Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

25η Μαρτίου: Επέτειος της Σφαγής της Ζαγορίτσανης και της Προδοτικής συμπεριφοράς των Γραικών προς τους Μακεδόνες


Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα θλιβερής μνήμης για τους Μακεδόνες.
Είναι η επέτειος
ενός από τα πιο στυγερά εγκλήματα των ελλαδικών φασιστικών συμμοριών κατά αμάχων Μακεδόνων.
Είναι η επέτειος της Σφαγής της Ζαγορίτσανης στις 25 Μαρτίου 1905.
Η Ζαγορίτσανη, που το 1926 μετονομάστηκε σε Βασιλειάδα, ήταν ένα κεφαλοχώρι περί τα δέκα χιλιόμετρα ανατολικά της λίμνης της Καστοριάς με πληθυσμό περίπου 3.000 κατοίκους.

Να πως δικαιολογεί και πως περιγράφει τη σφαγή ο τότε μητροπολίτης Καστοριάς
Γερμανός Καραβαγγέλης:

«Ένα βουλγαρικό σώμα μια μέρα πήγε κι έκαψε τη Μονή του Τσιριλόβου της οποίας ο ηγούμενος αρχιμανδρίτης Γρηγόριος ήταν πολύ πατριώτης [???] και παλληκάρι αν και γέρος εβδομήντα πέντε χρονών και σλαβόφωνος και πολλές φορές είχε φιλοξενήσει τον Μελά, τον Βάρδα και όλα τα ελληνικά σώματα που περνούσαν από κει. Ευτυχώς όταν οι Βούλγαροι κάψαν το μοναστήρι αυτός δεν ήταν μέσα κι έτσι κατά τύχη σώθηκε από βέβαιο θάνατο. Ύστερα από λίγες μέρες οι Βούλγαροι κάψαν κι άλλο μοναστήρι, τη Μονή της Σλίβενης και σκότωσαν και τον ηγούμενο που ήταν μέσα. Επειδή στην πυρπόλησι αυτή των μοναστηριών είχαν λάβει μέρος και πολλοί Βούλγαροι χωρικοί από τη Ζαγορίτσανη, ο Βάρδας απεφάσισε να τους τιμωρήση. Η Ζαγορίτσανη ήταν ένα χωριό από εξακόσια πάνω κάτω σπίτια βουλγαρικά και ελληνικά.
Στην εκκλησία, μια Κυριακή λειτουργούσαν οι Βούλγαροι, μια οι Έλληνες. Στο τέλος οι δικοί μας έμειναν μόνον εξήντα σπίτια κι αυτοί άρχισαν να δειλιούν. Ήταν οι χειρότεροι Βούλγαροι της επαρχίας μου. Όταν ο Βάρδας αποφάσισε την τιμωρία τους μου έγραψε και του έστειλα τα ονόματα των δικών μας, για να μη τους πειράξη. Την παραμονή λοιπόν της 25ης Μαρτίου του 1905 κρύφτηκε στο απέναντι του χωριού δάσος με τριακόσιους πάνω κάτω άντρες μεταξύ των οποίων ήταν και ο καπετάν Καούδης, ο καπετάν Μακρής, ο καπετάν Μπούλακας, ένας ληστής Γαύδας με το παιδί του κι άλλοι πολλοί. Πρωί – πρωί μπαίνουν στο χωριό κι αρχίζει το τουφέκι. Όσους αντιστέκονται τους σκοτώνουν και βάζουν φωτιά στα σπίτια. Εκείνη την ημέρα σκοτώθηκαν εβδομήντα εννιά Βούλγαροι και δυστυχώς και μερικοί δικοί μας, σλαβόφωνοι μεν, αλλά πολύτιμοι. Δικοί μας δεν σκοτώθηκαν πολλοί γιατί, εκτός που είχα δώσει εγώ κατάλογο των ονομάτων τους στον Βάρδα, κι οι ίδιοι εφρόντισαν να κρυφτούν, ενώ οι Βούλγαροι χτυπούσαν άγρια. Πάνω όμως στην αναμπουμπούλα δεν ήταν εύκολο να ξεχωρίση κανείς τους Έλληνες από τους Βούλγαρους.
Στο μεταξύ φτάνει στρατός από την Καστοριά και σε λίγο κι άλλος από την Κλεισούρα. Άμα επλησίασε αρκετά ο στρατός εφώναξε στους αντάρτες «τεσλίμ» (παραδοθείτε). Οι δικοί μας όμως, που είχαν πιάσει τα υψώματα, τραβούν μια μπαταριά κι αμέσως φεύγουν οι Τούρκοι. Το ίδιο και με το στρατό της Κλεισούρας. Έτσι οι δικοί μας έμειναν ελεύθεροι και σεργιάνιζαν σκοτώνοντας όλη μέρα στο χωριό. Μόλις το έμαθαν οι πρόξενοι των Μεγάλων Δυνάμεων στο Μοναστήρι έσπευσαν αμέσως στη Ζαγορίτσανη. Εκεί το Βουλγαρικό Κομιτάτο είχε δώσει οδηγίες να λένε ότι όλη την καταστροφή την έφερε εγώ και ότι άκουγαν τον Βάρδα να φωνάζη «Σκοτώνετε Βουλγάρους. Γιατί μας πληρώνει ο Μητροπολίτης;» Οι πρόξενοι συγκινήθηκαν, γιατί ήταν και πολλές γυναίκες σκοτωμένες και γράφουν στους πρέσβεις της Κωνσταντινουπόλεως ότι ο αίτιος όλης αυτής της καταστροφής είναι ο Μητροπολίτης της Καστοριάς και αυτοί κάνουν αμέσως διάβημα στο Σουλτάνο να με σηκώσει από κει….»

Από την περιγραφή του Καραβαγγέλη φαίνεται καθαρά ότι τους κατοίκους ενός καθαρά μακεδονικού χωριού, όταν ανήκουν στην πατριαρχική εκκλησία τους λέει Έλληνες, ενώ όταν προσχωρούν στην «σχισματική» Εξαρχία ή τον καθολικισμό (ενωτικοί - ουνίτες) τους λέει Βούλγαρους.
Για τη συγκεκριμένη περίπτωση ο Ι.Δραγούμης έγραψε στο ημερολόγιό του στις 12 Ιανουαρίου 1904: «Κατ’ ειδήσεις μεταδοθείσας υπό του κ. Αγγελόπουλου, 60 οικογένειαι εκ του χωρίου Κωστενέτσι, 40 οικογένειαι εκ Μπομπίστης και ολόκληρον (!) το χωρίον Ζαγορίτσανη, επέδωκαν αναφοράς προς τον Καϊμακάμην Καστοριάς, δι’ ων ζητούσι ν’ ασπασθώσι τον καθολικισμόν!».

Αυτή την πραγματικότητα απέκρυπταν και συνεχίζουν να αποκρύπτουν από τους υπηκόους τους με συνέπεια αυτοί να αγνοούν την αλήθεια και να συμπεριφέρονται ως άβουλος όχλος και υποχείρια του σοβινισμού τους.

Οι υπήκοοι αυτού του κράτους -και ειδικά το ποίμνιο της εκκλησίας- αγνοούν ακόμα το γεγονός ότι, πριν ανακατευθούν στο Μακεδονικό Ζήτημα τα όργανα του Πατριαρχείου, οι διπλωμάτες της Ελλάδας και τα μισθοφορικά σώματα με επικεφαλής αξιωματικούς και υπαξιωματικούς του ελλαδικού στρατού, απολύτως καμία σύγκρουση μεταξύ πατριαρχικών και εξαρχικών ή ουνιτών Μακεδόνων ή μεταξύ ελληνόφωνων με μη ελληνόφωνους δεν είχε παρατηρηθεί στην Μακεδονία.
Ειδικά ελληνόφωνος κάτοικος ή ελληνόφωνο χωριό της Μακεδονίας ουδέποτε θίχτηκε και εκεί οφείλεται και το γεγονός ότι εκείνοι οι ελληνόφωνοι δεν είχαν καμία συμμετοχή στον αντιμακεδονικό αγώνα 1903-1908. Εκείνοι οι θρησκευτικοί και πολιτικοί απατεώνες, όπως και τα μισθοφορικά τους σώματα, ήρθαν να διχάσουν, να εξαπατήσουν, να τρομοκρατήσουν, να δολοφονήσουν… Να διαιρέσουν τον μακεδονικό λαό για να βασιλεύσουν στον τόπο του.


Αγνοούν ακόμα το γεγονός ότι η Σφαγή της Ζαγορίτσανης την ημέρα της 25ης Μαρτίου αποτελεί και συμβολική υπόμνηση της προδοτικής συμπεριφοράς του νεοελληνικού κράτους απέναντι στους Μακεδόνες.

