Τετάρτη 7 Απριλίου 2010
Εθνικισμός και Εθνορατσισμός στην Ελλάδα
«Ο Εθνικισμός είναι πολιτική ιδεολογία που υποστηρίζει την ιδέα της εθνικής ταυτότητας για μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, τη διατήρηση της ταυτότητας αυτής και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών ενός έθνους καθώς επίσης με την πολιτική ανεξαρτησία του έθνους.
Οι υποστηρικτές αυτού του δόγματος βλέπουν το έθνος σε ένα πλαίσιο πολιτικής νομιμότητας το οποίο πιθανόν να προέρχεται από την θεωρία του Ρομαντισμού περί πολιτιστικής ταυτότητας, με το φιλελεύθερο επιχείρημα ότι η πολιτική νομιμότητα προέρχεται από ένα συγκεκριμένο πληθυσμό, τον γηγενή.»
Αυτόν τον ορισμό δίνει η Wikipedia για τον εθνικισμό, που σε γενικές γραμμές ήταν ευρύτερα αποδεκτός κατά το παρελθόν.
Ο εθνικισμός, με αυτή την έννοια, εμφανίστηκε κατά τα τέλη του 18ου αιώνα και κυρίως κατά τον 19ο. Εξέφραζε το δικαίωμα των εθνών να απελευθερωθούν από τα δεσμά των απολυταρχικών πολυεθνικών αυτοκρατοριών και να αποκτήσουν τη δική τους αυτόνομη πολιτική υπόσταση.
Μπορούμε να αναφέρουμε ως κυριότερη έκφραση της ανάπτυξης του Εθνικισμού την Αμερικανική Επανάσταση (1775-1783) και τη Γαλλική Επανάσταση (1789).
Ο ρομαντικός αυτός Εθνικισμός εξέφρασε την μετατροπή του υπηκόου σε ενεργό πολίτη, την ατομική και συλλογική αξιοπρέπεια, το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την κοινωνική απελευθέρωση.
Κατά την εμφάνισή του, δηλαδή, ο Εθνικισμός ήταν μια προοδευτική ιδεολογία. Ήταν χαρακτηριστικό γέννημα του Διαφωτισμού.
Στην εξελικτική του πορεία, όμως, εμφανίστηκαν οι αδυναμίες του.
Τα αστικοδημοκρατικά καθεστώτα, που αντικατέστησαν στην εξουσία τα απολυταρχικά μοναρχικά, σταδιακά άρχισαν να καλλιεργούν την υπεροψία στα χειραφετημένα έθνη, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουν για την επέκταση της εκμετάλλευσης και πέρα από τα όρια του έθνους το οποίο εκμεταλλεύονταν.
Για να το πετύχουν αυτό, έπρεπε να καλλιεργήσουν την επεκτατικότητα στο έθνος που εξουσίαζαν. Έτσι, καλλιέργησαν τις ιδέες περί φυλετικής, πολιτισμικής και ηθικής ανωτερότητας του δικού τους έθνους, κάτι που τα νομιμοποιεί και τα επιφορτίζει με το ιερό καθήκον να επιβληθούν σε άλλα κατώτερα έθνη, ή περί ιστορικών δικαιωμάτων σε ευρύτερες περιοχές από αυτές που ήδη εξουσίαζαν. Προσέθεσαν δηλαδή στην έννοια του Εθνικισμού τα χαρακτηριστικά του ρατσισμού και του σοβινισμού.
Έτσι, μετέτρεψαν τον προοδευτικό Εθνικισμό σε σοβινιστικό εργαλείο.
Οι ρατσιστές πιστεύουν σε βιολογικές διαφορές μεταξύ των φυλών, βάσει των οποίων και προσδιορίζουν αυτές σε ανώτερες και κατώτερες.
