σλάβος, Σλαβοβούλγαρος, Σλαβομακεδόνας κλπ., αλλά η συχνή χρήση τους αποδυναμώνει την ουσία της συζήτησης, καθώς στρέφει το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής των αναγνωστών σε αυτούς, εις βάρος του περιεχομένου του σχολίου ή γενικά της ανάρτησης.
μήπως εννοείς τον δεύτερο σχολιαστή, ο οποίος αρνείται τον μακεδονικό αυτοπροσδιορισμό και προβαίνει σε αντιμακεδονικά σχόλια...
ΑπάντησηΔιαγραφήδιανθισμένα με στοιχεία υποκριτικής και ψευδούς κατανόησης...!!!
Καρατάσο,
ΑπάντησηΔιαγραφήδέχομαι την διευκρίνιση σου και ευχαριστώ. Θα το ξαναψάξω. Αυτό που μου αρέσει στους παραδοσιακά μακεδόνες, σε αντίθεση με τους ‘μακεδονάρες’, είναι ακριβός αυτή η αίσθηση συγγένειας που έχουν/είχαν με τους έλληνες, τον ελληνισμό, τους βούλγαρους, την σλαβοφωνία, βάλε και τους σέρβους… αλλά στο κάτω-κάτω ήθελαν να τους αφήσουν ήσυχους χωρίς εθνικούς ζουρλομανδίες. Και αυτό που απεχθάνομαι με τους ΒΜΡΟ είναι ακριβός αυτόν τον θεόλολο ζουρλομανδία με τα DNA του και τους χάρτες του. Μία κρατική οργάνωση που δεν έχει καν αισθητική αντίληψη της αρχαίας αρχιτεκτονικής με την οποία παραμορφώνει – να μη πω τραυματίζει - το τοπίο των Σκοπίων (Skopje 2014).
Goce Delcev's death anniversary observed
ΑπάντησηΔιαγραφή- The 107th anniversary from the death of Goce Delcev, ideologist of the Macedonian revolutionary struggle, was marked Tuesday with a religious service at his grave in Skopje-based church "St.Spas".
President Gjorge Ivanov, Government delegation led by Prime Minister Nikola Gruevski, Parliament delegation led by Vice-Speaker Svetlana Jakimovska, Defense Ministry delegation led by Minister Zoran Konjanovski, as well as local authorities, representatives of scientific-education and cultural institutions and civic associations laid flowers at Delcev's tomb.
Moreover, state award "Goce Delcev" for outstanding achievements in the science field will be presented in the Parliament.
Visionary Delcev, who saw the world one century ago as a field for cultural contest among nations, was murdered by the Ottoman army in village Banica on May 4, 1893, while on his way to Ser.
The purpose of his last journey was to prevent or postpone the uprising, which was prepared at the Smilevo congress (May 2-7). Delcev believed political conditions were still not ripe for an uprising, which however occurred three months later (Ilinden Uprising).
Goce Delcev was born on February 4, 1872 in Kukus. He finished high school in Thessaloniki and graduated from the Sofia Military Academy. Delcev worked as a teacher in Stip, but at the same time established a network of bases, committees and units of the secret Macedonian revolutionary organization (TMORO). He took part at the 1896 VMRO congress in Thessaloniki and served as VMRO's representative in Sofia until 1901.
Delcev says in the letters, which have been preserved until today, of his struggle for free and independent Macedonia, including vast rights for the poor population.
"The struggle's success will come through hard work, convincing all Turks, Greeks, Vlachs, Arnauts that we fight for a progressive-cultural state, based on radical and social principles, resulting in them extending the brotherhood arms, thus jointly resuming our struggle. This is how I see the world - a field for cultural contest among nations", writes Delcev.
------------------------------------------------------
καρατάσο , αντί να χαριεντίζεσαι με τους ελληνες εθνικιστές, θυμήσε στους αναγνώστες σου ότι σαν σήμερα στις 4 Μαϊου του 1893 σκοτώθηκε από τους οθωμανούς τούρκους ο αυτόχθονας μακεδόνας από το τότε 100% μακεδονικό κιλκίς/κούκους , ο ΓΚΟΤΣΕ ΝΤΕΛΤΣΕΦ..