Το 1822, μετά την καταστολή της εξέγερσης των Μακεδόνων κατά των Οθωμανών κατακτητών, που έμεινε γνωστή ως Επανάσταση του Βερμίου και κατέληξε στην καταστροφή της Νάουσας και των γύρω χωριών, οι Μακεδόνες επαναστάτες πήγαν στη Ρούμελη και το Μωριά και συμμετείχαν μέχρι το τέλος στο αγώνα για την απελευθέρωση της Ελλάδας.
Υπόψη ότι ούτε ένα από τα χωριά μεταξύ Αλιάκμονα και Πάϊκο που συμμετείχαν στην εξέγερση του 1822 και καταστράφηκαν δεν ήταν ελληνόφωνο, όπως επίσης και οι ηγέτες εκείνης της εξέγερσης και του σώματος που κατέβηκε στην Ελλάδα Καρατάσος και Γάτσος. Ήταν οι αποκαλούμενοι σλαβόφωνοι (σε συνεργασία με τους βλαχόφωνους), τους οποίους άπαντες αποκαλούν Μακεδόνες. (περισσότερα στο άρθρο για την Επανάσταση της Ναόυσας εδώ)

Όταν μερικές δεκαετίες αργότερα (1903) οι ίδιοι εκείνοι Μακεδόνες έκαναν άλλη μια Επανάσταση (Ίλιντεν) για να απελευθερωθούν, οι «αδελφοί» Γραικοί, όχι μόνο δεν ανταπέδωσαν την υποχρέωσή τους, αλλά και υπονόμευσαν με κάθε τρόπο τον αγώνα τους.

Ο ίδιος ο πρόξενος της Ελλάδας στη Μπίτολα Κ. Κυπραίος έγραψε στην έκθεση αρ.554/24-7-1903 προς το Υπ. Εξωτερικών:
«Την παρελθούσαν Παρασκευήν βουλγαρόφωνοι ορθόδοξοι χωρικοί ελθόντες μοι εγνώρισαν εμπιστευτικώς ότι την εικοστήν του μηνός, ημέραν Κυριακήν και εορτήν του Προφήτου Ηλίου, κυρήσσεται αφεύκτως η επανάστασις, και μοι καθόρισαν τα σημεία της συγκεντρώσεως των επαναστατών. Τούτο δεν έλειψα ν’ ανακοινώσω τω Γενικώ Διοικητή…».
Εκμεταλλεύτηκε δηλαδή την εμπιστοσύνη των χωρικών και έγινε πληροφοριοδότης των δυνάμεων κατοχής. Στην έκθεση μάλιστα της 26 Ιουλίου, την οποία συνέταξε ο γραμματέας του προξενείου Ίων Δραγούμης, γράφει:
«Εφ’ όσον δυνάμεθα βοηθούμεν Τουρκικάς Αρχάς προς καταστολήν κινήματος, αλλ’ ουδαμώς πρόσφορος, ουδέ δυνατόν θεωρώ την επί πλέον δι’ ημετέρων πρακτόρων αναχαίτισιν επαναστατών…».

Ο μητροπολίτης Καστοριάς Γερμανός Καραβαγγέλης στα απομνημονεύματά του αναφέρει την συνεργασία του με τις κατοχικές δυνάμεις. Είναι αυτός που θα δημιουργήσει την πρώτη μισθοφορική συμμορία η οποία τρομοκρατούσε τα μακεδονικά χωριά. Μαζί με τον Δραγούμη θα ενεργήσουν ώστε να έλθουν από την Ελλάδα και άλλοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί με μισθοφορικά σώματα.
Ο Δραγούμης έγραψε στις 28 Αυγούστου 1903 στον γαμπρό του, Παύλο Μελά: «Αλλά πρέπει αφεύκτως να έλθουν δικοί μας και να γίνει εμφύλιος σπαραγμός μεταξύ χριστιανών εις τα επαναστατημένα διαμερίσματα δια να φανή ότι έχομεν οι Έλληνες ζωήν εντός της ζώνης του Αγίου Στεφάνου».
Ο Π.Μελάς περιγράφει χαρακτηριστικά την πρώτη του ενέργεια: Μπαίνει με το σώμα του στη Πρεκοπάνα (περί τα 10 χλμ.βόρεια της Ζαγορίτσανης) και περικυκλώνει την εκκλησία, όπου εκείνη την ώρα γινόταν μια κηδεία. Με την απειλή των όπλων τρομοκρατεί τους χωρικούς και απαιτεί από αυτούς «να ορκισθώσι πίστιν και αφοσίωσιν εις την Ορθοδοξίαν και δεύτερον να κάμωσι τοιαύτην αναφοράν εις τον Καϊμακάμην και εις τον μητροπολίτην. Προς τον τελευταίον [Καραβαγγέλη] δε να μεταβώσιν εντός δέκα το πολύ ημερών και να ζητήσωσι την αποστολήν ιερέως και διδασκάλου Ελλήνων».
Για να πιστέψουν τις απειλές του, φεύγοντας παίρνει αιχμαλώτους τον παπά και τον δάσκαλο του χωριού και τους εκτελεί στο γειτονικό δάσος.
«Δια της πράξεως αυτής,
γράφει, υπεβοήθησα τους κατοίκους να επανέλθουν εις την Ορθοδοξίαν και να δηλώσουν εντός δεκαημέρου την επιθυμίαν των ταύτην εις τον μητροπολίτην».

