Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Οι Γενίτσαροι της εποχής μας



Γενίτσαρους κατά την τουρκοκρατία ονόμαζαν τους στρατιώτες που ανήκαν σε ειδικό σώμα που το αποτελούσαν εξισλαμισμένοι χριστιανοί.
Επειδή οι Γενίτσαροι ήταν οι πιο φανατικοί διώκτες των πρώην ομοθρήσκων τους και ομογενών τους, σήμερα ο όρος κατέληξε να χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει αυτόν που απαρνείται την ταυτότητα των προγόνων του και στρέφεται κατά των ομογενών του.

Ο Θεσμός των Γενιτσάρων

Γενίτσαροι στα τουρκικά σημαίνει "νέος στρατός": yeni, "νέος" + çeri, "στρατός"
Η θεσμός του σώματος των Γενιτσάρων δημιουργήθηκε στα τέλη του 14ου αιώνα και κράτησε μέχρι τις αρχές του 19ου.
Η επιλογή γινόταν μεταξύ των χριστιανοπαίδων ηλικίας από 6 - 15 ετών, εξ ού και το όνομα "παιδομάζωμα", ανά πενταετία ή συντομότερα αν υπήρχαν στρατιωτικές ανάγκες και κυρίως από τις επαρχίες της Βαλκανικής.
Αρχικά αυτά τα χριστιανόπαιδα τα παραχωρούσαν σε Οθωμανούς τιμαριούχους και γεωργούς, όπου κάτω από συνθήκες σκληρής πειθαρχίας τα εκτούρκιζαν και τα εξισλάμιζαν.
Σε ηλικία 14 – 20 ετών τα μετέφεραν σε κέντρα στρατιωτικής εκπαίδευσης για να τα εντάξουν τελικά στα τάγματα των Γενιτσάρων.

Οι γενίτσαροι, εξισλαμισθέντες πλέον, γίνονταν οι πιο φανατικοί ισλαμιστές και πολεμιστές, καθώς μάλιστα τίποτε δεν τους συνέδεε με την ομαλή οικογενειακή και κοινωνική ζωή, αφού λησμονούσαν γονείς και γενέτειρα γη, με συνέπεια να θεωρούνται οι φανατικότεροι αλλά και οι καλύτεροι υπερασπιστές του εκάστοτε Σουλτάνου.
Στην αρχή ήταν μικρό σώμα, αλλά ενώ τον 15ο αιώνα δεν ήταν παρά 20.000, το 1820 αριθμούσαν περίπου 135.000. Σ’ αυτούς οφείλονταν η επέκταση κυρίως στα Βαλκάνια.

Οι Γενίτσαροι εξελίχθηκαν σε παραστρατιωτικό κέντρο εξουσίας και συμμετείχαν σε εσωτερικούς πολιτικούς και οικονομικούς ανταγωνισμούς. Για πολλούς γονείς η ένταξη στο σώμα των Γενιτσάρων ήταν ο μοναδικός τρόπος κοινωνικής ανόδου και διαφυγής από τη σκληρή ζωή πείνας για τα παιδιά τους.
Αυτοί αποφάσιζαν για θέματα στρατού, εμπλεκόντουσαν σε πολιτικές αποφάσεις και, σε πολλές περιπτώσεις, είχαν την απόλυτη κυριαρχία της κρατικής μηχανής.
Συμμετείχαν στη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού. Οι συντάξεις και οι μισθοί από τον κρατικό προϋπολογισμό ήταν ένα πολύ μεγάλο βάρος. Μάλιστα, πολλοί έπαιρναν κρατικό μισθό, ενώ δεν υπηρετούσαν καν στο στράτευμα.

Οι Γενίτσαροι όμως έμειναν γνωστοί στην ιστορία των Βαλκανικών λαών κυρίως για τη σκληρή συμπεριφορά τους απέναντι στους πρώην ομογενείς και ομόθρησκούς τους.
Η προγραμματισμένη ανατροφή και εκπαίδευση δημιουργούσε στις ψυχές τους θρησκευτικό μουσουλμανικό ακατασίγαστο φανατισμό και τυφλή υπακοή στον μοναδικό τους αφέντη, τον σουλτάνο. Ο φανατισμός τους στρέφονταν κυρίως κατά των χριστιανών και γι’ αυτό τους έλεγαν και χριστιανομάχους. Κάτι ανάλογο δηλαδή με τους μακεδονομάχους που ονομάστηκαν έτσι επειδή μάχονταν τους Μακεδόνες.


Ο Σύγχρονος Γενιτσαρισμός

Ο γενιτσαρισμός με λίγα λόγια ήταν η πολιτική της μετατροπής αλλογενών και αλλόθρησκων σε φανατικούς οπαδούς του καθεστώτος στην προσπάθειά του να κρατάει υπό την εξουσία του αλλόθρησκους και αλλογενείς πληθυσμούς.
Αυτή την μετατροπή βέβαια δεν την επιδίωξαν μόνο οι Οθωμανοί, αλλά και άλλοι πολιτικοί θεσμοί. Ήταν οι θεσμοί που προέκυψαν από τη διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Οι κυριότεροι τέτοιοι θεσμοί, που μας αφορούν άμεσα και εμάς, είναι το πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, η Εκκλησία της Ελλάδας και το κράτος της Ελλάδας.

Το πατριαρχείο με τη διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας σταδιακά άρχισε να χάνει το μεγαλύτερο μέρος του ποιμνίου του. Όλοι οι λαοί που απελευθερώνονταν από τους Οθωμανούς, αποτίναζαν και την ιδεολογικοπολιτική κηδεμονία του πατριαρχείου. Ακόμα και η Εκκλησία της Ελλάδας είχε αποσχιστεί και είχε γίνει αυτοκέφαλη.
Οι αλλόγλωσσοι και αλλοεθνείς πληθυσμοί που παρέμεναν ακόμα στην επικράτειά του άρχισαν να δείχνουν σημάδια απόσχισης. Τότε οι δεσποτάδες θυμήθηκαν την πολιτική της γεγιτσαροποίησης που είχαν διδαχθεί από τους οθωμανούς συμμάχους τους. Βέβαια δεν είχαν τη δυνατότητα να παίρνουν τα νεαρά χριστιανόπουλα από τους γονείς τους και να τα περνούν από τη σχετική παιδαγωγική διαδικασία γενιτσαροποίησης. Είχαν όμως τη δυνατότητα να τα διαπαιδαγωγούν χωρίς να τα αρπάξουν, αφού ο σουλτάνος τους είχε παραχωρήσει το αποκλειστικό δικαίωμα της μόρφωσης των χριστιανών της επικράτειάς του.
Τα σχολεία, οι εκκλησίες, τα μοναστήρια μετατράπηκαν σε σχολές γενιτσαροποίησης με τη διαφορά ότι αντί για φανατική πίστη στον Μωάμεθ και τον σουλτάνο, δίδασκαν φανατική πίστη στην ορθοδοξία και τον Πατριάρχη. Οι Οθωμανοί εκτούρκιζαν, οι πατριαρχικοί εξελλήνιζαν.


Το ελλαδικό κράτος κατά τη δημιουργία του είχε στην επικράτειά του πολλούς αλλογενείς και αλλόθρησκους. Οι Αρβανίτες που ήταν η μεγαλύτερη μη ελληνόφωνη ομάδα απλώς έπρεπε να εγκαταλείψουν τη γλώσσα τους. Οι μουσουλμάνοι Αλβανοί (τουρκαλβανοί) ή έπρεπε να φύγουν από τις εστίες τους ή έπρεπε να αλλαξοπιστήσουν και να απαρνηθούν τη γλώσσα τους και την καταγωγή τους. Πολλοί από εκείνους προτίμησαν να παραμείνουν στις εστίες τους και να εξελληνιστούν.

Η επέκταση της Ελλάδας μετά το 1912 στη νότια Ήπειρο, νότια Μακεδονία και Δυτική Θράκη είχε σαν αποτέλεσμα να περιληφθούν στην επικράτειά της μεγάλοι αλλοεθνείς, αλλόγλωσσοι και αλλόθρησκοι πληθυσμοί. Αν δεν εξελλήνιζε αυτούς τους πληθυσμούς ήταν πολύ αμφίβολο αν θα μπορούσε να κρατήσει αυτές τις περιοχές στο μέλλον, καθώς οι πληθυσμοί αυτοί αποτελούσαν την πλειοψηφία.
Για τον σεβασμό αυτών των πληθυσμών της Δυτικής Θράκης είχε δέσμευση από τις διεθνείς συνθήκες, αλλά ήταν και υπό την προστασία της Τουρκίας.
Οι Μακεδόνες, όμως, και οι Αλβανοί της Ηπείρου δεν είχαν την ανάλογη προστασία και ήταν εκτεθειμένοι στις διαθέσεις της Ελλάδας. Υπήρχε λοιπόν η δυνατότητα να απαρνηθούν την εθνική τους ταυτότητα και να εξελληνιστούν. Δηλαδή έπρεπε να μετατραπούν σε Γενίτσαρους.

Για την μετατροπή των Μακεδόνων σε γενίτσαρους χρησιμοποιήθηκαν παρόμοιες πρακτικές με αυτές των Οθωμανών. Τα δημόσια σχολεία, η εκκλησία και τα ιδρύματα στην Μακεδονία λειτούργησαν όχι για την εξυπηρέτηση εκπαιδευτικών και πνευματικών σκοπών, αλλά για την γενιτσαροποίηση των Μακεδόνων.
Οι Οθωμανοί εκτουρκίσανε μια μικρή μερίδα αλλοεθνών και αλλόθρησκων. Η Ελλάδα στο μηχανισμό εξελληνισμού (γενιτσαροποίησης) έβαλε όλους τους αλλόγλωσσους και αλλοεθνείς.
Επειδή δεν μπορούσε να στείλει τόσο μεγάλους πληθυσμούς σε «ελληνικά» τσιφλίκια για εξελληνισμό, όπως οι Οθωμανοί σε τουρκικά, εγκατέστησε ανάμεσά τους «ελληνικούς» πληθυσμούς. Στα μακεδονικά χωριά έκανε δημόσιους παιδικούς σταθμούς για να αρχίζει η γενιτσαροποίηση από την τρυφερή εκείνη ηλικία.
Μόνο στις νομαρχίες της Μακεδονίας δημιουργήθηκαν «Διευθύνσεις Πολιτιστικών Υποθέσεων», που στην πράξη ήταν «Διευθύνσεις Πλύσης Εγκεφάλων».

Κατά τον Εμφύλιο 1946 – 1949 διαφάνηκε η θέληση των Μακεδόνων να καλλιεργήσουν την εθνική τους ταυτότητα με την συμπαράσταση του Δ.Σ.Ε. και του Κ.Κ.Ε. Αυτό ανάγκασε το εθνορατσιστικό καθεστώς των Αθηνών να λάβει πρόσθετα μέτρα. Για να απομακρύνει τα μακεδονόπουλα από τις περιοχές όπου υπήρχε ελευθερία έκφρασης της μακεδονικής ταυτότητας έκανε παιδομάζωμα ανάλογο με αυτό που έκανε ο σουλτάνος για τη δημιουργία γενιτσάρων.
Επειδή όμως η λέξη παιδομάζωμα παρέπεμπε στην αντίστοιχη πολιτική του σουλτάνου και του ΚΚΕ, χρησιμοποίησαν τη λέξη παιδοφύλαγμα.
Τα παιδιά μεταφέρονταν σε «παιδουπόλεις» που ανήκαν στην «Πρόνοια Βορείων Επαρχιών της Ελλάδος» που ήταν παράρτημα του «Βασιλικού Ιδρύματος Πρόνοιας».
Μετά το τέλος του εμφυλίου, από τις 53 παιδουπόλεις έμειναν ενεργές οι 14 οι οποίες λειτουργούσαν μέχρι τη δεκαετία του ’70. Είναι γνωστές σας «Παιδουπόλεις της Φρειδερίκης». Επίσημα βέβαια εμφανίζονταν σαν «Παιδουπόλεις και Επαγγελματικές Σχολές». Στην πραγματικότητα όμως ήταν σχολές πλύσης εγκεφάλων παρόμοιες με εκείνες του σουλτάνου. Το κύριο μέλημά τους ήταν να μετατρέψουν τα μακεδονόπουλα σε φανατικούς Έλληνες και να τα κάνουν να απεχθάνονται και να μισούν τη γλώσσα τους και τους εκτός Ελλάδας ομογενείς τους.


Οι διαφορές ανάμεσα στον οθωμανικό και τον ρωμαίϊκο γενιτσαρισμό είναι ελάχιστες.
Οι Οθωμανοί γενίτσαροι γίνονταν φανατικοί οπαδοί του ισλαμισμού και του σουλτάνου, ενώ οι ρωμιοί γενίτσαροι γίνονταν φανατικοί οπαδοί της ορθοδοξίας και του πατριαρχείου, του ελληνισμού και του βασιλιά. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που σχεδόν όλοι οι κληρικοί και οι θρησκόληπτοι ήταν και βασιλόφρονες.

Έτσι φτάσαμε στο σημερινό κατάντημα, όπου οι γενιτσαροποιημένοι Μακεδόνες της Ελλάδας να απαρνούνται την ταυτότητα των προγόνων τους και πολλοί από αυτούς να στρέφονται με φανατισμό κατά των ομογενών τους της Δημοκρατίας της Μακεδονίας και της διασποράς. Ενώ δεν προέβαλαν καμία αντίδραση στον εποικισμό της πατρίδας τους με νέους ασιατικούς πληθυσμούς (κυρίως Ρωσοπόντιους), εκδηλώνουν την αντίδρασή τους στον επαναπατρισμό των ομογενών τους πολιτικών και οικονομικών προσφύγων. Διαδηλώνουν, και μάλιστα πολλοί από αυτούς με φανατισμό, κατά του δικαιώματος μιας μερίδας ομογενών τους να ονομάζουν το κράτος τους Δημοκρατία της Μακεδονίας.
Και το τραγελαφικό είναι πως πολλοί από τους Μακεδόνες γενίτσαρους, όχι μόνο είναι ομοεθνείς με τους Μακεδόνες της Δ.Μακεδονίας, αλλά είναι και συγγενείς τους.
Βέβαια δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για το πόσο περιφρονητικά σκέπτονται γι’ αυτούς οι εξ Ασίας, Πελοπονήσου κλπ «ομοεθνείς» τους. Βέβαια είναι και πάρα πολλοί εκείνοι οι Μακεδόνες που έχουν ξεκάθαρη άποψη αλλά φοβούνται να εκδηλωθούν φοβούμενοι πιθανές επιπτώσεις.
Η τρομοκρατία δεκαετιών έχει γεμίσει την ψυχή τους με φόβο που οι δια της βίας «ομοεθνείς» τους φροντίζουν να συντηρούν.

Οι φορείς του γενιτσαρισμού ξέρουν πολύ καλά ότι πλέον δεν μπορούν δια της βίας να εξελληνίζουν. Μπορούν όμως με την μαύρη προπαγάνδα, το ψέμα, την συκοφαντία, την κινδυνολογία, την πολιτική τρομοκρατία να δημιουργούν ένα κλίμα ανελευθερίας για τους Μακεδόνες, καθιστώντας τους παθητικούς γενίτσαρους. Όλοι οι Μακεδόνες της ελλαδικής Μακεδονίας, όλοι όσοι εγκαταστάθηκαν ως έποικοι σ’ αυτήν, αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των υπηκόων της Ελλάδας ξέρουν την αλήθεια αλλά δεν τολμούν να την πούνε και να την υποστηρίξουν.
Δεν τολμούν να παραδεχθούν ότι όλοι είναι σε κάποιο βαθμό γενίτσαροι. Όλοι έχουν εγκαταλείψει την πραγματική τους ταυτότητα του ελληνόφωνου Ρωμιού, του Αλβανού, του Μακεδόνα, του Βλάχου του Καππαδόκη (Πόντιου, Τουρκόφωνου, Καραμανλή κλπ) και έχουν φορέσει τη μάσκα του Έλληνα. Ακριβώς όπως οι Οθωμανοί εκτουρκισμένοι γενίτσαροι ήταν περήφανοι που ήταν γενίτσαροι έτσι ακριβώς είναι περήφανοι και οι Ρωμιοί εξελληνισμένοι γενίτσαροι. Απλώς δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη λέξη γενίτσαρος, γιατί έχει αρνητική χροιά λόγω της πρώτης εφαρμογής του γενιτσαρισμού από τους Οθωμανούς. Χρησιμοποιούν κυρίως τη λέξη πατριώτης που είναι πιο γοητευτική.


Είναι δυνατόν να είναι περήφανος κάποιος που απαρνήθηκε και περιφρονεί την πραγματική εθνική του ταυτότητα και να είναι περήφανος για μια εθνική ταυτότητα που του επέβαλαν άλλοι;

Είναι δυνατόν οι σύγχρονοι Γενίτσαροι να έχουν τον σεβασμό των άλλων λαών και μάλιστα σε μια εποχή που η ελεύθερη επικοινωνία λαών και πολιτισμών έχει καταρρίψει όλα τα τείχη.
Οι μόνοι ευρωπαϊκοί λαοί που ζουν ακόμα σε ιδεολογικοπολιτικό γκέτο, είναι οι λαοί της ελλαδικής επικράτειας.
Τα τείχη αυτού του γκέτο χτίστηκαν και συντηρούνται από τον μεσαιωνικό φονταμενταλιστικό χριστιανισμό και το ιστοριοκαπηλευτικό εθνορατσιστικό κατεστημένο της χώρας μας.
Ή τα γκρεμίζουμε αυτά τα τείχη ή παραμένουμε η πιο ανελεύθερη, ανυπόληπτη και καθυστερημένη κοινωνία της Ευρώπης.



25 σχόλια:

  1. Ανώνυμος14/5/10, 6:58 μ.μ.

    Τί πίνεις ρε Καρατάσο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμε 18:58
    Πίνω Ρακί και βίνο.
    Απόψε θα πιώ και ένα ποτήρι στην υγειά σου. Με τους αναγνώστες και σχολιαστές υπάρχει κάτι που μας συνδέει. Φιλία ή αντιπαλότητα.
    Οι Μακεδόνες λένε βίνο αυτό που οι Έλληνες κατά την αρχαιότητα έλεγαν οίνο, ενώ οι νεοέλληνες το λένε κρασί. Οίνο άρχισαν να το λένε όταν επεβλήθηκε πριν μερικές δεκαετίες η καθαρεύουσα αντί της δημοτικής. Καθαρεύουσα την είπαν γιατί καθάριζε την γλώσσα από ξενικές λέξεις, αλλά ο κόσμος τις κράτησε. Ο εξελληνισμός δεν ήταν αρκετά επιτυχής.
    Δηλαδή οι Μακεδόνες χρησιμοποιούνε για τον οίνο την ίδια ρίζα με τους αρχαίους.
    Γι' αυτό μας λένε "πιό Έλληνες και από τους Έλληνες".
    Αν ενοείς ότι τα γράφω αυτά εν μέθη, σε ενημερώνω ότι όταν τα γράφω αυτά ξεμεθάω και ξεθυμώνω.
    Εκτός από τον πολιτικό σκοπό που υπηρετώ, έχω την εντύπωση ότι βγάζω και το άχτι που έχουμε μαζεμένο εμείς οι Μακεδόνες εδώ και δεκαετίες.
    На здравие

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος15/5/10, 4:55 π.μ.

    Τι πίνεις και δε μας δίνεις εννοεί... Για άλλη μια φορά ζωγράφισες - σε λίγο θα μας εξηγήσεις πως το Ελλαδικό κράτος με προέδρους, πρωθυπουργούς, στρατηγούς και ναυάρχους Αρβανίτες αποφάσισε να τους γενιτσαροποιήσει ώστε να πάψουν να είναι Αλβανοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος15/5/10, 8:33 π.μ.

    Δεν ήταν οι Αρβανίτες που εξελλήνισαν τους εαυτούς τους και τους υπόλοιπους κατοίκους του χώρου της Ελλάδας. Ήταν οι Γερμανο-Γαλλο-Βρετανοί που το έκαναν αυτό για να τους ενώσουν σε ένα κράτος. Γιατί να μην δεχτούν οι Αρβανίτες να «γίνουν» Έλληνες, όταν οι παραπάνω «φιλέλληνες» πλήρωναν και ένα σκασμό λεφτά, για να το καταφέρουν;
    Εάν οι ξένοι άφηναν μόνους τους Αρβανίτες και τους άλλους, αυτοί όχι μόνο δεν θα επέκτειναν την επικράτεια του ελληνικού κράτους ως τη Μακεδονία και τη Θράκη αλλά ούτε στην Πελοπόννησο θα υπήρχε αυτό! Άλλωστε, ουδέποτε στην ιστορία, πριν το 1821, υπήρξε ελληνικό κράτος (βασίλειο, αυτοκρατορία, φέουδο, πριγκιπάτο, κτλ) με αυτό το όνομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος15/5/10, 10:38 π.μ.

    Εντάξει Καρατάσο είστε αδικημένοι και κινηγημένοι.
    Όμως απορώ γιατί από τους πρόσφυγες βάζετε συνήθως τους Πόντιους -Καταπατούκους, όπως τους λες. Στη Μακεδονία εγκαταστάθηκαν διάφοροι άλλοι πρόσφυγες. Μου φαίνεται ότι σ αυτούς δείχνετε μια ξεχωριστή αντιπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος15/5/10, 10:42 π.μ.

    Οπως ολα τα εθνη τα τελευταια χρονια ετσι και το ελληνικο δημιουργηθηκε με το ιδιο τροπο(επιβολη δωροδοκια χρηματισμος χειραγωγηση τιμωρια λεηλασια εποικισμος διωγμος παραδειγματισμος φοβος τρομοκρατια εκπαιδευση πλυση εγκεφαλου γενιτσαρισμος κλπ. ) ετσι εχουμε μια Γερμανια οπου ο (1/4) πληθυσμος εχει σλαβοκαταληκτα ονοματα( αυτοι τουλαχιστον δεν προβηκαν σε αλλαγες ονοματων) μια αντιστοιχη ελληνοαλαβανικοβρυθη στον νοτο κυριως Ιταλια μια αραβοβρυθη ισπανια μια χεσε μεσα Γαλλια ( βαυαροσαξονικοκαταλανικοβρυθη ) κλπ.
    το κακο μεν την ελλαδα ειναι οτι αυτο δεν μπορεσε να γινει αθορυβα και απαρατηρητα απο τα ματια του υπολοιπου κοσμου και σε βαθος πολυ μακροσκελη χρονου.
    Ας δουμε μονο προσφατα τι γραφαν για τις βορειοελληνικες πολεις διεθνεις παρατηρητες - περιηγητες :

    Από το βιβλίο Weigand G. (1924) : Ethnografie von Makedonien Leipzig, Friedrich Brandstetter

    Τρίγωνο Βέροια Νάουσα Γιαννιτσά (μάλλον εννοεί το Ρουμλουκι) : «Ο πληθυσμός της πεδιάδας αποτελείται από Βουλγαρους και Τούρκους και στα νοτιοδυτικά από Έλληνες, οι οποίοι ασχολούνται επίσης με την γεωργία μιας και πρόκειται για εδώ και πολύ καιρό γραικοποιημένους Βούλγαρους».
    Επίσης : χωριά που μιλάνε βουλγάρικα νοτίως του ποταμού Μπίστριτσα (Αλιάκμον) : Nisel, Grisel, Μilowo, Libanowo (ένας καλοθελητής ας βρει σήμερα ποια είναι και ας μας πει. Mε μια γρήγορη μάτια εικάζω Nισέλι (: Nisel), Αιγίνιο (: Libanovo)

    Η πυκνότητα του Bουλγάρικου στοιχείου στους παρακάτω καζαδες :

    Wodena (Eδεσσα) 82%
    Newrekop 80%
    Yanitsa 76%
    Kastoria 68%
    Melnik 63%
    Florina 63%
    Demir hissar 61%
    Kukush 50%
    Niausta (μήπως από Νea Αugusta;) 47%

    Αφού είδαμε την επαρχία (η το σύνολο των καζαδων) ας πάμε τώρα στις μεγαλύτερες πόλεις.


    Θεσσαλονίκη
    Από το κείμενο της Ελένη Αμπατζή : Οι Βλάχοι της Ελλάδας και η παρεξηγημένη ιστορία τους.

    Ο Weigand θεωρούσε (σελ 256) το ελληνικό στοιχείο της Θεσσαλονίκης αποτελούμενο από εξελληνισμένους Βλαχους και Βούλγαρους. Άτομα που κατάγονταν από το Βλαχολιβαδο τη Μοσχοπολη και την Βλαχοκλεισουρα. Κατά το 1890 άκουγε αρκετά βλάχικα στις ενορίες του Αγίου Νικόλαου Αγιου Αθανάσιου και Αγίων Θεοδώρων.

    Κοζάνη
    Wace Α. and Thomson B. (1914): Τhe nomads of the Balkans page 46:

    «…και στη Σιάτιστα και Κοζάνη στις οποίες δυο πόλεις οι εξελληνισμένοι Βλάχοι αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πληθυσμού.»

    Ιωάννινα
    Sir Arthur Evans : The Times 1.10.1903
    «Σήμερα τα Γιάννενα έχουν ξεχάσει την ρουμανική καταγωγή τους κει έχουν γίνει κέντρο του Ελληνισμού.»

    Τρίκαλα
    Wace Α. and Thomson B. (1914): Τhe nomads of the Balkans page 16:

    «…Πήραμε τον κεντρικό δρόμο κατευθείαν για τα Τρίκαλα, δηλ. το πρώτο μέρος που αξίζει να αναφερθεί στο σημερινό ταξίδι. 2/3 τουλάχιστον του εκεί πληθυσμού είναι Βλάχοι ή βλάχικης καταγωγής.»


    Βέροια
    Wace Α. and Thomson B. (1914): Τhe nomads of the Balkans page 211-212:

    «Η Βέροια πέρα του ότι είναι η χειμερινή πατρίδα για τους περισσότερους Βλαχους του Σελιου, και του Ξηρολιβαδου, έχει ένα μόνιμο μικρό πληθυσμό βλαχων, ένα γκέτο από Ισπανούς Εβραίους πολλούς Τούρκους και αρκετούς Βούλγαρους.»

    Ο Weigand ανεφερε οντως ως βουλγαρικα τα μακεδονικά
    προβληματιζοταν ομως απο το αυτονομο και ανεξαρτητο μακεδονικο κινημα και ηταν υπερμαχος ενος ανεξαρτητου μακεδονικου κρατους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμε 04:55
    Σ' αυτά που λέει σωστά ο 08:33 να προσθέσω ότι οι Δυτικοί ήθελαν να δημιουργήσουν ένα κράτος που θα αξιοποιήσει την ελληνοφωνία που υπήρχε στην περιοχή και τον ελληνόφωνο χριστιανισμό. Με τα Αρβανίτικα δεν εξυπηρετούνταν τα σχέδιά τους.

    Ανώνυμε 10:38
    Οι πρώτοι πρόσφυγες ήταν οι Θράκες και οι Μικρασιάτες.
    Οι Θράκες ήταν φυσικό να κατευθυνθούν στη γειτονική τους Μακεδονία και οι Μικρασιάτες κυρίως στη Στερεά Ελλάδα. Η μετακίνησή τους ήταν άτακτη.
    Με την συμφωνία ανταλλαγής πληθυσμών που ακολούθησε, η Ελλάδα κατεύθυνε τους νέους πληθυσμούς προσχεδιασμένα και μεθοδικά για να εξυπηρετήσει καθαρά τον σκοπό του εποικισμού της Μακεδονίας.
    Αυτοί οι πληθυσμοί ήταν κυρίως από την Ανατολική Τουρκία - Πόντιοι, Λαζοί, Τουρκόφωνοι, Καραμανλήδες, κλπ. οι οποίοι είναι υποομάδες των Καππαδόκων. Το ίδιο έγινε και με τον νεότερο εποικισμό με Ρωσοπόντιους.
    Κατπατούκοι είναι η περσοκαπαδόκικη προφορά των Καππαδόκων και δεν είναι ούτε ύβρις ούτε προσβολή, για τον ίδιο λόγο που δεν είναι ύβρις ή προσβολή να αποκαλείς τους Μακεδόνες - Μακεντόντσι. Το βλέπετε ότι εμείς το δεχόμαστε τελείως φυσιολογικά.

    Ως προς την δεύτερη παρατήρησή σου, θα σου πώ κάτι που είναι κοινό μυστικό.
    Οι Πόντιοι, Λαζοί, Τουρκόφωνοι, Καραμανλήδες και γενικά οι εκ Καππαδοκίας (Κατπατούκα) μας φέρθηκαν χειρότερα από τους άλλους.
    Οι Θράκες και οι Μικρασιάτες μας φέρθηκαν σαφώς καλύτερα.
    Είναι άδικο λοιπόν να τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε 10:42
    Για να να μη δημιουργούνται στρευλές εντυπώσεις, καλό είναι να επισημαίνουμε ότι εκείνη την εποχή όσοι εντάσσονταν στην Εξαρχία ανεξαρτήτως καταγωγής χαρακτηρίζονταν "Βουλγαροι".
    Οι Ταταρομογγολικής καταγωγής Βούλγαροι ως λαός εγκαταστάθηκαν μεταξύ του Δούναβη και της οροσειράς Στάρα Πλάνινα, δηλαδή το βόρειο μισό της σημερινής Βουλγαρίας. Το νότιο μισό της σημερινής Βουλγαρίας μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα λεγόταν Ανατολική Ρωμυλία ή Βόρεια Θράκη.

    Οι Βούλγαροι ανακατεύθηκαν με τους πολυπληθέστερους σλαβοθρακικούς πληθυσμούς με συνέπεια ως μειοψηφία να αφομοιωθούν γλωσσικά από εκείνους.
    Η γλώσσα των Βουλγάρων λοιπόν δεν είναι η δική τους Βουλγαρική. Επειδή όμως δημιούργησαν δικό τους κράτος και δική τους εκκλησία (Εξαρχία), τα οποία χρησιμοποιούσαν ως επίσημη γλώσσα την τη σλαβοβουλγαρική της περιοχής, αυτή αναφερόταν πλέον ως Βουλγαρική.
    Οι Βούλγαροι σοβινιστές πλέον υποστήριζαν ότι όλοι οι σλαβόφωνοι, μεταξύ των οποίων και οι Μακεδόνες, είναι Βούλγαροι, επειδή η γλώσσα τους συγγενεύει με τη δική τους επίκτητη.
    Οι περισσότεροι περιηγητές και διπλωμάτες εκείνης της εποχής αποδέχονταν τον όρο Βούλγαρος και Βουλγαρική γλώσσα, αγνοώντας ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται σε καταγωγή.
    Οι Μακεδόνες δεν δανείστηκαν γλώσσα από κανέναν. Καλλιέργησαν τη δική τους.
    Σωστά αναφέρεις στο τέλος ότι Weigand αναφέρεται σε "αυτονομο και ανεξαρτητο μακεδονικο κινημα και ηταν υπερμαχος ενος ανεξαρτητου μακεδονικου κρατους"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος15/5/10, 1:45 μ.μ.

    Οι Πόντιοι έχουν καπελώσει στη μακεδονία όλους τους άλλους πρόσφυγες. Ολες τις δημόσιες θέσεις και απαιτούν από το κρατος να τους στηριζει συνέχεια. Τα ξέρουν όλα κιας είναι οι πιο βλακες. Εχουν πάντα δίκιο και απαιτούν συνέχεια και άλλα. Δεν σ αφήνουν ούτε να μιλήσεις.
    Δέστε τη φάτσα του Ψωμιάδη του Καστανίδη του Χαϊτίδη κλπ για να δειτε πόσο έλληνες είναι. Στηρίζονται μεταξύ τους ενώ εμείς οι άλλοι δεν στιριζόμαστε. Τα ποντιακά σωματεία προοθούν τον Ψωμιάδη για περιφεριάρχη κεντρικής Μακεδονίας. Θέλουν να βγάλουν "τεμέτερον". Εμείς οι άλλοι δεν είαστε "τεμέτερον".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος16/5/10, 6:45 π.μ.

    Καρατάσο και ανώνυμε 08:33 σιγά τα χρήματα - αυτά αφήστε τα για όσους δεν έχουν διαβάσει για τους φιλέλληνες και δεν ξέρουν πως προ-επαναστατικά, πολύ πριν ανακατευτούν Αγγλογάλλοι (οι Γερμανοί προέκυψαν αργότερα) η Ρωμιοσύνη στα πλαίσια της εξάπλωσης του Διαφωτισμού επικεντρώθηκε στο ελληνικό της πολιτιστικό συστατικό στοιχείο. Ποιός πλήρωσε το "γραικομάνο" Ρήγα να γίνει από Βλάχος Έλληνας και να θέλει την ελληνική για την επίσημη γλώσσα της Βαλκανικής ένωσης που προωθούσε; Βρες μου ποιος πούστης τα έσκασε στην Αρβανίτισσα Μπουμπουλίνα να ονομάσει το καράβι της Αγαμέμνωνα προεπαναστατικά...

    Ναι, κράτος Ελλάδα δεν υπήρξε πριν το 1821, μόνο κάτι Κοινά και Συμπολιτείες υποσυνόλων των Ελλήνων κλπ. Υπήρχε όμως μια Ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, η μνήμη της οποίας ζούσε στη λαϊκή παράδοση της Ρωμιοσύνης ασχέτως της κατά τόπου γλώσσας της. Δε περιμένω βέβαια εσείς οι εξωμότες του Ρωμέϊκου να καταλαβαίνετε τέτοιες έννοιες, έχετε ξεμείνει σε γραφικότητες "αντικειμενικής" εθνικής ταυτότητας...

    Τώρα Καρατάσο αντιλαμβάνομαι πως για να βγάλεις το άχτι σου προτιμάς να προσπαθήσεις να μας πείσεις πως 9+ εκ. Έλληνες είναι γενίτσαροι (ακόμα και οι ελληνόφωνης καταγωγής - που υποτίθεται πως ήταν κι αυτοί προθύστερα εξελληνισμένοι), "1 εκ. Μακεδόνες" (παίρνω το 2ο μεγαλύτερο από την τεράστια γκάμα αριθμών που τσαμπουνάτε) είναι φοβισμένοι παθητικοί γενίτσαροι και μερικές χιλιάδες "Αστερίξ" σαν κι εσάς είσαστε οι μόνοι σωστοί. Υπάρχει ψυχιατρικός όρος για τέτοιες καταστάσεις αλλά στην περίπτωση σας η εξήγηση είναι απλούστερη και περιγράφεται απλώς από τη λέξη "μίσος".

    Πάντως αν ο πολιτικός σκοπός που εξυπηρετείς είναι να ξυπνήσεις αντίστοιχο μίσος για εσάς ακόμα και σε νοτιοελλαδίτες με καμμία σχέση με Μακεδονία, που αισθάνονται αισχύνη για τις βιαιοπραγίες κατά αμάχων που έχουν κάνει Έλληνες (άτακτοι και τακτικοί) και τις ακραίες πολιτικές εθνικής ομογενοποίησης που εφάρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις, τότε να σε συγχαρώ γιατί το έχεις καταφέρει απολύτως, τουλάχιστον στην περίπτωση του υποφαινόμενου "Αλβανού" γενίτσαρου...

    Υπόψη για να μη μας πουλάς κι άλλο κουτόχορτο:
    α) Το vino έρχεται από τα λατινικά και είναι κοινή Ινδοευρωπαϊκή λέξη...
    β) Οι μισοί πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν εκεί που υπήρχε ανταλλάξιμη περιουσία, δηλαδή Μακεδονία, Ήπειρο (αν και εκεί οι περισσότεροι Τσάμηδες τελικά έμειναν) και Κρήτη. Οι ντόπιοι παντού θέλανε τις ανταλλάξιμες περιουσίες που άφησαν πίσω τους οι μουσουλμάνοι να τους τις μοιράσουν - προφανώς κάτι τέτοιο ήταν παράλογο.
    γ) Ίωνες Μικρασιάτες εγκαταστάθηκαν πολλοί και στη Μακεδονία (στις πόλεις ιδίως) - μην κρίνεις από τα Μογλενά και μόνο.
    δ) Τέλος για τον Weigand ειδικά είναι αστείο να τον εμφανίζετε σαν καμμιά αγνή επιστημονική παρθένα - είναι γνωστό - δες και το βιβλίο του Williamson - πως λειτουργούσε ως ο εθνογράφος υποστηριχτής των Αυστριακών συμφερόντων στα Βαλκάνια. Πολύ μ' άρεσε το "Έλληνες, οι οποίοι ασχολούνται επίσης με την γεωργία μιας και πρόκειται για εδώ και πολύ καιρό γραικοποιημένους Βούλγαρους" - προφανώς κατά Weigand ο Έλληνας είναι ανίκανος να ασχοληθεί με τη γεωργία... :-) Καλά έκαναν οι Αρβανίτες του Ελμπασάν και τον πέταξαν με τις κλωτσιές από την πόλη τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έλεος, αφέντη 06:45! Έλεος!
    Πως σου φάνηκε ότι καλλιεργώ μίσος για τη ρωμιοσύνη. Γιατί μίσος?
    Απλώς μας ποδοπάτησε την αξιοπρέπεια, την εθνική μας ταυτότητα, τα δικαιώματά μας. Απλώς δολοφόνησε και ξερίζωσε από τον τόπο τους περισσότερους Μακεδόνες από όσους οι Τούρκοι στα 500 χρόνια παραμονής τους στον τόπο μας. Απλώς πήρε τα κτήματα που άρπαξαν οι κατακτητές οθωμανοί από τους Μακεδόνες και τα έδωσε σε μη Μακεδόνες.

    Ωστε παράλογο σου φαίνεται με το διώξιμο των τούρκων κατακτητών, τα κτήματα που είχαν αρπάξει από τους Μακεδόνες να επιστραφούν σε αυτούς. Ή μήπως δεν είναι αυτό το νόημα του όρου "απελευθέρωση"?

    Πρόσεξέ με συμπολίτη 06:45
    Την αισχύνη που αισθάνεσαι, όπως λες, "για τις βιαιοπραγίες κατά αμάχων που έχουν κάνει Έλληνες (άτακτοι και τακτικοί) και τις ακραίες πολιτικές εθνικής ομογενοποίησης που εφάρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις", είναι ανόφελο και ανέντιμο να την εκφράζεις με κούφια λόγια και περισή υποκρισία.
    Δηλαδή δεν μισείς αυτή την ρατσιστική πολιτική και τους φορείς της?
    Οι Γερμανοί δημοκράτες μισούν την ρατσιστική πολιτική των ναζιστών συμπατριωτών τους. Εσείς δεν την μισείτε?
    Δείχνεις, όπως και πολλοί άλλοι, την συμπαθειά σου στους Μακεδόνες, αλλά με την προϋπόθεση να έχουν παθητική ή ραγιάδικη συμπεριφορά. Μας θέλεις σιωπηλούς και με σκημμένο το κεφάλι.
    Οι Μακεδόνες ακτιβιστές το μόνο που ζητάνε είναι σεβασμό των δικαιωμάτων τους και αποκατάσταση των αδικιών.
    Είναι θλιβερά μικρός ο αριθμός των μη Μακεδόνων συμπατριωτών μας που συμπαρίσταται στον αγώνα μας και αυτό δεν τιμάει τη "ρωμιοσύνη" καθόλου.
    Το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και περιορισμένης έστω καλλιέργειας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς το αποκτήσαμε μόνο χάρη στους αγώνες μας και την συμπαράσταση των διεθνών οργανισμών. Το μεγαλύτερο μέρος των συμπολιτών μας ακόμα και σήμερα είναι εχθρικό στην ολοκληρωμένη καλλιέργεια της κουλτούρας μας και ειδικά της γλώσσας μας.
    Επί ελλαδοκρατίας τραβήξαμε περισσότερα και χειρότερα από όσα επί τουρκοκρατίας.
    Αυτό δεν σε προβληματίζει?
    Δεν σε κάνει να αισθάνεσαι αισχύνη και σήμερα?

    Ρωμιοί ήμασταν και εμείς και οι Αρμένιοι, οι Βούλγαροι, οι Σύριοι κλπ. και κανένας δεν δικαιούται να ιδιοποιείται την έννοια αυτή.
    Οι Δυτικοί απέρριψαν τον όρο Ρωμιός και τον αντικατέστησαν με τον όρο Έλληνας, γιατί το Ρωμιός θα έκαμνε ευάλωτους τους υπηκόους του νεοελληνικού κράτους στη σύγχρονη Ρώμη.
    Ο Μουσολίνι διακήρυττε την επανίδρυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Αν ήταν στην πλευρά των νικητών, πανεύκολα θα επέβαλε με την κατάλληλη πλύση εγκεφάλου στους υπηκόους της Ελλάδας την πεποίθηση ότι είναι Ρωμιοί κληρονόμοι της ενιαίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Εξ άλλου οι Επτανήσιοι μέχρι το 1864 ήταν υπήκοοι της Βενετίας και περνούσαν μια χαρά, όπως παλαιότερα η Κρήτη, ο Μοριάς κλπ.
    Τα περισσότερα αρχαία μνημεία στην Ελλάδα είναι Ρωμαϊκά. Ειδικά τα μεσιαωνικά κάστρα είναι όλα Βενετσιάνικα, Γενουάτικα, Φράγκικα.
    Γιατί λοιπόν το 1940 αντισταθήκαμε στον Μουσολίνι?
    Γιατί δεν υποστηρίξαμε την ενότητα όλης της Ρωμιοσύνης? Γιατί να μην είναι ενωμένοι οι Ρωμιοί της Ανατολής με τους Ρωμιούς της Δύσης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος16/5/10, 4:01 μ.μ.

    15-05-10

    Η απελευθέρωση της ιστορίας
    Tου Πασχου Μανδραβελη

    Κάθε χρόνο, στα τέλη του Δεκέμβρη, οι Ελληνες έχουν την ευκαιρία να διαβάζουν στις εφημερίδες πτυχές της πρόσφατης ιστορίας τους. Τα προ τριακονταετίας έγγραφα του Φόρεϊν Οφις και του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που δημοσιοποιούνται είναι πολύτιμο υλικό για την εθνική μας αυτογνωσία. Φυσικά οι αναφορές των ξένων διπλωματών δεν αποτελούν αντικειμενική θεώρηση των ιστορικών καταστάσεων, αλλά είναι ψηφίδες ιστορίας, τις οποίες συλλέγουν οι ερευνητές, τις διασταυρώνουν και βγαίνουν συνολικά συμπεράσματα.

    Το «διασταυρώνουν» είναι σχήμα λόγου, διότι τα ελληνικά αρχεία –ειδικά του υπουργείου Εξωτερικών– είναι απροσπέλαστα. Οχι μόνο δεν δημοσιοποιούνται κατ’ έτος αλλά ακόμη κι αν τα ψάξει κάποιος, δύσκολα θα τα βρει. Πότε «είναι αταξινόμητα», άλλοτε «είναι σε χρήση από τις υπηρεσίες του υπουργείου» και συνηθέστερα δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία.

    Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε παλαιότερα από τις στήλες της εφημερίδας η ερευνητική ομάδα «Ιός», ενώ διαμαρτυρήθηκαν εντόνως προ διμήνου από τη μηνιαία επιθεώρηση βιβλίου Athens Review of Books οι ιστορικοί κ. Αντώνης Λιάκος, Γιάννης Στεφανίδης και Χάγκεν Φλάισερ. Παρ’ όλα αυτά, το υπουργείο Εξωτερικών σιωπά. Δεν δίνει τουλάχιστον μια δικαιολογία, γιατί ουσιαστικά απαγορεύεται η πρόσβαση Ελλήνων πολιτών στην ιστορική τους κληρονομιά και δεν επιτρέπεται σε ξένους κι εγχώριους μελετητές να κάνουν τη δουλειά τους.

    Κανείς βέβαια δεν τολμά να ονειρευτεί ότι υπηρεσίες του ΥΠΕΞ θα βρίσκονταν ποτέ σε οργανωτική αρτιότητα ώστε να δημοσιοποιούν στο τέλος κάθε έτους τα προ τριακονταετίας έγγραφα. Ούτε μπορούμε να φανταστούμε ότι σε μια χώρα που βαφτίστηκε «ψωροκώσταινα» αυτά τα έγγραφα θα να είναι ψηφιοποιημένα και διαθέσιμα διά του Διαδικτύου σε καθηγητές, φοιτητές, μαθητές – όποιον, τέλος πάντων, ενδιαφέρεται για την ιστορία μας. Απλώς ελπίζουμε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος περί αρχείων, που ψήφισε αυτό το έρμο το Κοινοβούλιο, και παραβιάζει η Υπηρεσία Διπλωματικού Ιστορικού Αρχείου του ΥΠΕΞ.

    Ή, έστω, ελπίζουμε ότι ο αναπληρωτής ΥΠΕΞ κ. Δρούτσας θα φιλοτιμηθεί να απαντήσει τουλάχιστον στην έκκληση που συνυπογράφουν εκατοντάδες ιστορικοί και δημοσιεύεται στο Athens Review of Books. Ζητούν κάτι απλό: την απελευθέρωση του ιστορικού παρελθόντος από ιδεοληψίες και μεσάζοντες.

    -----------------------------------------------------------------------
    αυτή είναι η δημοκρατία στην ελλάδα , το 2010...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος16/5/10, 7:23 μ.μ.

    Ανώνυμε 6:45, όταν λέμε ότι κάποιοι εξελληνίστηκαν, δεν εννοούμε ότι έγιναν κάτι άλλο από αυτό που ήταν ως εθνοτικη ομάδα αλλά μόνο ότι υιοθέτησαν την ελληνική γλώσσα ως μητρική τους. Κατά τα άλλα έμειναν όπως ήταν και κράτησαν τα εθνοτικά τους στοιχεία σχεδόν ατόφια είτε αυτά ήταν τουρκικά (Μικρασιάτικα, Καππαδοκίας, Ποντιακά, κτλ) είτε βλάχικα, αρβανίτικα, θρακιώτικα, γύφτικα, κρητικά, κτλ. Η γλώσσα όμως από μόνη της δεν τους κάνει ένα «ομογενή» έθνος και με αρχαία καταγωγή, μάλιστα, όπως ισχυρίζονται όσοι δηλώνουν Έλληνες. Και αυτό είναι ολοφάνερο. Η εμμονή στην αρχαία ελληνική καταγωγή όλων αυτών των εθνοτικών ομάδων είναι εκ του πονηρού, για να διασφαλιστούν αποκλειστικά δικαιώματα στα εδάφη όπου κατοικούν σήμερα οι αυτοαποκαλούμενοι Έλληνες (δηλαδή όλοι οι άλλοι που δεν δηλώνουν Έλληνες είναι ξένοι και πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοιοι). Αλλά οι Έλληνες καταφέρνουν να κοροϊδεύουν μόνο τους εαυτούς τους, όχι τους άλλους λαούς. Εάν το μακεδονικό ζήτημα δεν έχει κλείσει ακόμα, δεν οφείλεται στο γεγονός ότι οι ξένοι δεν έχουν ακόμα πειστεί για τα δίκαια των Μακεδόνων, αλλά γιατί είναι αιχμάλωτοι των ελληνικών εκβιασμών στους διεθνείς οργανισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος17/5/10, 9:29 π.μ.

    Λυπάμαι αλλά δεν έχεις την σύμφωνη γνώμη μου σε αυτά που μου στέλνεις να διαβάσω. Δεν διαφωνώ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν αλλόθρησκοι και αλλογενείς, αλλά δεν μπορω να καταλάβω την επιθετικη σου διάθεση προς το ελληνικό κράτος και τον ελληνικό λαο. Στην σύγχονη εποχή που ζούμε σε απαγορεύει κανεις να μιλάς , αν θες, βουλγάρικα ή σλάβικα, ή να πιστεύεις σε όποια θρησκεία θες?
    Δεν είσαι τιποτε άλλο από έναν προβοκάτορα. Όποιος θέλει φέρνει την ιστορία στα μέτρα του. Εσύ μιλάς για σύγχονους γεννίτσαρους, εγώ θα σου πώ για κάποιους που πουλιόντουσας για ένα μπετόνι λάδι....
    Εγω που τα γράφω όλα αυτά , δεν είμαι ούτε βασιλικιά ούτε ΛΑ.Ο.Σ.!!! Το αντίθετο μάλιστα.
    Λοιπόν το κολπάκι σου σε μας δεν έπιασε,...
    Επίσης θέλω να σου πω ότι για 6 μήνες μάθαινα βουλγάρικα για επαγγελματικό σκοπό και διαπίστωσα πολύ πολύ σπάνιες περιπτώσεις λέξεων με αρχαιοελληνική ρίζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμη 09:29
    Η δική μου επιθετική διάθεση, που διαπιστώνεις, κατά του ελληνικού κράτους οφείλεται στην εχθρική στάση του απένατί μας, και αυτό νομίζω πως ο καθένας μπορεί να το κατανοήσει. Εκτός αν νομίζεις ότι πρέπει να έχω φιλική στάση απέναντί του, ενώ αυτό μας φέρθηκε και συνεχίζει να μας φέρεται εχθρικά.
    Η στάση μου κατά του ελληνικού λαού είναι εχθρική προς εκείνους που μας φέρονται εχθρικά και φιλική προς εκείνους που μας φέρονται φιλικά. Δεν είμαι μαζοχιστής ή ραγιάς ώστε να φέρομαι φιλικά σε όποιον μας φέρεται εχθρικά.

    Ακόμα και με το τελευταίο σχόλιό σου δείχνεις την εχρικότητά σου χαρακτηρίζοντας την γλώσσα μας βουλγαρική, αν και ξέρεις ότι αυτό μας προσβάλει. Εμείς οι χρήστες της μακεδονικής ξέρουμε ότι η γλώσσα μας έχει πολλές λέξεις αρχαιοελληνικές όπως και λατινικές κλπ.
    Όταν δεις στην τηλεόρση της ΕΤ3, που προβάλει παραδοσιακά ποντιακά, κρητικά κλπ τραγούδια και βλάχικα και μακεδονικά τραγούδια, τότε θα μπορείς να πεις ότι είναι ελεύθερη η χρήση της γλώσσας μας.

    Δεν φέρνω καθόλου την ιστορία στα μέτρα μου. Την τοποθέτηση που κάνω των ιστορικών γεγονότων στην πραγματική τους διάσταση, την κάνουν και πολλοί άλλοι συμπολίτες μας, αλλά θάβονται από το κατεστημένο. Όσο για τα γεγονότα των τελευταίων 100 χρόνων που καταθέτω, δε είναι ιστορία από την δική μου σκοπιά. Είναι κατάθεση πραγματικών γεγονότων που είναι γνωστά στους γηγενείς της Μακεδονίας και δεν τα αφισβητεί κανείς. Απλώς προσπαθούν να τα διαστρευλώσουν, να τα υποβαθμίσουν και να τα σκεπάσουν. Όταν προσπαθούν να τα εμφανίσουν τα ίδια τα θύματα, χαρακτηρίζονται αυτομάτως ανθέλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος17/5/10, 12:25 μ.μ.

    Ανώνυμε 06:45
    Αφού όπως λές εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες και στην Κρήτη, γιατί η Κρήτη δεν χαρακτηρίστηκε προσφυγομάνα, όπως χαρακτηρίστηκε η Μακεδονία από τον υπερβολικό εποικισμό με πόντιους, λαζούς, τουρκόφωνους κλπ? Ας πήγαινε ο Ψωμιάδης ή κανας άλλος πόντιος στην Κρήτη να το παίξει Κρητηκός και Κρητηκάρχης, όπως το παίζει Μακεδόνας και Μακεδονάρχης στη Μακεδονία, και θα βλέπαμε τι θα πάθαινε. Εδώ το παίζει μάγκας και προκαλεί τους Μακεδόνες επειδή έχει κρατικές και παρακρατικές πλάτες. Γιατί δηλαδή αμείς οι Μακεδόνες να μην αντιδράσουμε?
    Ευτυχώς είναι και το ιντερνετ και κάτι μπλοκ σαν αυτό και μπορεί να ακουστεί η φωνή μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος17/5/10, 5:56 μ.μ.

    Αν. 12:25. Γιατί απλούστατα ο μεγαλύτερος αριθμός μουσουλμάνων που έφυγαν αφήνοντας πίσω τους ανταλλάξιμη περιουσία ήταν στη Μακεδονία. Εγκατάσταση των προσφύγων έγινε όμως και στις υπόλοιπες περιοχές που υπήρχε ανταλλάξιμη περιουσία (όπως την Κρήτη) αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα που τους δώθηκαν δημόσιες (ή απαλλοτριωμένες) γαίες ή αποτέλεσαν αστικό πληθυσμό. 1.3 εκ. κόσμος ήτανε - που να χωρέσουνε;

    Ο τρόμπας ο Ψωμιάδης πουλάει μαγκιά γιατί τον παίρνει μια και τον ψηφίζουν όχι μόνο πρόσφυγες (πολλοί είναι αριστεροί και δεν τον πάνε καθόλου) αλλά και ντόπιοι ελληνόφωνης και μη καταγωγής. Αφού ο ψευτοπατριωτισμός του πουλάει, πως να μην τον παίρνει; Αν όντως το "1 εκ" σας σκεφτόταν σαν κι εσάς τότε δε θα τον έπαιρνε αλλά έλα που ακόμα και συγγενείς σας μπορεί να τον ψηφίζουν...

    Βρείτε κι εσείς ένα χαρισματικό πολιτικό που να πουλάει ελληνικό πατριωτισμό με ταυτόχρονη έμφαση και στους αλλόφωνους γηγενείς πολιτισμούς (δικό σας, βλάχικο και αρβανίτικο με σειρά μεγέθους) της Μακεδονίας (όχι στο στυλ Πασόη-Πρίτσκα "μας κατακτήσατε κουμάσια ΑρβανιτοΤουρκοΒλάχοι" αλλά τονίζοντας (α) το ότι άλλο η μητρική γλώσσα και ο λαϊκός πολιτισμός και άλλο η εθνική συνείδηση και (β) έχετε καταπιεστεί και περιοριστεί αδίκως) και να δείτε πόσοι θα σας ψηφίσουν. Εδώ εγώ ο "Αλβανός" θα τον ψήφιζα. Το πρόβλημα βέβαια είναι πως εσείς δε νιώθετε κομμάτι του Ρωμέϊκου (έστω και αδικημένο) αλλά από τα γεννοφάσκια σας εχθροί του και ένας τέτοιος ηγέτης θα ήταν για εσάς πρεντάβνικ.

    Όσο για εσένα Καρατάσο επιφυλλάσομαι να σου γράψω λεπτομερέστερη απάντηση για το τι πιστεύω για όσα μου προσάπτεις αργότερα (έχουμε και δουλειές) - το μίσος σου για τη Ρωμιοσύνη πάντως όπως βλέπεις είναι ξεκάθαρο σε όλους κι ας το ψιλοαρνείσαι. Δικαίωμα σου βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος18/5/10, 11:41 π.μ.

    οι σχολιαστές συνεργάτες της ΕΥΠ , ας ασχοληθούν με την διαφθορά στην υπηρεσία τους...
    αντί να παραβιάζουν τον νόμο περί προσωπικών δεδομένων παραθέτοντας διάφορα ονόματα ιδιωτών συμπολιτών ΜΗ πολιτικών μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος19/5/10, 2:25 π.μ.

    "Αν ενοείς ότι τα γράφω αυτά εν μέθη, σε ενημερώνω ότι όταν τα γράφω αυτά ξεμεθάω και ξεθυμώνω."

    Μπραβο. Σου ευχομαι ολοψυχα όταν ξεμεθυσεις τελειως να πας να δεις ότι η ρωσικη λεξη για το κρασι ειναι ακριβως η ιδια. Οι Ιταλοι επισης λενε βινο το κρασι. Οι Εγγλεζοι το λενε wine (οιάιν-οινος) ενω οι Γερμανοι Wein (Βάιν). Και τι απεδειξες λοιπον; Οτι οι ινδοευρωπαϊκες γλωσσες εχουν καποιες ριζες κοινες. Σιγα τον πολυέλαιο! Που νομιζεις ότι με μια λεξη ελληνικης ριζας και με όλες τις υπολοιπες σλαβογενεις θα μου γινεις αρχαιοελληνικοτερος και υποσλαβικοτερος...
    Σαν τον πατερα της Νια Βαρνταλος εισαι: "Κιμονο απ το χειμων, Miller απ το μηλο". Ή μηπως θελεις να τις βγαλουμε εξω (τις λεξεις) να τις μετρησουμε για να δουμε ποια γλωσσα συγγενευει περισσοτερο με την Αρχαια ελληνικη. Και το κρασι εκ του κεραννυμι που θα πει ανακατευω-νοθευω για οσους δεν ξερουν ελληνικα (οι αρχαιοι ελληνες νερωναν το κρασι για να μην μεθυσουν ή για να μην τους πειραξει ιδιως τους θερινους μηνες. Μηνας που δεν εχει ρο θελει το κρασι νερο που λεει κι ο σοφος λαος μας). Κι αν εσεις παντου βλεπετε Αλβανους κι εξελληνισμενους, αυτο ουτε να σας σωσει μπορει ουτε να αναιρεσει το γεγονος ότι η ντοπιολαλια περιοχων οπως η Κρητη η κυπρος ο ποντος τα νησια ειναι ελληνικες διαλεκτοι που θα πει ότι δεν ξυπνησαμε μια ωραια μερα και ειπαμε "Ρε συ δεν μιλαμε ελληνικα απο δω και περα να σπασει η μονοτονια;". Οταν οι ανθρωποι υποδιαιρουνται σε μιλετ και θρησκευτικες πληθυσμιακες ομαδες πώς ειναι δυνατον να μην μιλουνται τα ελληνικα που αφενος ηταν η (επισημη μετα τον Ηρακλειτο) γλωσσα της Ανατολικης Ρωμαικης αυτοκρατοριας και γλωσσα του πατριαρχειου συνακολουθως και της εκπαιδευσης ολου του Ρουμ μιλλετ. ειτε σας αρεσει ειτε όχι τα ελληνικα ανεκαθεν μιλουνταν σ αυτον τον τοπο και ειναι μια γλωσσα εντελως ξεχωριστη που -μαζι με την αλβανικη δεν κατατασσεται σε καμια ευρυτερη οικογενεια. Αντιθετως η δικια σας γλωσσα και γραφη ειναι που δεν πολυξεχωριζει και που παντα θα φανερωνει την καταγωγη σας...

    Υ.Γ: Το τραγουδι του Ν. Ξυλουρη που χρησιμοποιησες εχουν κατα καιρους τραγουδησει και εκμεταλλευτει τσοκαρα καθε ειδους. Τωρα το ανεβαζεις κι εσυ... Ποσες κακουχιες θ αντεξει πια αυτο το τραγουδι;
    Καποτε το κρυβαμε απο τους φασιστες και τωρα οι φασιστες (με γεωγραφικο στιγμα) μας το πλασαρουν μπροστα στα μουτρα μας... ΚΑΤΑΝΤΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμε 02:25
    Αν η γλώσσα φανέρωνε καταγωγή, οι Μακεόνες που η γλώσσα τους κατατάσσεται στην σλαβική ομάδα, θα είχαν μισό δισεκκατομύριο ομοεθνείς και δεν θα τολμούσατε να τους ποδοπατάτε.
    Αλλά δεν είναι έτσι.
    Τα ποντιακά με τα κρητικά, τα μοραϊτικα ή τα σαρκατσάνικα, είναι τόσο ίδια γλώσσα, όσο ίδια γλώσσα είναι η Ρουμάνικη με την ιταλική, την ισπανική ή την μεξικάνικη.
    Αυτές οι γλώσσες είναι μεν λατινικές, αλλά είναι διαφορετικές και οι λαοί που τις μιλάνε είναι διαφορετικοί.
    Εμάς με την πλύση εγκεφάλου που μας κάνουνε για πολιτικούς λόγους, μας παρουσιάζουν όλες αυτές τις ελληνικές γλώσσες ως μία και τους λαούς που τις μιλούσανε ως έναν λαό.
    Οι στίχοι των τραγουδιών λένε κάποια πράγματα που είναι οικουμενικά. Εγώ ως ελληνομαθείς πρέπει να σου μιλήσω στη γλώσσα σου για να με καταλάβεις.
    Υπάρχουν πολλοί δημοκρατικοί έλληνες που μας στηρίζουν και γι αυτό τους αποκαλούνε μερικοί ανθέλληνες.
    Ένας κρητικός δημοσιογράφος, ο Γιώργος Παπαδάκης, γράφει στο πρόσφατο φύλλο της Nova Zora
    Αυτό που "Κάποτε το κρύβατε από τους φασίστες" τώρα εμείς δεν το κρύβουμε χάρη στην στήριξη των διεθνών οργανισμών από τους φασίστες που προσπαθούν να το θάψουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος20/5/10, 2:34 μ.μ.

    Εμπρός για την ελευθερία των Κρητικών, των Μωραϊτών, των Σαρακατσάνων και των Ποντίων από την ελληνική καταπίεση - οι Μακεδόνες ανοίγουν το δρόμο! Οι υπόλοιποι ελληνόφωνοι ρε Καρατάσο στο πηγάδι κατούρησαν και δεν τους αναφέρεις; Τόσες άλλες ντοπιολαλιές υπάρχουν; Οι απελευθερωμένοι Σούρδοι θα είναι μαζί σας ως Μακεδόνες ή άλλος λαός; Πες μας κι άλλα τώρα που πήρες μπρος κι ας τρίζουν τα κόκκαλα του Ξυλούρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμε 14:34
    Η διαφορά ανάμεσα στα ποντιακά, τα κρητικά, τα σαρκατσάνικα, τα μικρασιάτικα κλπ, δεν είναι μικρότερη από τη διαφορά ανάμεσα στα ιταλικά, τα ρουμάνικα, τα μεξικάνικα κλπ.
    Όπως αυτές οι γλώσσες και οι λαοί διαφέρουν μεταξύ τους και δεν θεωρούνται απόγονοι και κληρονόμοι των αρχαίων Λατίνων, έτσι και οι γλώσσες και οι λαοί που απαρτίζουν το νεοελληνικό κράτος διαφέρουν μεταξύ τους και δεν μπορεί να θεωρούνται απόγονοι και κληρονόμοι των αρχαίων Ελλήνων.
    Αυτό δεν είναι καθόλου κακό, ούτε αποτελεί εμπόδιο στην αρμονική συνύπαρξή τους σε ένα κράτος.
    Κακό είναι να διώκεται κάποια ή κάποιες από τις γλώσσες και τους λαούς που συγκροτούν αυτό το κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος20/5/10, 9:40 μ.μ.

    Τα ρουμανικα με τα ιταλικα η τα μεξικανικα δεν ειναι ιδια γλωσσα. Τα σικελικα ομως με τα μιλανεζικα ειναι. Και τα κρητικα ή ποντιακα ή κυπριακα ειναι ελληνικα. Απόδειξη ότι δεν υπαρχει Κρης, Κυπριος ή ποντιος που να μην εννοει την ελληνικη και δευτερον ότι δεν υπαρχει γραφη -οπως δεν υπαρχει γραφη για καμια διαλεκτο. Μονο φωνογραφικα μπορει ν αποτυπωθει η γλωσσα για να δειξει την ντοπιολαλια, αλλα επισημως δεν γραφει κανεις σε κρητικα ή ποντιακα. Οταν γραφουν οι ανθρωποι αυτοι -ακομα και στην οθ. Αυτοκρατορια χρησιμοποιουν την επισημη ελληνικη γλωσσα. Αντιθετως οι βασκοι γραφουν στα βασκικα κι οχι στην ισπανικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμε 21:40
    Δεν υπάρχει Ρουμάνος, Ιταλός ή Μεξικάνος που να μην εννοεί την λατινική. Όταν γράφουν οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποιούν την επίσημη λατινική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος21/5/10, 9:08 π.μ.

    Ανώνυμε 21:40
    Αν βάλεις κοντά σε αυτά που σου λέει ο Καρατάσος για τα ποντιακά- τα κρητικά - τα σαρακτσάνικα κλπ, και τα μακεδονικά - τα αρβανίτικα - τα βλάχικα -τα τσιγγάνικα - τα εβραϊκά κλπ θα καταλάβεις πόσο ομοιογενές είναι το νεοελληνικό έθνος. Αν η συγγενεια της γλώσσας σήμαινε και συγγένεια καταγωγής, κατα τον β΄βαλκανικό πόλεμο το 1913 οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι έπρεπε να συμμαχίσουν και να βοηθήσουν τους Μακεδόνες και τότε θα βλέπαμε αν η Ελλάδα θα έπαιρνε τη μισή Μακεδονία.
    Καρατάσο συνέχισε την καλή δουλειά που κάνεις, μπας και ανοίξουν κάποια μάτια. Αλλιώς οι επικίνδυνοι εθνορατσιστές τσαρλατάνοι του τύπου Ανθιμου - Ψωμιάδη- Βελόπουλου κλπ. θα φανατίσουν εκ νέου αυτόν τον πολυεθνικό όχλο εναντίον σας, και θα μας οδηγήσουν σε περιπέτειες που αυτή τη φορά όλα δείχνουν ότι δεν θα είναι εις βάρος σας αλλά εις βάρος τους και εις βάρος όλων μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή