Τετάρτη 13 Μαΐου 2009

Κέντρο Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου


Αναδημοσιεύουμε τις σχετικές ανακοινώσεις, πιστεύοντας ότι θα βοθήσουν στην ενημέρωση και την εξαγωγή συμπερασμάτων.
Τα καταθέτουμε ασχολίαστα και περιμένουμε τα σχόλιά σας.


"Tην 30.3.2009 συστήθηκε στην Ελλάδα το «Κέντρο Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου», με στόχο την προώθηση και μελέτη της ζωής και των δραστηριοτήτων των διαπρεπών Θεσσαλονικέων αδελφών Κυρίλλου και Μεθοδίου που έθεσαν τις βάσεις του εκπολιτισμού των Σλάβων, μεταδίδοντας τις αξίες της ελληνικής πνευματικής και πολιτιστικής ζωής.

Αναλυτικότερα σκοποί του Κέντρου είναι:

α) Η πολιτιστική επίδραση του Ελληνισμού σε σχέση με τους σλαβικούς λαούς, τον κόσμο των Αράβων και των Εβραίων και των λαών των Παρευξεινίων περιοχών και του Καυκάσου, αλλά και της Ρώμης, εκεί δηλαδή όπου αναπτύχθηκε η διπλωματική, εκπολιτιστική και ιεραποστολική δραστηριότητα του Κυρίλλου και Μεθοδίου.

β) Η μελέτη θεσμών και νομικών συστημάτων στο πλαίσιο των ελληνοσλαβικών σχέσεων εντός του χώρου της κεντρικής, νοτιοανατολικής και ανατολικής Ευρώπης και της Ρωσίας.

γ) Οι εκκλησιαστικές σχέσεις μεταξύ του ελληνικού και λατινικού κόσμου, καθώς επίσης και μεταξύ του ελληνικού και σλαβικού κόσμου.

δ) Η μεταφύτευση στον κόσμο των Σλάβων στοιχείων και αξιών του ελληνικού πολιτισμού.

ε) Η μελέτη της βυζαντινής και μεταβιζαντινής τέχνης και οι εκφράσεις της στον χώρο δράσης και επίδρασης των Κυρίλλου και Μεθοδίου.

Το Κέντρο, το οποίο έχει καθαρά επιστημονικό χαρακτήρα προβλέπεται να συνεργάζεται με ιδρύματα όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, των οποίων το αντικείμενο έρευνας συμπίπτει.

Το Κέντρο προγραμματίζει τις εξής δραστηριότητες με προοπτική ολοκλήρωσης εντός της προσεχούς τριετίας:

Έρευνα:

Σε μία πρώτη φάση προγραμματίζεται να επισημανθούν τα πεδία των ελληνικών επιδράσεων στον κόσμο των Σλάβων, με πρώτη την καταγραφή όλων των διαπρεπών Ελλήνων, οι οποίοι ανά τους αιώνες έζησαν και ανέπτυξαν πνευματική, εκκλησιαστική και πολιτιστική δραστηριότητα στις σλαβικές χώρες, όπως επίσης και στις ρουμανικές, εφόσον και εκεί έως τα μέσα του 19ου αιώνα χρησιμοποιείτο η σλαβική γραφή και γλώσσα, είχε δε επεκταθεί τεράστια ελληνική επίδραση. Στη συνέχεια ερευνητική ομάδα Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, θα καταρτίσει λεξικό αυτών των προσωπικοτήτων με πλήρη βιβλιογραφικά δεδομένα.

Ένα δεύτερο σκέλος της έρευνας θα είναι η καταγραφή ελληνικών κειμένων, τα οποία λειτούργησαν ως μεταφορείς των πολιτιστικών, εκκλησιαστικών και φιλοσοφικών ιδεωδών του Ελληνισμού, και τα οποία στη διάρκεια των αιώνων έχουν μεταφραστεί σε σλαβικές και άλλες γλώσσες των χωρών που επηρεάστηκαν από το έργο του Κυρίλλου και Μεθοδίου.