Αυτός ήταν και ο μοναδικός λόγος που δολοφονούσαν, τρομοκρατούσαν και κατέστρεφαν. Οι δικαιολογίες που προβάλουν είναι ίδιες με εκείνες που προέβαλαν οι ναζιστικές δυνάμεις κατά την κατοχή. Όταν έκαναν τις μαζικές σφαγές αμάχων στα Καλάβρυτα, το Δίστομο Βοιωτίας, τον Χορτιάτη, την Κατράνιτσα (Πύργοι Κοζάνης) κλπ. προέβαλαν ως δικαιολογία την αιχμαλωσία ή τον φόνο Ναζιστών από τον ΕΛΑΣ. Εκείνες οι σφαγές και καταστροφές καταδικάστηκαν όχι μόνο από τους Έλληνες, αλλά και από τους ίδιους τους Γερμανούς. Τις μαζικές σφαγές και καταστροφές των εισβολέων Γραικών φασιστών και των συνεργατών των κατακτητών στην Μακεδονία, το αντίστοιχο δηλαδή των Γερμανοτσολιάδων (Γραικοτσολιάδων), Ταγματασφαλιτών κλπ., όχι μόνο δεν τις έχουν καταδικάσει, αλλά και τις επαινούν και τις τιμούν.
Ο φασισμός είναι καταδικαστέος μόνο όταν αφορά τους άλλους και όχι τους Γραικούς.


Η εξόντωση πολλών Μακεδόνων επαναστατών από τους Οθωμανούς, η καταστροφή χωριών και καλλιεργειών, η αναγκαστική μετανάστευση και η παράδοση του μεγαλύτερου μέρους του οπλισμού αποδυνάμωσαν το μακεδονικό απελευθερωτικό κίνημα. Αυτό το χτυπημένο αλύπητα εθνικό κίνημα ήρθαν οι «αδελφοί» Γραικοί να διαλύσουν και αυτό το αίσχος το λένε "Μακεδονικό Αγώνα". Ο μοναδικός λόγος ήταν η αποτροπή του ενδεχομένου δημιουργίας μιας «Μακεδονίας για τους Μακεδόνες» και τη θέση των Οθωμανών κατακτητών στη Μακεδονία να την πάρουν οι Γραικοί.

Η 25η Μαρτίου είναι για τους Μακεδόνες ημέρα θλιβερής μνήμης της θηριωδίας και της προδοτικής συμπεριφοράς των «αδελφών», «χριστιανών» Γραικών.

Η προστασία των ευρωπαϊκών θεσμών και το ιντερνετ μας δίνουν επιτέλους τη δυνατότητα να προβάλουμε και να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και τη μνήμη των προγόνων μας.

Εμείς οι Μακεδόνες μη περιμένουμε αυτήν την αποκατάσταση από άλλους, οι οποίοι έδειξαν πόσο ουσιαστική σχέση έχουν με τη δημοκρατία, αλλά ας το κάνουμε δικό μας καθήκον

25 σχόλια:

  1. Ανώνυμος20/3/11, 5:40 μ.μ.

    πολύ καλή ανάρτηση.
    απλώς θα έπρεπε να γραφεί ολοκληρωμένος τίτλος : 25 μαρτίου 1905
    για να θυμούνται οι μακεδόνες την σφαγή της ζαγκορίτσανης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος21/3/11, 4:31 μ.μ.

    Τότε ο Καραβαγγέλης, σήμερα ο Άνθιμος. Το κανάλι του 4Ε βάζει τις περισότερες αντιμακεδονικές εκπομπές. Βούλγαρους ανεβάζει τους προγόνους μας - Βούλγαρους τους κατεβάζει. Όπως έδιωξαν οι Τούρκοι τον Καραβαγγέλη από τη Καστοριά έτσι πρέπει να διώξει και η σημερινή κυβέρνηση τον Άνθιμο από τη Θεσσαλονίκη. Ο άνθρωπος είναι επικίνδυνος. Τι δουλειά έχει ένας αντιμακεδόνας στη Μακεδονία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/3/11, 6:07 μ.μ.

    Ποιός 'Ανθιμος; Α ναι! Ο Νιόνιος ο Ρούσσας ο Αρβανίτης απο τα Κούκουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος21/3/11, 6:43 μ.μ.

    Στις 25 μαρτίου εμείς οι Μακεδόνες δεν συμετέχουμε στην εθνική γιορτή της Ελλάδος γιατί και η ελλάδα δεν τιμάει τις δικες μας εθνικές εορτές.- Αμοιβαία τα αισθήματα. Να μη μας περνάνε τουλάχιστον για βλάκες.-.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος21/3/11, 11:31 μ.μ.

    Καρατάσο στην άλλη ζωή δεν θα σε κρεμάσουν απλώς ανάποδα..... θα σε κρεμάσουν απ' τα αβγά.... και δεν ξέρεις τι θα πει άνθιμος κλπ.... κακομοίρη.... πέσ' τα ρε γαμώτο... да пукнат... Ај да се ослободат македонците............ да пукнат кучињата....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος22/3/11, 12:30 π.μ.

    Για ποιόν άνθιμο μιλάτε ρε παιδιά ; Μήπως λέτε για εκείνον τον μασκαρεμένο σε ιερέα στην Θεσσαλονίκη τον ΦΟΝ ΑΝΘΙΜΟΦΥΡΕΡ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος26/3/11, 6:25 μ.μ.

    Kαλο θα ηταν κε Καρατασο να δημοσιευεις ολες τις απαντησεις οταν φυσικα δεν ειναι υβριστικες.
    Ειδικα αυτες που περιεχουν λινκ με ντοκουμεντα ειναι τουλαχιστον αντιδεοντολογικο εκ μερους σου να μην αναρτωνται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε 26/3/11 18:25

    Σχόλια ή παραπομπές σε αναρτήσεις που μας χαρακτηρίζουν ως Βούλγαρους είναι για μας υβριστικά.
    Θα τα αναρτούσαμε, όμως, αν αναρτούσαν παραπομπές στα δικά μας μπλογκ τα αμέτρητα αντιμακεδονικά μπλογκ. Μας συμφέρει.

    Άλλος ένας λόγος είναι ότι δεν γινεται να απαντάμε συνέχεια σε ερωτήματα τα οποία έχουμε απαντήσει επανειλημένα. Για παράδειγμα, απέρριψα μερικά σχόλια που χαρακτήριζαν τους κατοίκους της Ζαγορίτσανης ως Βούλγαρους, ενώ στην ίδια την περιγραφή του Καραβαγγέλη φαίνεται ότι οι ίδιοι χωρικοί που χαρακτηρίζονταν παλιότερα "Έλληνες", με την προσχώρησή τους στην Εξαρχία χαρακτηρίζονταν "Βούλγαροι".
    Ο Γιάγκοφ, που καταγόταν από τη Ζαγορίτσανη, υπηρέτησε ως αξιωματικός στον βουγαρικό στρατό. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ήταν και Βούλγαρος στην καταγωγή, για τον ίδιο ακριβώς λόγο που ο Αλ. Υψιλάντης, ο Γ. Παπαζώλης κλπ. δεν ήταν Ρώσοι επειδή έγιναν αξιωματικοί του Ρωσικού στρατού ή ο Κολοκοτρώνης, ο Ανδρούτσος κλπ. δεν ηταν Άγγλοι επειδή έγιναν αξιωματικοί του αγγλικού στρατού των Επτανήσων.
    Μπορούν βέβαια να χαρακτηριστούν βουλγαρόφιλοι, ρωσόφιλοι, αγγλόφιλοι κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος27/3/11, 10:07 π.μ.

    κε καρατασο κανεις δεν σας εβρισε κ ουτε σας χαρακτηρισε οτιδηποτε
    Η δηλωση ομως με το λινκ (που δεν θελετε να αναρτησετε) εγινε απο τον Krste Crvenkovski (President of the Central Committee of the Union of Communists in the Socialist Republic of Macedonia) τον Μαιο 1967 και οχι απο καποιον αντιπαλο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος27/3/11, 11:19 π.μ.

    πολύ σωστά κ. καρατάσο...
    πολλοί επαναστάτες του μωριά το 1821 υπηρέτησαν στον ρωσικό στρατό.
    αυτό δεν σημαίνει ότι είχαν ρωσική εθνική ταυτότητα και καταγωγή...
    παρομοίως στον αγγλικό ή γαλλικό στρατό..
    ούτε βέβαια η πατριαρχική τους ελληνοφωνία ακυρώνει την αποδεδειγμένη αλβανική τους καταγωγή- κολοκοτρώνης εγγονός του αλβανού μπιθεκούρα , ανδρούτσος , μπουμπουλίνα , κ.λ.π
    ούτε όσοι μακεδόνες ραγιάδες συμπολέμησαν με τους αλβανούς ραγιάδες του μωριά για πολιτικούς και όχι βέβαια για εθνικούς λόγους ήταν αλβανοί ή "έλληνες". όπως ο γκέλε γκάτσεφ-αγγελής γάτσος ή ο ποπρίστοφ - παπαχρήστου
    το ίδιο όσοι μακεδόνες εντάχθηκαν στο βουλγαρικό στρατό δεν είναι βούλγαροι...
    πολύ σωστά λέγει ο καρατάσο ότι η ελευθερία της έκφρασης δεν περιλαμβάνει την εξύβριση και τη συκοφαντική δυσφήμηση..
    ούτε πολύ περισσότερο τον ρατσιστικό λόγο...
    όλα τα παραπάνω αποτελούν εγκλήματα έκφρασης..
    κορυφαίο έγκλημα αποτελεί η άρνηση αναγνώρισης της μακεδονικής ταυτότητας, εθνοτικής και γλωσσικής...
    εκ μέρους των δεκάδων ΑΝΤΙμακεδονικών μπλόγκς..
    συνεπώς πολύ σωστά πράττει ο καρατάσος που δεν εγκρίνει αντιμακεδονικά σχόλια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμε 27/3/11 10:07
    Επί Γιουγκοσλαβίας κάποιοι αντισέρβοι Μακεδόνες εκφράζονταν υπερ του βουλγαρισμού.
    Στις απογραφές πληθυσμού στη Δ.Μακεδονίας απογράφηκαν περιπου 600 πολίτες ως Βούλγαροι.

    Γιατί, όμως, όλοι εσείς δεν επικαλείστε και δεν σέβεστε αυτό που δηλώνει το 99,9% των Μακεδόνων και επικαλείστε αυτό που δηλώνει το 0,01% των Μακεδόνων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος28/3/11, 12:17 μ.μ.

    Ο Ανώνυμος 27/3/11 10:07 αλλά και πολλοί άλλοι αντιμακεδόνες προσπαθούν συστηματικά να αποπροσανατολίσουν το διάλογο... να βγει εκτός θέματος που λένε. Το μόνο που θέλουν είναι να φύγει η προσοχή των αναγνωστών από τις δυσάρεστες αλήθειες που παρουσιάζονται στην κάθε ανάρτηση. Είναι μεθοδική δουλειά παρακρτικών ιδρυμάτων τύπου Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών. Δεν μπορεί ερασιτέχνες να έχουν στη διάθεσή τους έγγραφα που υπάρχουν μόνο σε αρχεία άλλων χωρών. Καρατάσο καλά κάνεις και τους πετάς έξω. Τις συκοφαντίες και την παραπληροφόρηση να τις περάσουν στα δικά τους μπλοκ και να κοροϊδεύουν το δικό τους κοινό. Αργά ή γρήγορα θα πιούν το πικρό ποτήρι της αλήθειας. Σε νάπρεντ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος28/3/11, 7:23 μ.μ.

    Οταν δεν είμαστε όλοι Λίβυοι

    Τρίτη, 22 Μάρτιος 2011 08:37

    Στην Ελλάδα των μεγάλων ευαισθησιών και των αριστερών χάπενινγκ δεν κουνήθηκε φύλλο για τις σφαγές των αμάχων Λίβυων.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Επί εβδομάδες ο Μουαμάρ Καντάφι έσφαζε τον λαό του. Στα καρυοφύλλια των εξεγερμένων, ο Λίβυος δικτάτωρ απαντούσε με αεροπορικούς βομβαρδισμούς, επιθέσεις τεθωρακισμένων και μισθοφόρους που σκότωναν αδιάκριτα. Ο αναπληρωτής καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (και χρόνια ταγμένος στην Αριστερά) Νικόλας Σεβαστάκης απορούσε: «Εδώ και εβδομάδες προσδοκούσα κάτι περισσότερο από ενδιαφέρουσες θεωρητικές αναλύσεις των αραβικών εξεγέρσεων. Περίμενα μια κινητοποίηση εναντίον της σφαγής στη Λιβύη, μια κινηματική παρουσία έξω από την πρεσβεία της Τζαμαχιρίας, του Μπαχρέιν, της Υεμένης. Θα ήθελα το αριστερό πάθος για την αφύπνιση των λαών της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με την ίδια ένταση που έχει η ευαισθητοποίησή μας για τις στρατοκρατικές πρακτικές του Ισραήλ. Θα ήθελα να τονιστεί καθαρότερα η ηθική-πολιτική συμπαράταξη με μια λαϊκή δημοκρατική δυναμική που ακόμα και αν δεν ανταποκρίνεται στις προσφιλείς στον χώρο ταξικές και ιδεολογικές αφηγήσεις για την επιθυμητή εξέγερση, αποδεικνύει ότι η Ιστορία διαθέτει ακόμα πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις για τους ολιγαρχικούς της» («Η επικείμενη επέμβαση στη Λιβύη και η Αριστερά», RedNotebook 18.3.2011).