ο οποίος αγωνίσθηκε για μία :
ελεύθερη, δημοκρατική, πολυεθνοτική, αδιαμέλιστη μακεδονία
Ανώνυμε 19:27
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δίκιο να θυμίσεις την επέτειο του θανάτου του Γκότσε Ντέλτσεφ που έγινε στις 4 μαϊου 1903 και όχι 1893. Αλλά σαν μακεδόνας σε μακεδόνα θέλω να σου πω κάτι. Κατακρίνεις τον καρατάσο που ξέχασε να προβαλει την επέτειο. Εσύ τη θυμήθηκες απ ότι φαίνεται από το δημοσίευμα που έστειλες με το σχόλιο σου στα αγγλικά. Σου μιλάω σαν μακεδόνας σε μακεδόνα. Δεν έκανες τον κόπο ούτε να μεταφράσεις το δημοσίευμα στα ελληνικά. Ο Καρατάσος κάτι κάνει και θα έχει και τις αδυναμίες του. εμείς οι άλλοι όμως πρέπει να δούμε γιατί δεν κάνουμε τίποτα και κρίνουμε αυτούς που κανουν κάτι. Η ιστοσελίδα του ουράνιου τόξου που έχει πιο πολά μέλη δεν κάνει τίποτα το ουσιαστικό. Ο Γκότσε Ντέλτσεφ έκανε αγώνες και θυσίες. Εμεις να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε και τι κάνουμε. Δεν θέλω να παρεξηγηθείς γιατι σου μιλάω σαν μακεδονας σε μακεδόν.
Το ανθελληνικό παραλήρημα του Κάμερον
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΕΑ,04/05/2010
Η ΕΛΛΑΔΑ θα πρέπει να αποκαλείται «Πρώην Οθωμανική Κτήση της Ελλάδας», ενώ ο πληθυσμός της ΠΓΔΜ είναι «στη συντριπτική πλειονότητά του μακεδονικός, με ξεχωριστή γλώσσα, πολιτισμό και ιστορία», σύμφωνα τουλάχιστον με τον Ντέιβιντ Κάμερον, τον αρχηγό των Συντηρητικών που διεκδικεί την πρωθυπουργία της Βρετανίας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το 2003, ο Ντέιβιντ Κάμερον πήγε στα Σκόπιακυρίως για να παρακολουθήσει το ματς ΑγγλίαςΠΓΔΜ, όπως παραδέχεται- και... έγινε ειδήμων στις σχέσεις των βαλκανικών χωρών, αλλά και στο πρόβλημα της χώρας μας με τη γείτονά της που διεκδικεί το όνομα «Μακεδονία». Τόσο καλά έμαθε την Ιστορία ο Κάμερον ώστε θεώρησε καλό, μόλις επέστρεψε στη χώρα του, να συγγράψει εμβριθές άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 10 Σεπτεμβρίου του 2003 στην εφημερίδα «Guardian» υπό τον τίτλο «Τhe Μacedonian Job» (Η Αποστολή της Μακεδονίας). Στο άρθρο του αυτό, ο ηγέτης των Συντηρητικών αναφέρεται υποτιμητικά στη χώρα μας και ζητεί την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και την εγγύηση των συνόρων της. «Απ΄ όσα μπορώ να δω», γράφει, «η χώρα- και είμαι αποφασισμένος να την αποκαλώ Μακεδονία- έχει απολύτως το δικαίωμα να υπάρχει. Ο πληθυσμός είναι στη συντριπτική πλειονότητά του μακεδονικός, με ξεχωριστή γλώσσα, πολιτισμό και ιστορία. Είναι φτωχότερος απ΄ ό,τι μερικές από τις άλλες παλιές γιουγκοσλαβικές δημοκρατίες, όμως σημαντικά πλουσιότερος από την Αλβανία. Οι άνθρωποι είναι πολιτισμένοι, φιλικοί και πολύ μορφωμένοι.