Από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα ρατσισμού αποτελούν οι πεποιθήσεις του Χίτλερ, ο οποίος πίστευε ότι η Άρεια φυλή (άνθρωποι που κατάγονται από τη φυλή των Αρείων) έχει δικαίωμα να κυριαρχεί στον πλανήτη, εις βάρος όλων των άλλων. Το πολιτικό κίνημα που στηρίχθηκε σ’ αυτές τις εθνορατσιστικές ιδεολογίες, με σκοπό να επιτύχει τους στόχους του επιβάλλοντας ολοκληρωτικό καθεστώς, ονομάζεται Φασισμός.
Όταν μιλάμε για φασισμό, το μυαλό μας πηγαίνει κυρίως στην Ιταλία και τη Γερμανία των δεκαετιών του ’30 – ’40. Οι τραγικές συνέπειες της επικράτησής του, οδήγησαν στον καταστροφικότερο πόλεμο όλων των εποχών και έκαναν την ανθρωπότητα να απεχθάνεται το Φασισμό.
Σ΄ αυτόν τον πόλεμο η Ελλάδα συντάχθηκε με τις αντιφασιστικές δυνάμεις.
Αυτή η επιλογή της έδωσε το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται τυπικά ως αντιφασιστικό κράτος, όπως και στους υπηκόους της να έχουν τον τίτλο του αντιφασίστα. Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα μπήκε στον πόλεμο στο πλευρό των αντιφασιστικών δυνάμεων, επειδή της το επέβαλαν οι δημιουργοί και κηδεμόνες της, οι Αγγλογάλλοι.
Το καθεστώς της ήταν δικτατορικό (δικτατορία Μεταξά), δηλαδή ήπιας μορφής φασιστικό. Οι Ναζί καταδίωκαν τους κομμουνιστές, τους σοσιαλιστές, τους αστικοδημοκράτες, τους Εβραίους, τους Τσιγγάνους κλπ.
Αυτές τις ίδιες ομάδες πολιτών καταδίωκε και το καθεστώς των Αθηνών, μόνο που στη θέση των Εβραίων εδώ ήταν οι Μακεδόνες και οι Τσάμηδες της Ηπείρου.
Οι εξορίες, οι ξυλοδαρμοί, οι φυλακίσεις, οι δίκες, τα πρόστιμα, η απαγόρευση της γλώσσας, τα ρετσινόλαδα, οι αρπαγές περιουσιών, ο εξαναγκασμός σε μετανάστευση και η τρομοκρατία του μεταξικού καθεστώτος σε τίποτα δεν υστερούσαν από εκείνα του ναζιστικού.
Το εθνικό ιδεολόγημα της Ελλάδας μιλάει για ένα έθνος φυλετικά και πολιτιστικά ανώτερο και υποτιμητικά για τα άλλα γειτονικά έθνη. Ένα καθαρό (ομοιγενές) έθνος με λαμπρή ιστορία, ενώ αντιθέτως τα άλλα είναι «συνοθύλευμα», χωρίς ένδοξο παρελθόν και χωρίς βαθιές ρίζες στην αρχαιότητα.
Είναι κάτι ανώτερο ακόμα και από την «Αρεία Φυλή» του Χίτλερ.
Όταν αυτές τις απόψεις τις ανέπτυξε μια μερίδα Γερμανών ή Ιταλών, χαρακτηρίστηκαν εθνορατσιστικές και βασικό υπόβαθρο του φασιστικού κινήματος.
Δυστυχώς όμως, αυτές οι εθνορατσιστικές απόψεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του νεοελληνικού εθνικού ιδεολογήματος.
Το ακόμα χειρότερο δε, είναι ότι αυτές τις απόψεις εκφράζονται σχεδόν από το σύνολο των πολιτών και των πολιτικών δυνάμεων. Εκφράζονται μάλιστα διαχρονικά και όχι, όπως σε άλλες χώρες, για κάποια χρονικά διαστήματα.
Ο Μουσολίνι εμφανίστηκε ως συνεχιστής της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και επιχείρησε να την αναστήσει.
Ο ελλαδικός εθνοφασισμός εμφανίζει την Ελλάδα ως συνεχιστή της Ελληνικής αποικιοκρατίας των αρχαίων χρόνων, της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας και της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (Βυζάντιο).
Ο μεν Μουσολίνι χαρακτηρίζεται από όλους ως φασίστας, ενώ οι ομοϊδεάτες του της Ελλάδας αυτοχαρακτηρίζονται ως δημοκράτες.
Η διαφορετική αντιμετώπιση του εθνορατσισμού της Ελλάδας οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι αυτή κατά τον Παγκόσμιο Πόλεμο συντάχθηκε με τις αντιφασιστικές δυνάμεις. Ο άλλος, το ίδιο σοβαρός, λόγος είναι το γεγονός ότι τα θύματα του ελλαδικού εθνορατσισμού ήταν πληθυσμοί μη ελεγχόμενοι από τους Δυτικούς.
Οι ιταλλογερμανοί φασίστες έπληξαν πληθυσμούς και περιοχές, θίγοντας ταυτόχρονα τα συμφέροντα των Δυτικών, ενώ οι αντίστοιχοι ελλαδίτες έπληξαν πληθυσμούς και περιοχές (Νότια Ήπειρος, Νότια Μακεδονία, Δυτική Θράκη) εξυπηρετώντας ταυτόχρονα τα συμφέροντα των Δυτικών.
Έτσι, ο ελλαδικός εθνορατσισμός είχε, όχι μόνο την ανοχή των Δυτικών, αλλά και την ενθάρρυνση. Η βαρβαρότητά του βέβαια σε τίποτα δεν υστέρησε από εκείνη των άλλων ευρωπαϊκών ομοϊδεατών του.
Σήμερα το ελλαδικό εθνικό ιδεολόγημα κρατάει άθικτα όλα τα εθνορατσιστικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος, κάτι που το καθιστά παραφωνία στην σύγχρονη Ευρώπη των λαών, της πολυπολιτισμικότητας, του αλληλοσεβασμού, της αλληλεγγύης.
Είναι το μοναδικό καθεστώς που συνεχίζει να συντηρεί το ιδεολόγημα της φυλετικής και πολιτισμικής ανωτερότητας, να αντιμετωπίζει υποτιμητικά όλα τα γειτονικά έθνη, να καταπιέζει όλες τις εθνικές, πολιτισμικές (κυρίως τις γλωσσικές), θρησκευτικές κλπ. κοινότητες και μειονότητες που υπάρχουν στην επικράτειά του.
Το μοναδικό καθεστώς που απαγορεύει τον ελεύθερο επαναπατρισμό ή απλή επίσκεψη σε πρώην πολίτες του με μοναδικό κριτήριο την εθνική του καταγωγή (μη Έλληνες το Γένος).
Η εμφάνιση της Μακεδονικής Κίνηση Βαλκανικής Ευημερίας (ΜΑΚΙΒΕ) και του «Ουράνιου Τόξου» απεκάλυψε πόσο βαθιά είναι ριζωμένος ο εθνορατσισμός στην Ελλάδα και πόσο επιφανειακή και κάλπικη είναι η δημοκρατικότητα των υπηκόων της.
Γιατί ο Εθνορατσισμός επιβιώνει στην Ελλάδα;
Είναι ολοφάνερο, ότι βασική αιτία της επιβίωσής του είναι το γεγονός ότι έχει υιοθετηθεί από το σύνολο σχεδόν του πολιτικού φάσματος, σε αντίθεση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου αποτελεί ιδεολογικό χαρακτηριστικό μόνο των περιθωριακών ακροδεξιών παρατάξεων. Εκεί, ακόμα και τα συντηρητικά κόμματα καταπολεμούν την εμφάνιση τέτοιων ιδεολογημάτων.
Στην Ελλάδα τα κόμματα εξουσίας έχουν εισάγει την καλλιέργεια του εθνορατσισμού στην εκπαίδευση, τη δημόσια διοίκηση, το στρατό, τα μέσα ενημέρωσης κλπ. ως επίσημη ιδεολογία.
Το ΚΚΕ καταδικάζει μεν φραστικά την εθνοφασιστική ιδεολογία της άρχουσας τάξης, αλλά δεν κάνει κάτι ουσιαστικά για να τη γκρεμίσει.
Για να τη γκρεμίσει, θα πρέπει πρώτα και κύρια να γκρεμίσει τον μύθο της ελληνικής εθνικής καταγωγής και το ψέμα των «απελευθερωτικών πολέμων» που, όπως έλεγε παλιά, στην πραγματικότητα ήταν καθαρά κατακτητικοί. Αντί να πάρει σωστή θέση στο Μακεδονικό Ζήτημα και να αγωνιστεί για τα δικαιώματα «των καταπιεσμένων εθνοτήτων … και δη των Μακεδόνων», απαρνιέται τις ιστορικές του θέσεις και ευθύνες και συντάσσεται με «την αντιδραστική άρχουσα τάξη», που μάχεται να αφανίσει το Μακεδονικό έθνος.
Εσφαλμένα μερικοί αποδίδουν αυτή τη στάση του ΚΚΕ σε μια μικρή μερίδα στελεχών του, όπως τη Λιάνα Κανέλη. Η αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία των μελών και φίλων του ΚΚΕ έχει υιοθετήσει ή ανέχεται αυτήν την εθνορατσιστική ιδεολογία.
Ο άλλος βασικός τροφοδότης του εθνορατσισμού, ασφαλώς είναι η Ελλαδική Εκκλησία. Καταπατώντας κάθε αρχή της χριστιανικής διδασκαλίας έχει αντικαταστήσει το δόγμα «αγαπάτε αλλήλους» και «αγαπάτε ακόμα και τον εχθρό σας» με το δόγμα της μισαλλοδοξίας.
Γιατί δεν αντιδρούνε οι πολίτες;
Για τον ίδιο λόγο που δεν αντιδρούσαν οι πολίτες της Ιταλίας και της Γερμανίας. Κοίταζαν παγερά αδιάφοροι τις διώξεις κατά των μειοψηφιών, μέχρι που φούντωσε ο Φασισμός και πλέον ήταν αργά να τον τιθασεύσουν.
Εξ άλλου οι διωκόμενες ομάδες στην Ελλάδα είναι σαφώς λιγότερες.
Με την συκοφαντία και τη λασπολογία εναντίον τους, έχουν καταφέρει να τις παρουσιάζουν –κατά τα πρότυπα του Χίτλερ- ως προέκταση «του εξωτερικού εχθρού». Έτσι ο πολύς κόσμος, συμπεριφερόμενος ως όχλος, επικροτεί ή ανέχεται με την απάθειά του τον εθνορατσισμό.
Μόνο όταν γίνουν οι ίδιοι θύματα, θα αντιδράσουν, όπως αντιδρούν για τον ξεριζωμό των ελληνοκυπρίων από τις εστίες τους και την αρπαγή των περιουσιών τους.
Όταν τα κάνουν οι ίδιοι τους σε άλλους, είναι θεάρεστη πράξη και εθνικό καθήκον.
Άλλη μια βασική συνέπεια του εθνορατσισμού που καταδυναστεύει την Ελλάδα, είναι το γεγονός ότι οι υπήκοοί της, όχι μόνο δεν αφομοίωσαν τον ευρωπαϊκό Διαφωτισμό, αλλά επιπλέον, διαστρέβλωσαν και αμαύρωσαν το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα.
Ο «ελληνισμός» και η «ορθοδοξία» πέρασαν από τον τόπο μας ως εθνορατσισμός και εθνοφασισμός.
Ετικέτες:
Εθνικισμός
Τραϊανός Πασόης - Μακεδονική Κίνηση Βαλκανικής Ευημερίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Γιατί δεν αντιδρούνε οι πολίτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον ίδιο λόγο που δεν αντιδρούσαν οι πολίτες της Ιταλίας και της Γερμανίας."
Βάλε μέσα και Ισπανία, Πορτογαλία, ΕΣΣΔ, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία και γενικά όλες τις χώρες, που ακολουθώντας τη "μόδα" της εποχής είχαν ολοκληρωτικά καθεστώτα.
Καρατάσο, όπως καταγγέλεις εσύ την Ελλάδα για εθνικιστική (εθνορατσιστική) ιδεολογία και έχεις απόλυτο δίκιο, πολλοί χαρακτηρίζουν το Ουράνιο Τόξο ως εθνικιστικό. Και μέσα από το ΟΤ η μιά πλευρά κατηγορεί την άλλη ως εθνικιστική. Από ότι κατάλαβα παρακολουθώντας το παρόν μπλοκ, εσύ ανήκεις σε εκείνους που η ομάδα Βοσκόπουλου χαρακτηρίζει εθνικιστές. Μήπως όλοι μας βλέπουμε τον εθνικισμό των άλλων και όχι τον δικό μας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 19:30
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι σύνηθες φαινόμενο ο κάθε άνθρωπος να βλέπει τα "στραβά" των άλλων και όχι τα δικά του.
Σύνηθες φαινόμενο είναι και η ευκολία με την οποία κολάμε ταμπέλες στην Ελλάδα.
Γι αυτό πρέπει να παρατηρούμε προσεκτικά το περιεχόμενο των θεωριών και των πράξεων.
Αν βλέπετε κάποιες απόψεις στο παρόν μπλογκ που να δηλώνουν ή να υπονοούν ανωτερότητα της εθνότητας στην οποία ανήκω και υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς για άλλες εθνότητες, πολιτισμούς ή θρησκείες, θα με βοηθούσατε να αντιληφθώ ότι είμαι -έστω εν μέρει- εθνικιστής και να διορθωθώ.
Το ίδιο αν διακρίνατε, ότι υποστηρίζω τον περιορισμό κάποιων δικαιωμάτων αλλοεθνών, αλλόγλωσσων ή αλλόθρησκων.
Παλεύουμε για ισοτιμία και αλληλοσεβασμό.
Στο Ουράνιο Τόξο ουδέποτε η αντιπαράθεση ήταν του τύπου εθνικιστές - διεθνιστές. Αυτή την εικόνα προσπάθησε να περάσει η ομάδα Βοσκόπουλου, για να καλύψει άλλα παιχνίδια, που οδήγησαν το Ο.Τ. στη συρρίκνωση. Είναι η πάγια τακτική των πονηρών ανθρώπων.
πολύ καλό άρθρο , που φωτίζει τα σημερινά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας..
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλοπροαίρετα όμως αναφέρω ότι η θέση πώς οι Δυτικοί στήριζαν τις διώξεις του ελληνικου κράτους εναντίον των αλλοεθνών πολιτών του- μακεδόνων και αλβανών εξαιτίας του μη δυτικού χαρακτήρα της πάσχει και δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά...
κανένα ξένο κράτος , είτε δυτικό είτε ανατολικό δεν τις στήριζε, ούτε τότε ούτε πολύ περισσότερο τώρα...
άσχετα με τον βαθμό αντίδρασής του λόγω πολιτικών υπολογισμών και συγκυριών..
πολύ σωστή η παρατήρηση για την κατ΄επίφαση δημοκρατική και κατ΄ ουσία εθνικορατσιστική αντίληψη του σημερινού μέσου κάτοικου της ελλάδος..
όλο και περισσότεροι ξένοι διαπιστώνουν την ψυχοπαθολογική και αρρωστημένη κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας...
ο πρωτόγονος αντιτουρκισμός της , ο υποτιμητικός αντιαλβανισμός της, ο ρατσιστικός αντιμακεδονισμός της, αλλά και γενικότερα ο αντιδυτικισμός της σε συνδυασμό με τον πρωτόγονο αρχαιολαγνικό βιολογικό αυτοπροσδιορισμό συνιστούν εκρηκτικό μίγμα ΜΟΝΑΔΙΚΟ σε όλη την ευρώπη....
δεκάδες τα παραδείγματα αντιευρωπαϊσμού και φιλοανατολιτισμού στην ελλάδα...
για αυτό είναι εξαιρετικά επείγουσα η ανάγκη για ξεκαθάρισμα των εννοιών του αποδεκτού ΕΘΝΟΤΙΣΜΟΥ, δηλαδή της προάσπισης,της καλλιέργειας,της ανάπτυξης της εθνοτικής ταυτότητας , ως πολιτιστικής και απαλλαγμένης από βιολογικά στοιχεία, από θεωρίες ανωτερότητας της ιδίας και κατωτερότητας των άλλων, του εθνοτικού αλληλοσεβασμού...
από την έννοια του ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ , ο οποίος ανεξάρτητα του χαρακτήρα του , εδαφικός, επιθετικός, ρατσιστικός/βιολογικός έχει αντιπαραθετικό χαρακτήρα με τις υπόλοιπες εθνότητες τις οποίες υποβιβάζει , λοιδωρεί, αρνείται...
ένα αλλο σοβαρό ζήτημα σχετίζεται με την ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ και υποχρεωτική ένταξη σε μία ή περισσότερες εθνότητες ενός αυτόχθονα κάτοικου της ευρώπης...
που σημαίνει ότι οι ευρωπαίοι θέλουμε δεν θέλουμε ανήκουμε εθνοτικά κάπου , αφού στην ευρώπη γεννήθηκε και αναπτύχθηκε ω εθνοτισμός και ο ρομαντικός εθνικισμός..
ασχετα αν την εκδηλώνουμε λόγω φόβου ή ιδιοτέλειας...
ασχετα αν φοράμε λόγω υπολογισμού την επίσημη και κρατική εθνοτική μάσκα, εν προκειμένω ελληνική...
αλλά και η δήλωση ΑΕΘΝΙΑΣ με σκοπό την αποστασιοποίηση από τα εγκλήματα στο όνομα των εθνοτήτων δεν καταργεί την αντικειμενική ένταξη μας σε αυτή την εθνότητα(διαφορετικά στην αφρική και την ασία όπου το εθνοτικό φαινόμενο έχει διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά...)
π.χ η ύπαρξη μαχαιριού αποτελεί απαραίτητο και υποχρεωτικού στοιχείου σε ένα ευρωπαϊκό νοικοκυριό...
ασχετα αν αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς απόλυτα καταδικαστέους...
γιατί η εθνοτική ένταξη έχει αυθύπαρκτο και αντικειμενικό χαρακτήρα
Peaceful protest to take place under motto "Stop Greek Fascism"
ΑπάντησηΔιαγραφήSkopje, April 9
MANAPO Coalition of Non-Governmental Organisations will hold Friday evening a peaceful protest. People will march from Skopjanka shopping mall to the Liaison Office of the Republic of Greece under the motto "Stop the Greek Fascism". During the march, coalition members will leave notes of protest in the embassies of Sweden, Spain and Romania and in the Greek Liaison Office.
MANAPO says the protest is organised to voice embitterment over the "fascist" march of the Greek military in Athens marking the Independence Day, when insults towards Macedonians, Turks and Albanians were chanted.
- We demand the government of Greece to issue an official apology to the people of Macedonia, Turkey and Albania, to drop all the pressures over the constitutional name of Macedonia, to recognise and respect the right of all ethnic minorities in Greece and to return the properties and inheritance rights to those who were forcibly expelled from Greece after the Balkan Wars in 1912-1913 and the Greek Civil War in 1946-1949, said Nikola Siskoski, president of Hristo Uzunov NGO in Ohrid.
MANAPO coalition currently is made up of six non-governmental organisations.
Καποια στιγμη όμως θα πρεπει να δειτε και τον δικο σας φασισμο και εθνικισμο. Εγω αλλη χωρα των Βαλκανιων με κυβερνηση κομματος ιδρυθεντος τον 19ο αι δεν εχω δει, παρα μονο την ΠΓΔΜ, με το ΒΜΡΟ που κοσμει το βιογραφικο του με μια αγαστη συνεργασια με τους Ναζι, εχοντας τεραστια ευθυνη απεναντι στους εβραιους της Θεσ/κης, αλλά και στους Ελληνες και γρκομανους που σφαγιαστηκαν στα ολοκαυτωματα στην Μακεδονια . Καλα κανουν βεβαιως οι ανθρωποι και διαμαρτυρονται για τα συνθηματα της παρελασης, αν και τους διδουν περισσοτερη σημασια απ οτι θα επρεπε για ευνοητους λογους. Αλλά θα προτιμουσα να εβλεπα τους ιδιους ανθρωπους να διαμαρτυρονται με το ιδιο παθος για τον θανατο του νεαρου Αλβανου -συμβολο πλεον της μαχης του ανθρωπου για ελευθερια και δημοκρατια- που επεσε νεκρος -μαζι με τη δημοκρατια- στις εκλογες του 2008. Οταν ο αντιφασισμος παιρνει γεωγραφικο στιγμα παυει πλεον να υφισταται. Αυτο φυσικα το βλεπει κανεις ακομα και σ εναν αγωνα μπασκετ ή πολο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξερω βεβαια τι ειδους ιδεολογια εχει το ΒΜΡΟ αυτη τη στιγμη (εξαρχικη, φιλοβουλγαρικη, εθνικη, φασιστικη, αλυτρωτικη, φιλελευθερη δημοκρατικη ή κομμουνιστικη). Ενα όμως ειναι σιγουρο: Αν δεν αλλαξει αυτη η κυβερνηση και η νοοτροπια δεν θα υπαρξει διαλογος ουτε με την Ελλαδα ουτε με την Αλβανια ή τη Βουλγαρια.
Ας μην θιξουμε το γεγονος ότι πρωτη κινηση του φασισμου και του ναζισμου ήταν να καψουν συμβολικα βιβλια αντιφρονουντων. Σε ηλεκτρονικη μορφη αυτο γινεται οταν ολως περιεργως κειμενα σχολιαστων που απλως αναφερουν ιστορικα γεγονοτα, χωρις κανεναν αξιολογικο χαρακτηρισμο κοβονται απλα και μονο επειδη οι ιδοκτητες μπλογκ δεν αρεσκονται σε λεξεις οπως: Grkomani, NOF, Ohrana, Bitola etc...
Οσον αφορα τους προσφυγες (κατα ΠΓΔΜ)-εγκληματιες πολεμου (κατα Ελλαδα), τα εγκληματα πολεμου δεν παραγραφονται. Ανεξαρτητως του αν η ΠΓΔΜ αρνειται ν αποδοσει δικαιοσυνη, αν θελησουν να ερθουν στην Ελλαδα, πιστευω να τυχουν δικαιης δικης.
οι μακεδόνες πολιτικοί πρόσφυγες ήταν πρωτοστάτες του αντιφασιστικού αγώνα του ελληνικού λαού...
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλά και του αγώνα για δημοκρατία και εθνοτική ισοτιμία στην ελλάδα...
ουδεμία πράξη αντίθετη με το διεθνές δίκαιο ετέλεσαν...
ακόμα και προσωρινή συνεργασία μερικών μακεδόνων με την οχράνα ήταν απολύτως δικαιολογημένη λόγω της παροχής εθνοτικών και γλωσσικών δικαιωμάτων...
η κατηγορία για απόσχιση και αλλαγή συνόρων , είναι ψευδής και συκοφαντική...
σε όλα τα κείμενα αναφέρεται η με σύμφωνη γνώμη όλων των γειτονικών εθνών ειρηνική αποκατάσταση της ενότητας του μακεδονικού εθνους...
όχι η μονομερής και βίαιη...
κανείς μακεδόνας πολιτικός πρόσφυγας δεν ευθύνεται για εγκλήματα πολέμου..
η κατηγορία της αποσχιστικής δράσης είναι πολιτική και κατά βάση ιδεολογική αφού για το εθνικιστικό και ψευδές ελληνικό κράτος μέχρι σήμερα στην ελλάδα ζούνε μόνο εθνικά έλληνες , βιολογικοί απόγονοι του λεωνίδα και του αγαμέμνονα...
αντίθετα εγκληματίες πολέμου είναι οι συνεργάτες των ναζί, μεταπολεμικοί εθνικόφρονες, σημερινοί υπεύθυνοι της χρεωκοπίας της πατρίδος μας...
αυτοί σε μία δημοκρατία θα έπρεπε να είχαν καταδικαστεί σε πολυετή φυλάκιση, όπως οι ιδεολογικοί τους συγγενείς απριλιανοί πραξικοπηματίες...
οι μακεδόνες πολιτικοί πρόσφυγες τυγχάνουν της εκτίμησης όλης της ανθρωπότητας, του οηε, της εε , οι οποίοι υποστηρίζουν τον αγώνα για άμεση και αυτόματη επανάκτηση της παρανόμως αφαιρεθείσης ελληνικής ιθαγένειας...
σε όλα τα χουντοφασιστικά και εθνικιστικά ελληνικά μπλόγκς δεν δίνεται η δυνατότητα ανώνυμου και ψευδώνυμου σχολιασμού..
αντίθετα τα μακεδονικά την παρέχουν απεριόριστα μολύνοντας τον χώρο με εθνικιστικό δηλητήριο...
κανείς μακεδόνας δεν νέμεται την περιουσία των εβραίων της θεσσαλονίκης..
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτή σύμφωνα με την εβραία καθηγήτρια ρένα μόλχο έχει κλαπεί από τους συνεργάτες των ναζί ελληνες εθνικιστές , στην πλειοψηφία πατριαρχικούς έποικους, σημερινούς μεγαλόσχημους της θεσσαλονίκης..
μάλιστα ουκ ολίγοι εξ αυτών έχουν ιδιοποιηθεί τις περιουσίες των μακεδόνων πολιτικών προσφύγων , σε όλη την μακεδονία ακόμα και την ξάνθη..
όπου ο δικηγόρος πατέρας γνωστού πολιτικού ιδιοποιήθηκε 17 μακεδονικές περιουσίες σύμφωνα με την ελληνική μπλογκόσφαιρα...
τέλος κανείς γκρεκομάνος μακεδόνας , δεν υπέφερε από τους εθνικά μακεδόνες...
γιατι όλοι γνωρίζουμε πως συνέβη το ακριβώς αντίθετο...
Ανώνυμε 16:04
ΑπάντησηΔιαγραφήΕθνικιστικες απόψεις αναπτύσσονται και στις γειτονικές χώρες και βεβαίως πρέπει να καταπολεμηθούν. Αυτό όμως πρέπει να γίνει από τους ίδιους τους πολίτες αυτών των χωρών.
Εμείς από εδώ μόνο φραστικές καταδίκες μπορούμε να κάνουμε. Για να τις κάνουμε, όμως, πρέπει να είμαστε σωστά ενημερωμένοι και αυτό δεν είναι εύκολο.
Δεν μπορούμε να καταδικάσουμε το VMRO για αυτό που εσύ λές ότι στο "κοσμει το βιογραφικο του με μια αγαστη συνεργασια με τους Ναζι".
Αυτό είναι αδιανόητο και αν ήταν έτσι πραγματικά, θα είχε καταγγελθεί από τη διεθνή κοινότητα.
Για το επεισόδιο που λες "για τον θανατο του νεαρου Αλβανου -συμβολο πλεον της μαχης του ανθρωπου για ελευθερια και δημοκρατια- που επεσε νεκρος -μαζι με τη δημοκρατια- στις εκλογες του 2008." τα ίδια τα ΜΜΕ της Ελλάδας είχαν πει τότε, ότι επρόκειτο για αποτέλεσμα της αντιδικίας μεταξύ οπαδών των δύο Αλβανικών κομμάτων.
Γι΄αυτό λέω ότι είναι δύσκολο να κρίνουμε καταστάσεις που δεν γνωρίζουμε καλά.
Για τη στάση του στις διαβουλεύσεις με την Ελλάδα, είναι αρμόδιοι οι πολίτες της χώρας τους να το κρίνουν και φαίνεται ότι το κρίνουν θετικά.