    Στην Ελλάδα των μεγάλων ευαισθησιών και των αριστερών χάπενινγκ δεν κουνήθηκε φύλλο για τις σφαγές των αμάχων Λίβυων. Οφειλόταν, άραγε, η σιωπή στο «αντιιμπεριαλιστικό παρελθόν» του συνταγματάρχη; Ή στο γεγονός ότι ο λατρεμένος του εγχώριου αντιιμπεριαλισμού -ο Ούγκο Τσάβες αυτοπροσώπως- ήταν ο μόνος σε όλο τον κόσμο που τάχθηκε υπέρ του σφαγέα;

    Χρειάστηκε ένα γεγονός για να αφυπνιστεί η παλαβή Αριστερά (και το ΛΑΟΣ) και να διαπιστώσει ότι κάτι γίνεται στη Λιβύη. Μόλις το Συμβούλιο Ασφαλείας αποφάσισε Παρασκευή να απαγορεύσει τις πτήσεις πάνω από τη Λιβύη, αμέσως το ΚΚΕ διοργάνωσε το πρώτο του συλλαλητήριο την Κυριακή. «Οπως στη Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ, με φύλλο συκής τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, γίνεται αυτή τη στιγμή μια ιμπεριαλιστική επέμβαση... που στρέφεται αντικειμενικά εναντίον του λαού της Λιβύης», δήλωσε η κ. Αλέκα Παπαρήγα, λες και οι βομβαρδισμοί που κάνουν τα λιβυκά αεροπλάνα «στρέφονταν αντικειμενικά υπέρ του λαού της Λιβύης».

    Η έτερη σκελίδα της παλαβής αριστεράς διακήρυξε διά στόματος του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, ότι «ο βρώμικος πόλεμος που είναι έτοιμη να εξαπολύσει η Δύση κατά της Λιβύης δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τη διάσωση ανθρώπων και τη δημοκρατία, αλλά αφορά τον ληστρικό έλεγχο των πετρελαίων της γειτονικής χώρας και τον έλεγχο των εξεγέρσεων και των εξελίξεων στον αραβομουσουλμανικό κόσμο. Συνιστά ντροπή για τη χώρα μας ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου αποφάσισε να συμμετάσχει και μάλιστα για πρώτη φορά τόσο ενεργά και με τόσα στρατιωτικά μέσα, στην πρώτη γραμμή των πρόθυμων “ιεράκων” στον βρώμικο πόλεμο κατά της Λιβύης».

    Το έχουμε ξαναγράψει: αυτή η Αριστερά επειδή μαρτύρησε νομίζει ότι αγιοποιήθηκε. Θεωρεί ότι μπορεί να ράβει και να κόβει την ηθική στα μέτρα της και να εγκαλεί όλο τον υπόλοιπο κόσμο για ανηθικότητα. Θα συνεχίσει να το κάνει, όσο διάφοροι την πιστεύουν κι αρχίζουν τις μετάνοιες...

    Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 22.3.2011

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος28/3/11, 7:25 μ.μ.

    Eταιρεία Αντιμακεδονικών Σπουδών

    με πρόεδρο τον ελληνόφωνο ΒΛΑΧΟ , τον χουντικό Μέρτζο..
    από το βλαχοχώρι με τη μακεδονική ονομασία νεβέστ/κα - νυμφαίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος28/3/11, 8:47 μ.μ.

    Σύμφωνα με την αγγλική wikipedia, ο πατέρας του Μέρτζου Ιωάννης ή Giovanni υπέγραψε το Βλάχικο Μανιφέστο του Διαμάντη το 1942 υπέρ του αυτόνομου πριγκιπάτου της Πίνδου.