Βιβλιοθήκη:

Το Κέντρο πρόκειται να δεχθεί ως χρησιδάνειο εις το διηνεκές την εκ 4500 περίπου τόμων εξειδικευμένη βιβλιοθήκη της Ελληνικής Εταιρείας Σλαβικών Μελετών οι τόμοι της οποίοιας θα αποδελτιωθούν ψηφιακά (επιστημονικές σειρές, περιοδικά κοκ).

Δημοσιεύματα:

Στους σκοπούς του Κέντρου εμπίπτει και η δημοσίευση βιβλίων επιστημονικού αλλά και εκλαϊκευτικού χαρακτήρα, τα οποία να αναφέρονται στο πολιτιστικό και πνευματικό κληροδότημα του ελληνικού κόσμου προς τον κόσμο των Σλάβων. Τα δημοσιεύματα, σε ελληνική, δυτικές και σλαβικές γλώσσες, θα έχουν καθαρά επιστημονικό χαρακτήρα και θα απευθύνονται σε ευρύ αναγνωστικό κοινό.

Ένα από τα πρώτα δημοσιεύματα του Κέντρου θα είναι η επανέκδοση της διεθνούς συνεργασίας ξενόγλωσσης επιστημονικής επετηρίδας Cyrillomethodianum, της οποίας στο παρελθόν έχουν δημοσιευθεί 14 τόμοι (1971-1994).

Συνέδρια και ημερίδες:

Το έργο του Κέντρου θα πλαισιωθεί και με τη διοργάνωση επιστημονικών συνεδρίων και ημερίδων. Σε πρώτη φάση προτείνεται να καθιερωθεί, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Σλαβικών Μελετών, μία ετήσια ημερίδα για τους Κύριλλο και Μεθόδιο, τον μήνα Μάιο κάθε έτους, οπότε συμπίπτει και ο εορτασμός της μνήμης τους. Εκτός από την ημερίδα όμως, για το φθινόπωρο του έτους 2009 προγραμματίζεται από το Κέντρο ένα διήμερο συνέδριο αφιερωμένο στον Μάξιμο τον Γραικό, τον διαπρεπή Έλληνα Αθωνίτη μοναχό, ο οποίος τον 16ο αιώνα μετέφερε τα φώτα της ελληνικής και δυτικής παιδείας στη Ρωσία και κατέλειπε 326 συγγραφές. Το συνέδριο αυτό θα οργανωθεί σε συνεργασία με Ιταλούς και Ρώσους επιστήμονες.

Τέλος, το 2012 οπότε συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και θα τελεστούν μεγάλες εορταστικές εκδηλώσεις, το Κέντρο θα προετοιμαστεί για συμμετοχή σ’ αυτές με μία εκδήλωση μεγάλης ευρύτητας.


Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΥ ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ Β. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΥ

Παρουσία κυβερνητικών παραγόντων, βουλευτών, εκπροσώπων των προξενικών αρχών, πανεπιστημιακών, εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πολιτιστικών φορέων πραγματοποιήθηκε στο «Μακεδονία Παλλάς» η λαμπρή εναρκτήρια εκδήλωση του Κέντρου Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου υπό την αιγίδα του Δήμο Θεσσαλονίκης. «Η ίδρυση του κέντρου, ανέφερε ο επιστημονικό διευθυντής του καθηγητής Αντώνιος – Αιμίλιος Ταχίαος, έρχεται να καλύψει μια επείγουσα επιστημονική και εθνική ανάγκη που θα ακολουθήσει τα χνάρια των αδελφών Θεσσαλονικέων Κυρίλλου και Μεθοδίου στη Βαλκανική». Την εκδήλωση προλόγισε ο νευρολόγος – ψυχίατρος Κωνσταντίνος Στασινόπουλος, πρόεδρος του Κέντρου Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου, ενώ μίλησαν η διαπρεπής Βρετανίδα Βυζαντινολόγος και συγγραφέας Judith Herrin, ο Ευάγγελος Κωνσταντίνου, μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας επιστημών και Τεχνών του Salzburg και ο Serjan Pirivatric, γραμματέας της Σερβικής Επιτροπής Βυζαντινών Μελετών. Χαιρετίζοντας του παρευρισκομένους και καλωσορίζοντας του ξένους επιστήμονες στην πόλη της Θεσσαλονίκης ο Δήμαρχος Β. Παπαγεωργόπουλος ανέφερε ότι: «Με πολύ μεγάλη συγκίνηση, τον Αύγουστο του 2008, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, αποκαλύψαμε στον περιβάλλοντα χώρο του Ιερού Ναού Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, Μνημειακή Στήλη αφιερωμένη στους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο. Ως έκφραση της βαθειάς πίστης, ευλάβειας και ευγνωμοσύνης όλων ων Θεσσαλονικέων, όλων των Μακεδόνων όπου γης, απέναντι στους δύο Έλληνες Θεσσαλονικείς αδελφούς, οι οποίοι αποτελούν σύμβολο ενότητας και χριστιανικής αγάπης με τους γειτονικούς σλαβικούς λαούς. Στη βάση της μνημειακής Στήλης, όπως θα δείτε εάν επισκεφθείτε την εκκλησία των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, υπάρχει η διαμπερής πόλη, η οποία συμβολίζει την πόρτα της γνώσης, αλλά και της θρησκευτικότητας που άνοιξαν οι δύο Θεσσαλονικείς Άγιοι με το κορυφαίο εκπολιτιστικό τους έργο». Και ο κ. Παπαγεωργόπουλος κατέληξε: «Είμαι απολύτως βέβαιος ότι το Κέντρο Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου, θα ανοίξει νέους δρόμους στην μελέτη, κατανόηση και προβολή του έργου των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και θα συμβάλει αποτελεσματικά , με βάση την ιστορική αλήθεια και την επιστημονική γνώση στην αντιμετώπιση της πρόκλησης των γειτόνων μας, οι οποίοι δεν διστάζουν να πλαστογραφούν και αυτήν ακόμη την ιστορία των Θεσσαλονικέων αδελφών Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και να παραχαράσσουν την ιστορική πραγματικότητα».

Ιδρυτικά μέλη του Κέντρου Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου, που αποτελεί αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, είναι ο νευρολόγος – ψυχίατρος Κωνσταντίνος Στασινόπουλος, ο καθηγητής του ΑΠΘ Αντώνιος – Αιμίλιος Ταχιάος, ο στρατηγικός αναλυτής Νικόλαος Καψάλης, ο αντιστράτηγος έ.ά. Αθανάσιος Γαληνός και ο εκδότης Γεώργιος Δραγώνας.


3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος13/5/09, 3:54 μ.μ.

    Ο σκοπός του παραπάνω Κέντρου είναι ένας και μοναδικός. Είναι αυτό της εθνοτικής μετάλλαξης και ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ των Μακεδόνων Ιεραπόστολων , Κίριλ και Μεθόντι .
    Αυτό προκύπτει τόσο από τους εμφανείς σκοπούς όσο και από το ιδεολογικό προφίλ των δημιουργών του.
    Κάτι ανάλογο έχει κάνει βέβαια πολύ νωρίτερα το σύγχρονο Βουλγάρικο Κράτος για το οποίο οι Θεσσαλονικείς ιεραπόστολοι είναι Βούλγαροι.Παρότι εκείνη την εποχή το Βουλγάρικο κράτος είχε αρχηγούς Χάνους, παραπέμποντας σε τουρκομογγολική προέλευση.Ήταν δε ήδη σε αντιπαράθεση πολεμική με τους Βυζαντινούς συνεπώς δύσκολα θα ήταν Βούλγαρος, θρησκευτικός άρχων αλλά και στρατιωτικός (όπως ο πατέρας του Λεβ/Λιοντάρι) στο Βυζάντιο.
    Οι Μακεδόνες οφείλουν να σεβασθούν την ιστορική και τεκμηριωμένη ΑΛΗΘΕΙΑ αντλώντας επιχειρήματα ΚΑΙ από τα υλικά του παραπάνω Κέντρου.
    Έτσι πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα άν εκείνη την εποχή του 8 αιώνα ήταν δυνατόν να γίνει ακριβής μετάφραση δύσκολων εκκλησιαστικών κειμένων από την ελληνική-γλώσσα του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης στην σλαβονική γλώσσα ,δίχως άριστη γνώση της κάτι που σχετιζέται με το γεγονός ότι έπρεπε να ήταν ΜΗΤΡΙΚΗ τους γλώσσα.
    Επιπλέον στην περιοχή που ζούσαν , βόρεια της Θεσσαλονίκης , μέχρι σήμερα η μητρική γλώσσα των κατοίκων είναι η μακεδονική διάλεκτος του Λαγκαδά. Αυτό το συναντάμε στο χωριό του Παπαθεμελή Όσσα/Βυσόκα, το Μελισσοχώρι/Μπάλτσα, τη Λητή/Αϊβάτοβο, τον Βερτίσκος/Μπέροβο,Άσσηρος/Γκουβένιτσα, τον Μελισσουργός/Λούκοβο και φυσικά ο Σοχός/Σούχο που στα μακεδονικά σημαίνει Ξηρός (ενώ στα ελληνικά δεν σημαίνει τίποτα) η ιδιαίτερη πατρίδα των ιεραποστόλων.
    Επίσης πρέπει να αναπτυχθεί και το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές τους και κυρίως ο Κλημέντιος είχαν μητρική γλώσσα την σλαβονική/πρωτομακεδονική , γνωρίζοντας βέβαια και την γλώσσα της ΕΠΙΣΗΜΗ του Πατριαρχείου , την ελληνική(όπως 1,5 δισ. σήμερα γνωρίζει την αγγλική , χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι είναι Άγγλοι, ή την Ισπανική-Μεξικάνοι,Αργεντινοί,κ.λ.π)
    Επίσης πρεπει να εξηγηθεί για ποιό λόγο ήλθαν σε σύγκρουση με το ελληνοορθόδοξο Πατριαρχείο και σε επαφή με την καθολική εκκλησία στην έδρα της οποίας, δηλαδή στην Ρώμη ο Κύριλ πέθανε.
    Γιατί στα ονόματά τους δεν βαπτίζονται μέχρι σήμεραελληνοορθόδοξοι πιστοί
    Γιατί δεν υπάρχουν στην Ελλάδα εκκλησίες με εικόνες στο κυριλλικό αλφάβητο
    Γιατί δεν γίνεται στον τόπο τους θεία λειτουργία στην γλώσσα που έκαναν την μετάφραση των εκκλησιαστικών βιβλίων,δηλαδή στην μητρική τους γλώσσα
    Γιατί ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ εικόνες και αγιογραφίες στην κυριλλική γραφή από εκατοντάδες εκκλησίες στην Νότια Μακεδονία
    Στην ανάπτυξη αυτών των επιχειρημάτων καθοριστικό ρόλο οφείλει να έχει ο Επίσκοπος Νικόντιμ από την Αριδαία / Σούμποτσκο , ως εκπρόσωπος της Αυτοκέφαλης Μακεδονικής Εκκλησίας, του οποίου η μητρική γλώσσα είναι η μακεδονική αλλά παράλληλα γνωρίζει και την εκκλησιαστική ελληνική ως βιαίως εκδιωχθείς από την μισαλλόδοξη και ρατσιστική Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος
    Η δημιουργία ενος μπλόγκ θρησκευτικού κοστίζει ελάχιστα, η δε λειτουργία του δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ τον μήνα ,ποσό που προκύπτει από την αφαίρεση της συνδρομής για το ίντερνετ του πάγιου σταθερής τηλεφωνίας του ΟΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την περασμένη Δευτέρα, εορτή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, επισκεύτηκε το Βατικανό ο Υφ. Εξωτερικών Θ. Κασίμης.
    Τον υποδέχθηκε ο Υφυπουργός Εξωτερικών του Βατικανού Mon. Pietro Parolin.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠ.ΕΞ.,
    "Αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Κασσίμης μετέβη στην κρύπτη της Βασιλικής του Αγίου Κλήμεντος της Ρώμης, όπου κείται το σκήνωμα του Αγίου Κυρίλλου, προκειμένου να παραστεί στην ετήσια δέηση για τους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο. Η συγκεκριμένη τελετή τιμά τους δύο Έλληνες Αγίους από την Θεσσαλονίκη, που έφεραν το Χριστιανισμό και τον ελληνικό πολιτισμό στο σλαβικό κόσμο κατά τον 10Ο αιώνα, αποστολή που αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες εκπολιτιστικές εποποιίες του Βυζαντίου.
    Η παρουσία του Υφυπουργού Εξωτερικών υπενθυμίζει, προς κάθε κατεύθυνση, την προσφορά του ελληνικού κόσμου και μάλιστα της ιστορικής κοιτίδας, της Μακεδονίας, στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμό"
    ...
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
    Στην "ιστορική κοιτίδα, τη Μακεδονία" οι δύο Θεσσαλονικείς τιμώνται όπως πρέπει μόνο στη Δημοκρατία Μακεδονίας. Στη νότια Μακεδονία τώρα τελευταία τους θυμήθηκαν, και μάλιστα για να τους εκμεταλλευτούν για πολιτικούς λόγους.
    Στην τελετές που γίνονται στη Ρώμη για να τιμηθούν οι δύο Άγιοι, από εκείνους που τους τιμούνε πραγματικά εδώ και αιώνες, παρίσταται ο ίδιος ο πάπας, ο Αρχιεπίσκοπος Οχρίδας, ο πρωθυπουργός της Δημοκρατίας της Μακεδονίας και εκπρόσωποι άλλων εκκλησιών.

    Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προχθές παρουσία του Υφ. Εξωτερικών της Ελλάδας, δεν παραβρέθηκε κανείς άλλος, εκτός από την ελλαδική αντιπροσωπεία.
    Τα ψέματα και η υποκρισία πήραν την απάντησή τους. Αυτά περνάνε μόνο στην Ελλάδα, η οποία με μεγάλη καθυστέρηση τους τιμάει υποκριτικά.
    Πάντως,"στην αναβροχιά καλό είναι και το χαλάζι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος14/5/09, 8:46 μ.μ.

    Akoma ena Elliniko kentro diastrevlosis tis istorias opos ti idryma Valkanikon Spoudon.

    Akoma ena paradigma ellinikis skitzofrenias.
    Tosa hronia litourgousan to aerodromio tis Mikras, i ethousa spor, Pale de Sport prin na erthi to elinftiagmeno provlima me to onoma tis Democratias tis Makedonias.

    Tora skeftikan na timisoun tous "Ellines Apostoplous to Slavon";

    Tora tous skeftikan; Emis i Makedones tous timame edo ke eones.

    An itan Ellines, yiatti olles i eppigrafes eis to Alfavito pou afti 'i legomeni ellines' dimiourgisan- ezvistikan apo kathe eklisia tis Notias Makedonias; Yiatti i Makedoniki-i glossa pou afti milousan- den prostatevete na min hathi; Ohi pou mono den prostatevete alla kinigiette.

    Yia na doume ti diafora, enas prepi na rotisi: 1. Poses eklisies eis tin ellada i sto eksoteriko feroun ta onomata Kyrilos I Methodios?

    2. Poses ekklisies is tin Democratia Tis Makedonias i sti diaspora onomazonte Sveti Kyril I Metodi;

    Bog da i prosti Solunskite brakia i vechna mou pamet

    Lerin

    ΑπάντησηΔιαγραφή