Ακόμη και ο ξεναγός μου είχε μάστερ στη διοίκηση επιχειρήσεων».
«Είναι πάντα δύσκολο να ξέρεις πώς να απαντήσεις στην ερώτηση: “Τι θα κάνετε για να μας βοηθήσετε;”», συνεχίζει στο άρθρο του ο Κάμερον. «Ομως στην περίπτωση αυτή είχα την απάντηση. Από τώρα και στο εξής θα αποκαλώ τον αξιοσέβαστο εταίρο μας στην Ε.Ε. “the Former Οttoman Ρossession of Greece” (FΟΡΟG)» (Πρώην Οθωμανική Κτήση της Ελλάδας- ΠΟΚΕ). Και οι Ελληνες, για τον κ. Κάμερον, θα είναι προφανώς οι FΟΡΟGs...
------------------------------------------------
μπράβο Κάμερον, δεν λές τίποτε διαφορετικό από ότι όλοι οι ηγέτες του κόσμου..
συμπεριλαμβανομένων των κινέζων,των ρώσων και των σέρβων αδελφών μας..
οι οποίοι αναγνώρισαν το συνταγματικό όνομα της κολοβής δημοκρατίας της μακεδονίας , το μακεδονικό έθνος,την μακεδονική γλώσσα...
KΑΤΑΓΓΕΛΙΑ :
ΑπάντησηΔιαγραφήτο γνωστό εθνικορατσιστικό μπλόγκ , με το οποίο μερικά μακεδονικά μπλόγκ έχουν ανοίξει διάλογο και δημοσιεύουν τα σχόλια συνεργατών του, αφαιρεί εκ των υστέρων σχολιασμό ακόμα και όσων εχουν λογαριασμό google( δικαίωμα ανωνυμίας ή ψευδωνυμίας δεν υπάρχει...)..
δίχως οποιαδήποτε παραβίαση των όρων δημοσίευσης...
αποκλειστικά και μόνο λόγω μη εθνικιστικού και ρατσιστικού περιεχομένου..
αυτά για να γνωρίζετε ότι πέραν της ανηθικότητας δεν ισχύει ότι ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος...
@ ανώνυμος 5/5/10 06:42
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα Νέα μόνο δημοσιαγραφική έρευνα δεν θέλουν να κάνουν. Δείτε σχετικό άρθρο (9 Φεβρουαρίου 2010), της εφημερίδας ‘Μακεδονία’ ‘Σάλος στα Σκόπια, αμηχανία στην Αθήνα για τη συμφωνία των Συντηρητικών της Βρετανίας με τον Γκρούεφσκι’. Επίσης ψάξτε τις αγγλικές εφημερίδες Guardian, και Daily Telegraph. Σύγουρα ο Κάμερον θέλει να ξεχασθεί το επεισόδιο στα Σκόπια διότι παραπέμπει σε μία σκιώδη περίοδο των συνδέσεών του με επεκτάσης στην σημερινή χρηματοδωτηση του κόμματός του. Το γραφείο του, ‘Fyrom’ ανεβοκατευάζει.
Η όλη υπόθεση συνδέθικε στην Αγγλία με την αμφηβολη εταιρεία στα Σκόπια ‘Orka/Ορκα’ του Ιορντάν Κάμτσεβ / Jordan "Orce" Kamcev και κατασκεβαστικά. Η Σλατζιάνα Τάσεβα ως πρόεδρος της ‘Transparency International’s Macedonian office’, δήλωσε ότι αναμήχθικαν αυτά σε παράνομη συμφωνία που παραβίαζε κανονισμούς της ΠΓΔ Μακεδονίας. Ψαξτε Cameron, Orka, Jordan Kamcev, Skopje, Feldman, Rothschild, Corfu… έτσι τουρλου-τουρλού και κάτι θα βγάλετε.
Για μας εδώ, αυτό που καταλαβαίνουμε είναι το βάθος της διαπλοκής στους γείτονες αλλά και στην αγγλία.
Κάποιος αναφέρθηκε σε αυτόνομη Μακεδονία... Χαλάλι σου, μακάρι εδώ να ήταν αυτόνομη η Ελλάδα, αλλά δεν είναι πλέον. Χωρίς ειρωνία το τονίζω, πρώην οι γείτονες, αλλά και Πρώην Ανεξάρτητη Δημοκρατία της Ελλάδας (FIROG)… Και αυτό αν το φωνάξετε απο πλάνινα σε πλάνινα.
συγνώμη , αλλά νομίζω ότι η πολιτική του αγγλικού ΥΠΕΞ είναι σταθερή,διαχρονική και ξεκάθαρη..
ΑπάντησηΔιαγραφήαναγνωρίζουν την γειτονική χώρα , όπως όλες οι ευρωπαϊκές χώρες με το συνταγματικό της όνομα:
Δημοκρατία της Μακεδονίας..
η μη επίσημη καταγραφή σαφώς οφείλεται στην ευρωπαϊκή παραλυτική ομοφωνία, η οποία ευτυχώς σταδιακά μετεξελίσσεται σε σχετική πλειοψηφία...
όσο δε για το μακεδονικό εθνος και την μακεδονική γλώσσα , ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό τους η μη αυτοπροσδιοριστική αναγνώριση...
μόνο στα γραφεία της ΕΥΠ βλέπουν φαντάσματα αυτονομίας, πουθενά αλλού...
Ο Βασίλ Τσακαλάρωφ ) παρακολούθησε στην γενέτειρά του, την σημερινή Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας (Smardesi) για τέσσερα χρόνια 1880- 1884 ελληνικά στο εκεί ελληνικό σχολείο (bg Wikipedia).΄Εφηβος φεύγει στη Βουλγαρία, όπoυ και γνωρίζeι τον Μπόρις Σαράφωφ που τον μυεί στα τότε, από βουλγαρική άποψη, τεκταινόμενα. Δεν μπορεί να θεωρηθεί Επαναστάτης υπό την στενήν έννοια γιατί παρεμπιπτόντως, όταν δηλ. τον κατεδεκίωκαν οι Τούρκοι απλώς αμύνονταν και πρωτίστως και αποκλειστικά στόχος του ήταν η εξαφάνιση κάθε ελληνικού στοιχείου από τη ευρύτερην περιοχή που είχε ορισθεί ως στρατιωτικός και πολιτικός τοποτηρητής, εντολοδόχος και εντολοδότης δηλ. Βοεβόδας. Επαναστάτης κυρίως σημαίνει αγωνίζομαι ολόπλευρα και παντί σθένει για την ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Σόφια κεντρική οδός φέρει το όνομά του και στην οικία που διέμεινε η κόρη του Κατερίνα Τσακαλάρωφ (+1987) εντοιχίστηκε αναμνηστική πλάκα, ενώ στα Σκόπια πρόσφατα κυκλοφόρησε και γραμματόσημο. Ο Τσακαλάρωφ ήταν ξεκάθαρα βουλγαρόφρονας, γιατί τώρα στα Σκόπια κυκλοφορήσανε και γραμματόσημμο προς τιμήν του είναι ένα επιπρόσθετο δείγμα της σύγχυσης που ταλανίζει τη νεότευκτη αυτή χώρα. (Τα χωριά βορειοανατολικά της λίμνης της Καστοριάς 1870-1908, ήτοι από τη σύσταση της βουλγαρικής Εξαρχίας μέχρι το νεοτουρκικό κίνημα.
Γκολίτση Δημήτριε
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ευσταθεί η άποψη ότι ο Τσακαλάρωφ είχε στόχο την "εξαφάνιση κάθε ελληνικού στοιχείου από τη ευρύτερην περιοχή". Απόδειξη το γεγονός ότι δεν συγκρούστηκε με τους ελληνόγλωσους της περιοχής Καστοριάς.
Αγονίστηκε "για την ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης". Εκείνη την κατάσταση δυστυχώς την στήριξε ένα μέρος του "ελληνισμού" και συγκεκριμένα ο μηχανισμός του Πατριαρχείου. Ο Καραβαγγέλης σαφώς αναφέρει ότι συνεργαζόταν με τους Οθωμανούς κατακτητές. Λόγω εκείνης της συνεργασίας έγιναν ακόμη περισσότερο αντιπαθείς στους αυτομιστές Μακεδόνες και βέβαια ενίσχυσαν μεταξύ εκείνων την βουλγαροφιλία και σερβοφιλία.
Οι Βούλγαροι όλους τους σλαβόφωνους Μακεδόνες τους θεωρούν Βουλγάρους και τους διεκδικούν, όπως ακριβώς και οι Γραικοί. Σημασία έχει τι θεωρούν τον εαυτό τους οι ίδιοι οι Μακεδόνες. Ακόμα και σήμερα υπάρχει στη Βουλγαρία μια μερίδα αγνώστου μεγέθους που θεωρούν και αυτοπροσδιορίζονται Μακεδόνες.
19.8.2003. « Εγώ και ο Τσακαλάρωφ κατεβήκαμε στις 19 Αυγούστου στη (Mpresnitsa) Βατοχώρι, κάψαμε τό σπίτι τού Iωάννου Ζάικου και σκοτώσαμε τον Ιωάννη Τζάϊκο, τον πατέρα του Αντώνη και τον αδελφό του Λάζαρο και κρεμάσαμε στην πλατεία του χωριού τον Μουχτάρη (πρόεδρο) Γεώργιο Καραούλα και τον Αγροφύλακα Αντώνιο Παναγιώτου... Από την υπαγόρευση της δράσης του στο Π. Μίλιτιτς σ.193 του Πάντο Κλιάσεφ και άλλα πολλά... όπως: 7.11.1901. Ο Τσακαλάρωφ δολοφονεί στο Δενδροχώρι (Dbeni) τον Τσεμάνη, Πανδέκτης.
ΑπάντησηΔιαγραφή- 17.3.1902 Ο Τσακαλάρωφ δολοφονεί στην Οξυά (Blatza) το κάτοικο αυτής Βασίλη Γιαουρίδα.
-17.7.1902. Ο Τσακαλάρωφ δολοφονεί τον Παπαηλία και τον εξάδελφό του από την Χαλάρα (Posdivistia)Ο Σουλτάνος τελικά έδινε δικαίωμα στην νέα Εκκλησία, εφόσον είχε στο εκκλησίασμα την πλειοψηφία των 2/3 να ιδρύσει Μητρόπολη και αν είχε το 1/3 τουλάχιστον να κατέχει μια εκκλησία... Αν αυτό ληφθεί ως πρόσχημα για την ενσπορά διχόνοιας και αναταραχής μεταξύ των κατοίκων, οι ένοχοι τέτοιων ενεργειών θα τιμωρηθούν, σύμφωνα με το νόμο. ΑΡΘΡΟ Χ (10ον) του φιρμανιού της 10ης Μαρτίου 1870 που υπέγραψε ο σουλτάνος. Την προσπάθεια αυτή ενθαρρύνει αρχικά η Τουρκία για να περιορίσει την συμπάγεια του ελληνικού πληθυσμού μέχρι τα γεγονότα του Ίλιντεν 20 Ιουλίου 1903 που αποβαίνουν υπέρμετρα πλέον και ανεξέλεγκτα σε βάρος του ελληνικού πληθυσμού και γέρνει η πλάστιγγα ανισοβαρώς στα ορεινά και απομενωμένα κυρίως χωριά.
Ο Γερμανός Καραβαγγέλης ήρθε πολύ αργότερα, όταν η διείσδυση των Βουλγάρων στην ύπαιθρο κυρίως είχε ανατρέψει τις ισορροπίες που επιδίωκαν οι Τούρκοι. Τότε ακριβώς συνέπεσε νά έρθει ο Γερμανός Καραβαγγέλης. Είναι πολύ απλό.Πες τε στον Τσακαλάρωφ, τον Λαζάρ Ποπτράϊκοφ και τους λοιπούς να ξεχάσουνε αυτά που ξέρανε, τελείωσαν τα ψέματα..... + Ο Καστορίας Γερμανός (1903). Για να μην τα πολυλέω κάντε τον κόπο και ρίξτε μια ματιά στο Τα χωριά βορειοανατολικά της λίμνης της Καστοριάς.. πως ήτανε άραγε η κατάσταστα από το 1870- 1897 που συνέβη ο ατυχής ελληνοτουρκικός πόλεμος.. τι έλεγε ο περιηγητής Βίκτωρ Μπεράρ το 1891..γιατί η Βουλγαρία άμα τη εισόδω των Γερμανών στην Ελλάδα το 1941 μοίραζε όπλα και λέβα? Κανείς δεν κάλεσε την οχράνα. Και τέλος υπήρχαν τότε Βουλγαρόφρονες και ελληνόφρονες αναγκαστικά τούρκοι υπήκοοι. Επεκράτησε το ελληνικό στοιχείο ύστερα από πολλαπλές αναταράξεις και ο καθένας πήρε το δρόμου του. Ούτε οι ελληνόφρονες με τους Βουλγάρους ούτε οι βουλγαρόφρονοι με τους Έλληνες. Και η Ελλάδα υποχώρησε στις πιέσεις που ασκούσε η Σερβία (όχι φυσικά τα Σκόπια ή η Βουλγαρία) μετά τον Β΄Βαλκανικό πόλεμο πιστεύοντας, ότι συμβάλει στη λύση του προβλήματος αποσύροντας πικρόχολα τις απαιτήσεις της από περιοχές με συμπάγεια ελληνικού πληθυσμού, όπως το Μελένικο, η Στρώμνιτσα, το Μοναστήρι..
Μόνο Ο Ντάμιαν Γκρούεφ είχε διακηρύξει η Μακεδονία στους Μακεδόνες, φυσικά με την έννοια μιας πολυεθνικής κρατικής οντότητας (τότε υπήρχαν και Τούρκοι και Εβραίοι και λίγοι Σέρβοι.. και λίγοι Αρμένιοι.. κ.α. τι θα γίνονταν με αυτούς θα τους ονόμαζε Μακεδόνες? Γι αυτό συστήθηκε αμέσως στα Σόφια η Βερχόβεν στην οποία μάλιστα συμμετείχαν Ο Γιάκωφ απόστρατος συνταγματάρχης από τη Ζαγκορίτσανη, Σαράφωφ υπολοχαγός του Βουλγαρικού στρατού από το Νευροκόπι.. Σαντάσκι άλλοτε Λοχίας του Βουλγαρικού στρατού από τους Βλάχους.. και οι τρεις τελευταίοι (ενδεικτικά αναφέρω) ήταν άσπονδοι εχθροί του Γκρούεφ.. και οι δυο τελευταίοι αλληλοεξοντώθηκαν.. για πιά αυτονομία μας μιλάτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓκολίτση Δημήτριε
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να ασχοληθώ τώρα με λεπτομέρειες, γιατί το βιβλίο το διάβασα πριν δυό χρόνια
Σύντομα θα έχω σχετική με τον "βουλγαρισμό" ανάρτηση, όπου θα δωθούν σχετικές απαντήσεις
Δια την αυτονομιαν αυτην ταυτην δι' ην ηγωνισθησαν μεχρις αυτοθυσιας απαντες οι Μακεδονες (κομιτοι)κατα την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΝ ΤΟΥ ΙΛΙΝΤΕΝ και της οποιας εαν το αποτελεσμα υπηρξεν επιτυχες, θα επεθυμουν ν' ακουσω δια ποιαν πλεον Μακεδονιαν θα ομιλουσατε σημερον Ελληνες , Σερβοι και Βουλγαροι. SOLUNCANEC.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ ΣΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ,ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΖΗΤΗΜΑ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ.ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΙΚΟ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΤΟ ΟΛΟΝ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΑΝ ΡΑΤΣΑ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΔΙΗΝΗΚΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ,Η ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΓΓΡΑΜΑΤΟΣΥΝΗ ΜΑΣ.ΟΤΑΝ ΟΙ ΜΑΤΖΙΡΟΙ(αν ειναι δυνατον)ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑΝ ΤΟ 1923 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΝΕΟΛΑΙΟΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.ΕΝΩ Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '60-ΧΛΕΥΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΑΝ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΑΦΗΝΑΝ ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΣΙΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ -Η ΔΕ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΤΖΙΡΟΥΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ.ΟΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΣΥΜΒΙΩΣΑΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ-ΠΟΛΥΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ,ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΑΦΟΜΟΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ. ΕΝΩ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ ΠΟΥ "ΕΦΥΓΑΝ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, ΑΝΟΙΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΕΙΔΑΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΟΜΟΑΙΜΟΥΣ ΤΟΥΣ .ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΩΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑ,ΝΑ ΠΑΡΑΔΙΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΜΑΣ ΣΥΝΕΦΕΡΕ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΕΡΒΟΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΚΟΜΗ, ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΑΦΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΑΣ ΓΗ ΝΑ ΤΗΝ ΔΗΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΕΠΗΛΥΔΕΣ-ΚΟΥΜΑΝΟΙ-ΠΕΤΖΕΝΕΓΟΙ-ΟΥΤΡΙΓΙΑΡΟΙ-ΚΟΥΤΡΙΓΙΑΡΟΙ-ΣΛΑΒΟΙ-ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ. ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΜΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΑΘΗΤΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ,ΤΟΝ ΕΦΤΑΣΑΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙ.ΤΩΡΑ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΣΑΝ ΣΤΑΓΟΝΑ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ, ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΝΤΡΕΨΟΥΝ ΞΑΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΣΑΚΑΛΑΡΟΦ-ΠΟΠΤΡΑΙΚΟΦ-ΟΥΖΟΥΝΟΦ-ΜΗΤΡΟΥΒΛΑΧΟΥ(Ξεχνωντας το παθημα Αν.Ρωμυλιας) ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕΣ-ΑΒΑΣΙΜΕΣ,ΑΝΑΛΗΘΗΣ ΘΕΩΡΙΕΣ,ΣΠΙΛΩΝΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΟΤΙ Η-ΕΦΕΥΡΕΣΗ, ΑΡΧΗ,ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΝΩ ΠΟΡΔΕΥΟΥΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΜΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΤΥΠΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ(Η σταγονα στον ΩΚΕΑΝΟ) ΟΝΤΑΣ ΝΟΙΚΙΑΡΗΔΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΔΕΝ ΧΤΙΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΠΑΡΑΓΚΑ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ- -ΠΥΡΑΙΧΜΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αδιακοπως επαναλαμβανομενο παραλληρημα περι ελληνικοτητος της Μακεδονιας κατεστη πλεον βαρετον και ανιαρον. Δι'ο και συνισταται η ενημερωσις μεσω σοβαρων ιστορικων πηγων επ' αυτων των θεματων. SOLUNCANEC.
ΑπάντησηΔιαγραφήαν καταλαβα καλα οι ελληνεσ χεροντουσαν εισ βαροσ του μακεδονικου λαου αρα με λιγα λογια ειναι κατακτιτεσ στην μακεδονια
ΑπάντησηΔιαγραφήAwesome! Its actually amazing article, I have got much clear idea
ΑπάντησηΔιαγραφήconcerning from this article.
Review my homepage; anti cellulite treatment