    Alchiviad Diamandi di Samarina wikipedia (english)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος29/3/11, 11:16 π.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος29/3/11, 12:01 μ.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος29/3/11, 12:01 μ.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος29/3/11, 12:54 μ.μ.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alchiviad_Diamandi_di_Samarina
    ------------------------------------------------

    A Vlach Manifesto in occupied Greece

    On March 1, 1942,

    Diamandi issued an ample Manifesto which was published in the local press and republished by Stavros Anthemides in 1997 (in his book on the Vlachs of Greece; see bibliography). The Manifesto was co-signed by leading Aromanians (Vlachs) intellectuals such as:

    the lawyer Nicola Matushi
    Prof. Dimas Tioutras
    the lawyer Vasilakis Georgios
    the physician Dr. Frangkos Georgios
    the teacher A. Beca
    the businessman Gachi Papas
    the physician Dr. Nikos Mitsibouna
    Prof. Dim. Hatzigogou
    the lawyer A. Kalometros
    the engineer Niko Teleionis
    Vasilis Tsiotzios
    Prof. Kosta Nicoleskou
    Prof. Toli Pasta
    Dim. Tahas
    Prof. Stefanos Kotsios
    Prof. G. Kontoinani
    Dr. Kaloera
    Prof. Toli Hatzi
    Giovani Mertzios of Neveska (whose son Nik. Merztios, in a twist of history, is a well known pro-Greek Vlach author of Greece)
    Pericli Papas
    Prof. Virgiliu Balamace (related to Nick Balamace, currently the Secretary of the 'Society Farsarotul' in the United States)
    ing. S. Pelekis
    K. Pitouli
    the lawyer Toli Hatzis
    Dim. Barba
    --------------------------------------------------
    εκτεταμένη αναφορά στον ιωάννη μέρτζο , του οποίου ο γυιός νικόλαος , με ιστορικό τουίστ , έγινε φανατικός ελληνας συγγραφέας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα σχόλια 29/3/11 11:16 και 12:01
    ήταν πολύ ενδιαφέροντα μεν, αλλά εκτός θέματος και γι΄αυτό αοπορρίφθηκαν. Μη ξεχνάτε ότι το κάθε θέμα διαβάζεται και μετά από πολύ καιρό και δεν γίνεται ο αναγνώστης να ψάχνει ανάμεσα σε άσχετα και μακροσκελή σχόλια τα σχετικά με την ανάρτηση.

    Δημοσίευσα το σχόλιο 28/3/11 19:23 για την Λιβύη, γιατί επισημαίνει την μεροληψία και αδιαφορία μας για την καταπάτηση δικαιωμάτων και ελευθεριών στην χώρα αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος29/3/11, 4:21 μ.μ.

    ερώτηση : μήπως σχετικά σχόλια θα μπορούσαν να μπούνε ως ανάρτηση..
    αντι να απορρίπτονται...
    το ότι το μπλόγκ είναι μακεδονικό , δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να έχει και συναφή αρθρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμε 29/3/11 16:21
    Το "σχετικά" μπορεί να έχει ένα εύρος διαφορετικό για τον καθένα. Είναι θέμα υποκειμενικό και τελικά ο κάθε μπλόγκερ στήνει το μπλογκ του, όπως το αντιλαμβάνεται και το θέλει. Εξ άλλου γι αυτό υπάρχουν πολλά μακεδονικά μπλογκ και είναι εύκολο και επιθυμητό να στηθούν και άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος3/4/11, 9:57 μ.μ.

    Καρατάσο,
    Θα ήθελα, αν έχεις την καλοσύνη, να σχολιάσεις την ανάρτηση:

    Ντοκουμέντο: Παύλε Καπετάντσε - Παραδοσιακό τραγούδι Μακεδονίας
    Τα Χάλια, κυριακή, απριλίου 3.

    ως προς τη μελοδία [μπάι Ποστόλε;], το περιεχόμενο - [ο Μελάς με μάλιχερ;], αν το τραγούδι εννοεί όντως τον Μελά [απουσία του πατρόνυμου, ασυνήθιστο].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμε 3/4/11 21:57
    Δεν έχω υπόψη μου το τραγούδι, αλλά νομίζω δεν πρέπει να δημιουργήθηκε για τον Μελά. Πρώτα γιατί εκείνος δεν χρησιμοποιούσε Μάνλιχερ και δεύτερο και σημαντικό, δεν πρόλαβε να δημιουργήσει οπαδούς ακόμα και ανάμεσα στους γραικομάνους γιατί σκοτώθηκε πολύ γρήγορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος4/4/11, 10:58 μ.μ.

    Καρατάσο,
    Πρόκειται για τον Πάβελ Γκραμάτικωφ Κονίκοφσκι ή Πάβλε Καπιτάν Καναλίιτσκι, βλέπε wikipedia βουλγάρικη.
    Άλλη μια αυθαίρετη νεο-ελληνοποίηση. Οι Ντόπιοι Μακεδόνες έγιναν ρεζίλι ξανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή