Κυριακή 10 Απριλίου 2011

Οι Μακεδόνες ως Βούλγαροι ή Έλληνες

«Το Μακεδονικό και η Βουλγαρία, Πλήρη τα απόρρητα βουλγαρικά έγγραφα 1950 – 1967» ήταν μια κοινή έκδοση της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΕΜΣ) με τα ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ (Εκδ. Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θες/νίκη 2009). Ήταν η πρώτη επίσημη συνεργασία Ελλάδας – Βουλγαρίας με στόχο τον κοινό αγώνα των δύο εθνικισμών να πείσουν ότι οι Μακεδόνες δεν αποτελούν ξεχωριστό έθνος και ότι είναι ή Έλληνες –όσοι έμειναν στην ελλαδική επικράτεια- ή Βούλγαροι –όσοι έμειναν στη βουλγαρική ή την μακεδονική.
Ο ελλαδικός εθνικισμός ξεπέρασε τον προαιώνιο αντιβουλγαρικό μένος του, γιατί αντίπαλός του στο μακεδονικό δεν είναι πλέον οι Βούλγαροι, αλλά οι ίδιοι οι γηγενείς κάτοικοι της Μακεδονίας. Πρέπει να πείσουν λοιπόν, ότι αυτοί οι αποκαλούμενοι διεθνώς και αυτοαποκαλούμενοι Μακεδόνες είναι ή «εκσλαβισμένοι» Έλληνες ή παραπλανημένοι Βούλγαροι
Είναι ο κοινός «εχθρός» τους στο Μακεδονικό.

Ο αναπάντεχος σύμμαχος για τους καταπονημένους εθνικιστές προέκυψε από τις εκλογές του Ιουλίου 2009 στη Βουλγαρία. Πρωθυπουργός αναδείχθηκε ο ακροδεξιός Μπόικο Μπορίσοφ, ο οποίος διόρισε ως υπουργό για τους «Βουλγάρους της διασποράς» τον ιστορικό Μπόζινταρ Ντιμιτρόφ
Μια από τις πρώτες ενέργειες του Ντιμιτρόφ ήταν η συνέντευξη που έδωσε στο «Πρώτο Θέμα» (23-8-2009). Χαροποίησε τους «Έλληνες πατριώτες» δηλώνοντας ότι ο Μεγαλέξανδρος ήταν Έλληνας και ότι «οι Σκοπιανοί είναι Βούλγαροι». Είναι επίσης ο συγγραφέας του βιβλίου «Τα 10 ψέματα του μακεδονισμού» (2006)
Δεν είναι καθόλου τυχαία η τοποθέτηση ενός κρατικοδίαιτου ιστορικού σε αυτή τη θέση. Είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να παρουσιάσει την ιστορία με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετεί τον βουλγαρικό εθνικισμό.
Επειδή εμείς οι Μακεδόνες είμαστε οι πιθανόν «παραπλανημένοι Βούλγαροι» καλό θα είναι να αναζητήσουμε μέσω της ιστορίας τις «βουλγάρικες ρίζες μας»

Για την καταγωγή των αρχαίων Βουλγάρων δεν υπάρχουν γραπτές βουλγαρικές πηγές. Από τις αναφορές, όμως, που υπάρχουν σε ρωσικές, βυζαντινές, αραβικές κ.α. πηγές προκύπτει ότι οι Βούλγαροι ήταν λαός τουρανικής ή τουρκομογγολικής καταγωγής που ζούσε στην κεντρική Ασία, βορείως της Κασπίας θάλασσας. Κατά πολλούς οφείλει το όνομά του στον ποταμό Βόλγα, ο οποίος στο μέσον του διέσχιζε την περιοχή όπου ζούσαν, ενώ κατ’ άλλους στην τουρανική λέξη Bulga που σημαίνει «ανακατεύω». Η πρωτεύουσά τους ήταν το Μπουλγκάρ
Περί τον 4ο π.Χ. αιώνα μετακινήθηκαν νοτιοανατολικά, βορείως της Αζοφικής θάλασσας. Το δεύτερο μισό του 7ου μ.Χ. αιώνα πιεζόμενοι από τους Χαζάρους εγκατέλειψαν τα αζοφικά παράλια (Μεγάλη Βουλγαρία) και διασκορπίστηκαν προς διάφορες περιοχές της ανατολικής Ευρώπης. Για το μέγεθος αυτών των φυλών (ορδών) δεν υπάρχουν πληροφορίες, καθώς αφομοιώθηκαν με τους τοπικούς πληθυσμούς, ενσωματώθηκαν σε άλλα κράτη και έπαψαν να υπάρχουν ως Βούλγαροι.
Μία από τις βουλγαρικές ορδές, η οποία και μας απασχολεί, κινήθηκε νοτιοανατολικά και εγκαταστάθηκε το 668 μ.Χ. μεταξύ Δούναβη και της οροσειράς του Αίμου (Μπάλκαν ή Στάρα Πλάνινα), δηλαδή στο βόρειο μισό της σημερινής Βουλγαρίας. Αυτή αφομοιώθηκε μεν πολιτισμικά με τους σλαβόφωνους της περιοχής, αλλά διατηρώντας την πολιτικοστρατιωτική της δομή, κατάφερε σύντομα (το 680-681) να δημιουργήσει αυτόνομο κράτος και να μη χαθεί «εθνικά»
Αναφέρω τους τοπικούς πληθυσμούς ως σλαβόφωνους και όχι Σλάβους, γιατί στην περιοχή εκείνη προϋπήρχαν υπολείμματα αρχαίων Θρακών (Μοισοί, Τριβαλλοί, Βαστάρναι) Δακών, Σκυθών, Σαρματών κλπ. τα οποία προφανώς εκσλαβίστηκαν πριν από τους Βούλγαρους. Δεν μπορεί να επιβίωσε το αρχαιοελληνικό έθνος και να μην επιβίωσε κάτι από αυτά τα έθνη?
Εκείνοι οι αγανακτισμένοι υποτελείς μέχρι τότε του Βυζαντίου, αλλά ανοργάνωτοι πολιτικοστρατιωτικά, συντάχθηκαν με την οργανωμένη βουλγαρική ορδή και το 681 δημιούργησαν το Πρώτο Βουλγαρικό κράτος. Έτσι οι Βούλγαροι, αν και μειοψηφία, έδωσαν το όνομά τους στο νεοϊδρυθέν κράτος.
Οι πρώτοι ηγεμόνες κρατούσαν τον τίτλο του Χαν και τα βουλγαρικά τους ονόματα: Ασπαρούχ, Κρουμ (Κρούμος), Ομουρτάγκ κλπ. Μετά τον πλήρη εκσλαβισμό και εκχριστιανισμό τους ο Χαν έγινε Τσαρ (τσάρος) και τα ονόματά τους σλαβικά και εβραιοχριστιανικά: Μπόρις, Ιβάν, Συμεών κλπ.

Στις αρχές του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι εκείνοι ήδη είχαν κάνει ισχυρό κράτος και, εκμεταλλευόμενοι την δυσαρέσκεια των βαλκανικών πληθυσμών, επεκτείνουν την επικράτειά τους σε βάρος του Βυζαντίου. Καταλαμβάνουν περιοχές της Μακεδονίας και Θράκης (Αν.Ρωμυλία). Το καλοκαίρι μάλιστα του 811 ο αυτοκράτορας Νικηφόρος πραγματοποιεί εκστρατεία και καταστρέφει την ορεινή πρωτεύουσα Πλίσκα, αλλά ο Κρούμος τον παγιδεύει στις κλεισούρες του Αίμου, καταστρέφει τον βυζαντινό στρατό και αποκεφαλίζει τον αυτοκράτορα. Ο νέος αυτοκράτορας Μιχαήλ Α’ τον Ιούνιο του 812 κάνει νέα εκστρατεία, αλλά έξω από την Αδριανούπολη ηττάται. Για καλή του τύχη ο Κρούμος πεθαίνει το 814 και ο νέος Χάνος Ομουρταγκ είναι πιο διαλακτικός και συνάπτει συνθήκη ειρήνης με τους Βυζαντινούς.
Σε όλες εκείνες τις συγκρούσεις φάνηκε ότι οι βαλκανικοί πληθυσμοί, και ειδικά οι σλαβόφωνοι, συντάσσονταν περισσότερο με τους Βούλγαρους παρά με τους Βυζαντινούς. Σ΄αυτό βέβαια συντελεί η καταπίεση και η εκμετάλλευση. Εξάλλου οι αυτοκράτορες του Βυζαντίου εκείνης της εποχής ήταν Σύριοι (Δυναστεία Ισαύρων), Φρύγες (Αμορίου) και Αρμένιοι.
Για να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση, οι Βυζαντινοί μεταφέρουν πληθυσμούς από τη Συρία και την Αρμενία στη Θράκη για να πυκνώσει ο εκεί δικός τους πληθυσμός.
Η μεθοδική μεταφορά πληθυσμών, λοιπόν, που έκανε το κράτος των Αθηνών σε Μακεδονία και Θράκη τις δεκαετίες του ’20 και του ’90, δεν αποτελούσε κάποια πρωτοτυπία, αλλά συνήθη βυζαντινή πρακτική. 
Από τους Αρμένιους εκείνους θα προκύψει το 867 η νέα δυναστεία, που λόγω του ότι η Αδριανούπολη τότε ήταν πρωτεύουσα του διοικητικού Θέματος της Μακεδονίας, θα ονομαστεί Μακεδονική.
Εκείνοι που ονομάζουν Μακεδόνες εκείνους τους Αρμένιους αυτοκράτορες, παρόλο που είχαν εγκατασταθεί στο θέμα της Μακεδονίας μόλις πριν λίγες δεκαετίες, αμφισβητούν σήμερα το αυτονόητο δικαίωμα των προαιώνιων γηγενών κατοίκων της Μακεδονίας να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες. 
Έχουν και την απαίτηση να υποκύψουμε στον παραλογισμό τους.

Το δεύτερο που θα επιχειρήσουν οι Βυζαντινοί είναι η θρησκευτική ενοποίηση, καθώς ξέρουν ότι η θρησκεία αποτελεί στοιχείο πολιτικής ενοποίησης των πληθυσμών. Με τους σύγχρονους όρους αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά του έθνους. Υπόψη ότι μέχρι τότε στη βαλκανική ενδοχώρα δεν είχε διαδοθεί ο χριστιανισμός. Επειδή η πειοψηφία των κατοίκων της Βαλκανικής δεν μιλούσε την ελληνική, αποφάσισαν να παραβιάσουν το «τρίγλωσσο» της Αγία Γραφής (Εβραϊκά, Ελληνικά, Λατινικά) και να την μεταφράσουν και στη Σλαβική. Για το λόγο αυτό επέλεξαν την διάλεκτο της Μακεδονίας, και συγκεκριμένα της Θεσσαλονίκης, αναθέτοντας αυτό το έργο στους Θεσσαλονικείς Κύριλλο και Μεθόδιο (860). Έτσι αρχίζει η φιλολογική καλλιέργεια της Μακεδονικής γλώσσας. Η χρήση, όμως, εκείνων των μεταφράσεων ήταν επόμενο να συμβάλει στην επιρροή της μακεδονικής πάνω στις άλλες σλαβικές γλώσσες, μεταξύ των οποίων και στη βουλγαρική. 
Η Μακεδονική, λοιπόν, στην πραγματικότητα έχει δώσει και δεν έχει πάρει από την καθαυτού βουλγαρική των Βουλγάρων πριν να έρθουν στα Βαλκάνια.

Η πολιτική συγκυρία, όμως, επιτάχυνε τις εξελίξεις.
Ο ηγεμόνας της Μεγάλης Μοραβίας (στη σημερινή Τσεχία), Ροστισλάβ, έσπασε το 850 κάθε μορφή εξάρτησης από το φραγκικό κράτος. Η δυναμική αντίδραση του ηγεμόνα της «Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας» των Φράγκων, Λουδοβίκου, δεν άλλαξε την κατάσταση, γιατί στις πολεμικές συγκρούσεις με το Ροστισλάβ οι φράγκοι ηττήθηκαν. Η επέκταση των μοραβών ως τον Τισσό ποταμό τους έφερε πλέον σε γειτονία με τους Βουλγάρους.
Προκειμένου να εξουδετερώσει τον μοραβικό κίνδυνο, ο ηγεμόνας της Βουλγαρίας, Μπόρις, ήλθε σε συνεννοήσεις με τους φράγκους, οι οποίες κατέληξαν τελικά, το 863, σε συμμαχία.
Η συμμαχία των γειτόνων Βουλγάρων με το αντίπαλο φραγκικό κράτος αποτελούσε για τους Μοραβούς ένα θανάσιμο κλοιό. Έτσι ο Ροστισλάβ αναγκάσθηκε να αναζητήσει στη βυζαντινή αυτοκρατορία μια αντίρροπη δύναμη κι ένα στήριγμα. Αποφάσισε λοιπόν να χρησιμοποιήσει τον εκχριστιανισμό των υπηκόων του ως ενοποιητικό στοιχείο κατά το πρότυπο του Βυζαντίου. Ο μοναδικός λόγος που επέλεξε τη βυζαντινή ορθοδοξία ήταν να αναχαιτίσει την επιρροή της καθολικής εκκλησίας στους υπηκόους του, κάτι που ευνοούσε τους Φράγκους. Έστειλε πρεσβεία στην Κωνσταντινούπολη και ζήτησε την αποστολή βυζαντινών επισκόπων για να διδάξουν τη χριστιανική θρησκεία στη γλώσσα του λαού του. Οι βυζαντινοί φυσικά άρπαξαν την ευκαιρία και έστειλαν τους Κύριλλο και Μεθόδιο. Έτσι οι Βούλγαροι βρέθηκαν σε δύσκολη θέση. Αυτό τους ανάγκασε να επιλέξουν και αυτοί το χριστιανισμό ως ενοποιητικό πολιτικό στοιχείο και τη συμμαχία με το Βυζάντιο. Τον εκχριστιανισμό τους ανέλαβαν οι ιδρυτές της Φιλολογικής Σχολής Οχρίδας Κλήμεντ και Ναούμ. Έτσι οι Βούλγαροι δέχονται μαζί με τον εκχριστιανισμό και γλωσσικές επιρροές της Μακεδονικής, με αποτέλεσμα η γλώσσα τους να απομακρυνθεί ακόμη περισσότερο από την μητρική τους τη βουλγαρική. Ο ηγεμόνας μάλιστα των Βουλγάρων Μπόρις βαπτίζεται το 867 με ανάδοχο τον ίδιο τον βυζαντινό αυτοκράτορα Μιχαήλ.
Έτσι δημιουργείται ένα κράτος που ονομάζεται βουλγαρικό, αν και οι Βούλγαροι αποτελούσαν μειοψηφία ακόμα και στην περιοχή μεταξύ Αίμου και Δούναβη. Η επίσημη γλώσσα αυτού του βουλγαρικού κράτους φυσικά αποκαλείται Βουλγαρική αν και ελάχιστη σχέση έχει με την καθαυτού βουλγαρική. Είναι η σλαβική διάλεκτος της περιοχής με επιρροές της καθαυτού βουλγαρικής και άλλων προϋπαρχόντων γλωσσικών στοιχείων. Έχει συγγένεια, όμως, με την Μακεδονική, από την οποία και έχει δεχθεί επιρροές και η οποία έχει ως βάση τη σλαβική διάλεκτο της Μακεδονίας με επιρροές της Κοινής Ελληνικής, της Λατινικής και φυσικά και άλλων προϋπαρχόντων γλωσσικών στοιχείων της Μακεδονίας.

Στους μετέπειτα βυζαντινο-βουλγαρικούς ανταγωνισμούς οι Βούλγαροι θα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την συγγένεια της γλώσσας τους με τις άλλες βαλκανικές σλαβικές γλώσσες ως ενοποιητικό στοιχείο των σλαβόφωνων. Οι Βυζαντινοί από τη πλευρά τους θα προσπαθούν να προβάλουν την Κοινή Ελληνική (την Ρωμαίϊκη) ως γλώσσα των ευαγγελίων και του πολιτισμού. Θα προπαγανδίζουν τη βάρβαρη καταγωγή των Βουλγάρων και την κατωτερότητα του πολιτισμού τους. Έτσι η έννοια «Βούλγαρος» θα πάρει τον χαρακτήρα επιθέτου που θα σημαίνει τον αμόρφωτο, τον άξεστο, τον απολίτιστο. Κάτι ανάλογο δηλαδή που συνέβη με την έννοια «γραικύλος», που προέρχεται μεν από το Γραικός (Έλληνας), αλλά για τους Δυτικούς σήμαινε τον αμόρφωτο, τον άξεστο, τον απολίτιστο
Το ίδιο συνέβη και με την έννοια «γύφτος», που είναι παραφθορά του Αιγύπτιος ή την έννοια «αράπης», που είναι παραφθορά του όρου Άραβας, αλλά την κολλάμε σε όλους τους μελαχρινούς και κυρίως στους μαύρους Αφρικανούς που δεν είναι Άραβες.
Την έννοια «βούλγαρος» οι Βυζαντινοί θα την κολλήσουν και στο Βασίλειο του Σαμουήλ που δημιουργήθηκε με έδρα τις Πρέσπες και την Οχρίδα (976-1018), αν και ο Σαμουήλ ήταν γόνος σλαβόφωνου βυζαντινού αξιωματούχου με Αρμένισσα μητέρα.
Την έννοια «βούλγαρος» θα την κολλήσουν αμέσως και στους Μπογκόμιλους, γιατί ήταν το κοινωνικοπολιτικό κίνημα που απειλούσε την φεουδαρχική εξουσία τους στα Βαλκάνια. Για να το φθείρουν έπρεπε να το παρουσιάσουν ως δημιούργημα που ταιριάζει μόνο στους απολίτιστους («βούλγαρους»). Εξάλλου και τα έθιμά τους τα χαρακτήριζαν χωριάτικα – επαρχιώτικα (παγανιστικά, από то λατινικό «pagan» που σημαίνει χωριάτης-επαρχιώτης).
Αυτό επιρρέασε και τους Δυτικούς αντιμπογκομίλους συμμάχους τους με αποτέλεσμα οι Μπογκόμιλοι να γίνουν γνωστοί στη Δύση, εκτός από τον ελληνικό όρο Cathars (Καθαροί) και ως "Bulgari". Μάλιστα είναι καταγραμμένη «αίρεση» με το όνομα «bulgarorum heresis» και οι οπαδοί της στη νότια Γαλλία είναι γνωστοί ως «bougres» (από το Bulgarus). Έτσι το «bougres» στη Γαλλία έμεινε να αποδίδεται στον διεστραμμένο, τον κατάπτυστο, τον έκφυλο - συνώνυμο του αγγλικού «Bastards» (μπάσταρδο).
Η υποτιμητική χροιά που απέδωσαν στον όρο «βούλγαρος» έχει διασωθεί και στις μέρες μας. Έχει γίνει αιτία να αποκαλούν «Βούλγαρους», οι νότιοι τους οπαδούς και τους παίκτες των ομάδων της Θεσσαλονίκης και ειδικά του ΠΑΟΚ. Αυτός είναι και ο λόγος που παρουσιάζουν την Μακεδονική γλώσσα ως διάλεκτο της Βουλγαρικής. Φυσικά αυτό εξυπηρετεί άριστα τη σοβινιστική πολιτική του σύγχρονου βουλγαρικού κράτους.
Το 1185 θα δημιουργηθεί το «Δεύτερο Βουλγαρικό κράτος» που είναι όμως Βουλγαρο-Βλαχο-Σλαβο-Κουμανο-Ρωαμαίικο κλπ. με επίσημη, όμως γλώσσα την μη βουλγαρική «Βουλγαρική».

Η περίπτωση των Βουλγάρων, που αν και δεν είναι σλάβικης καταγωγής έγιναν σλαβόφωνοι, είναι μια κλασική απόδειξη ότι η γλώσσα ενός λαού δεν σημαίνει και καταγωγή.

Ο τρίτος από τους εταίρους που συμμετείχαν στο μοίρασμα της Μακεδονίας το 1912-13, οι Σέρβοι, μέχρι το 1940 μας αποκαλούσαν Σέρβους και τη Μακεδονική γλώσσα διάλεκτο της Σερβικής. Εξ άλλου οι Μακεδόνες ήταν υπήκοοι του σερβικού κράτους πριν την κατάληψη της Μακεδονίας από τους Οθωμανούς. Ο αυτοκράτορας Ιωάννης ΣΤ’ Καντακουζηνός για να εξασφαλίσει τη συμμαχία του Σέρβου ηγεμόνα Στέφανου Δουσάν, του παραχώρησε τη Μακεδονία (πλην Θεσσαλονίκης), τη Θεσσαλία και τη Δυτική Θράκη (Συμφωνία Σκοπίων 1342). Τρία χρόνια αργότερα ο Δουσάν ανακηρύχθηκε αυτοκράτορας των Σέρβων και των Ρωμαίων με πρωτεύουσα τα Σκόπια, καθώς το Βυζάντιο έκανε συνθήκη ειρήνης με τους Οθωμανούς
Όταν οι Σέρβοι ηγεμόνες επικεφαλής πολυεθνικού βαλκανικού στρατού μάχονταν κατά των Οθωμανών για να μη περάσουν τον Έβρο (1371) οι Βυζαντινοί ήταν σύμμαχοι των Οθωμανών.

Όταν μετά από αιώνες άρχισε η χειραφέτηση των Βαλκανικών λαών λόγω Διαφωτισμού και κατάρρευσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, κάποιοι δεν αρκέσθηκαν στην απελευθέρωσή τους, αλλά επιδίωξαν και την επιβολή τους πάνω σε άλλους. Για το σκοπό αυτό επικαλέστηκαν ιστορικά δικαιώματα που απέρρεαν από πολυεθνικές γλώσσες, αυτοκρατορίες και βασίλεια. Η ιστορική αλήθεια, όμως, δεν δίνει δικαίωμα σε κανέναν να ιδιοποιείται ούτε την πολυεθνική Κοινή Ελληνική γλώσσα ή το πολυεθνικό Βυζάντιο ή τα πολυεθνικά Βασίλεια «Σέρβων και Ρωμαίων», «Βουλγάρων και Ρωμαίων», ούτε τη συγγένεια της σύγχρονης Βουλγαρικής γλώσσας με τη σύγχρονη Μακεδονική.
Οι ίδιοι οι Μακεδόνες, όπως θα σημειώσει ο Στρατής Μυριβίλης στο έργο του «Ζωή εν τάφω» (Αθήνα 1924, σ.104-5 και 1930, σ.206),
"Δε θέλουν να είναι μήτε 'Μπουλγκάρ', μήτε 'Σρρπ', μήτε 'Γκρρτς'. Μονάχα 'μακεντόν ορτοντόξ"


25 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10/4/11, 3:04 μ.μ.

    27 Μάι2009
    Καταχωρήθηκε από Γραμματεία της Εταιρίας Μακεδονικών σπουδών

    Το Μακεδονικό και η Βουλγαρία. Πλήρη τα απόρρητα βουλγαρικά έγγραφα 1950-1967 .
    Παρουσίαση της έκδοσης του έργου στην Αίθουσα διαλέξεων της Ε.Μ.Σ.

    Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    Η κοινή έκδοση της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και των Κρατικών Αρχείων Βουλγαρίας παρουσιάσθηκε στη Θεσσαλονίκη την Τετάρτη 27 Μαΐου 2009, ώρα 19.00, στην κατάμεστη αίθουσα διαλέξεων της Εταιρείας. Την έκδοση παρουσίασαν ο Πρόεδρος της Εταιρείας, ο καθηγητής Νεότερης Ιστορίας στο Α.Π.Θ. Γιάννης Κολιόπουλος και ο επιμελητής της εκδόσεως επίκουρος καθηγητής της Νεότερης Ιστορίας στο Α.Π.Θ. Σπυρίδων Σφέτας, οι οποίοι τόνισαν ότι τα απόρρητα έγγραφα τεκμηριώνουν την ιστορική πραγματικότητα, φωτίζουν κρίσιμες πτυχές της πολιτικής τόσο της Σόφιας όσο και της Γιουγκοσλαβίας και των Σκοπίων στο Μακεδονικό, οδηγούν σε ασφαλέστερη πολιτική ανάλυση και ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο στην επιστημονική έρευνα. Η έκδοση δεν ασκεί πολεμική ούτε καν κριτική σε βάρος κάποιου βαλκανικού Λαού, αλλά είναι γέφυρα συνεργασίας και πρόσφορο έδαφος διαλόγου.
    Ο Πρόεδρος ανεκοίνωσε ότι η Εταιρεία συνεργάζεται ήδη με τα Κρατικά Αρχεία άλλων χωρών και θα προχωρήσει σύντομα σε ιδιαίτερα αποκαλυπτικές εκδόσεις που θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς για το Μακεδονικό. Ανήγγειλε, τέλος, ότι, μέσω τηλεοπτικού σταθμού των Σκοπίων, απηύθυνε ανοικτή διαρκή πρόσκληση στους εκεί ακαδημαϊκούς, επιστήμονες και δημοσιογράφους να προσέλθουν, ως φιλοξενούμενοι, σε νηφάλιο διάλογο με την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών όταν νιώσουν έτοιμοι.
    Ανοίγοντας την εκδήλωση ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος ανήλθαν στο βήμα και χαιρέτισαν θερμά την έκδοση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/4/11, 5:16 μ.μ.

    πολύ καλή ανάρτηση..
    1- τα ονόματα των πρωτοβουλγάρων μαρτυρούν την μογγολική τους προέλευση: κρούμ , ασπαρούχ , ομουρτάγκ
    2- το ίδιο και οι τίτλοι ευγενείας , αφού Χάνο και όχι Βασιλιά είχαν μόνο οι μογγόλοι
    3- οι βούλγαροι σήμερα δεν κρύβουν την τουρκομογγολική τους καταγωγή, ερευνώντας το απώτερο ιστορικό τους παρελθόν..
    ούτε την τουρανική τουρκογενή μητρική τους γλώσσα..
    4 - ο μακεδονικός τους εκσλαβισμός δεν επιδέχεται σήμερα αμφισβήτησης .
    πράγματι , η ανατολική διάλεκτος της μακεδονικής γλώσσας είναι η βουλγαροπομάκικη..
    γεγονός που αποδέχονται σήμερα πολλοί πομάκοι , είτε με βουλγάρικη είτε με ελληνική ιθαγένεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλτατε Ilinden,
    ενδιαφέρον το άρθρο σου. Σε αρκετά σημεία συμφωνώ.
    Ένα ερώτημα θα ήθελα ομως να σου θέσω.
    Οι Μακεδόνες, κατά την γνώμη σου, πότε έγιναν χριστιανοί (ή μήπως εκχριστιανίστηκαν).
    Η απάντηση σου με ενδιαφέρει.
    Yauna.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος10/4/11, 5:41 μ.μ.

    η εταιρεία ΑΝΤΙ-μακεδονικών σπουδών κανένα εχέγγυο δεν παρέχει για νηφάλιο διάλογο σχετικά με τις εθνοτικές , τις γλωσσικές και τις θρησκευτικές ταυτότητες που εμφανίσθηκαν και διασώζονται στη Μακεδονία...
    Πρόεδρος της είναι ο χουντικός υπερέλληνας ΒΛΑΧΟΣ Μέρτζος, του οποίου ο πατέρας πρωτοστάστησε στην ίδρυση του βλάχικου πριγκηπάτου της πίνδου..
    Αποτελεί τον προκεχωρημένο πυλώνα του εθνικιστικού ελληνικού κράτους στη προσαρτημένη στρατιωτικώς νότια μακεδονία , από το οποίο χρηματοδοτείται αδρά με μυστικά κονδύλια...
    Ολες οι εκδόσεις της χαρακτηρίζονται από πρωτόγονο αντιμακεδονισμό, εθνικιστική παραποίηση και διαστρέβλωση.
    Ουδεμία επιστημονική αρτιότητα κατέχουν και ο μόνος λόγος επαφής μαζό τους είναι η κατανόηση των κουτοπόνηρων ευφυολογημάτων των ταγών του ελληνικού εθνικισμού..
    Λογικό να χαιρετίζουν τις εκδόσεις του οι ακροδεξιοί εθνοπατέρες , απόγονοι των δοσίλογων των ναζί, των κατόχων των κλεμμένων περιουσιών των εβραίων της θεσσαλονίκης, τις οποίες ελαβαν , ως αντάλλαγμα για την προδοσία τους στους ναζί...
    Οι Μακεδόνες επιστήμονες με χαρά συζητάνε με την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, γλωσσική, εθνολογική, ανθρωπολογική, γεωγραφική...
    είτε στο λονδίνο, είτε στο παρίσι , είτε στη νέα υόρκη..
    Απαράβατος όρος των συζητήσεων αποτελεί η προηγούμενη ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ του μακεδονικού έθνους, της μακεδονικής γλώσσας , του μακεδονικού κράτους..
    Αυτονόητο ότι τόπος αυτών των συζητήσεων δεν μπορεί επί του παρόντος να είναι εντός της Μακεδονίας..
    παρεκτός και αν το ιστορικό βλαχόφωνο μακεδονικό Κρούσεβο θα αποτελούσε ενα αποδεκτό μέρος..
    παρότι από το οθωμανικό Σόλουν ξεκίνησε η οργάνωση του μακεδονικού έθνους, με το συνέδριο του ΒΜΡΟ, στο οποίο την πλειοψηφία αποτελούσαν μακεδόνες από την γύρω περιοχή, όπως ο γκότσε ντέλτσεφ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Yauna Takabara
    Θέτεις ένα ερώτημα του οποίου η απάντηση δεν είναι εύκολο να δοθεί με σαφήνεια. Ο χριστιανισμός άρχισε να διαδίδεται κυρίως στους Εβραίους της Μακεδονίας από τον 1ο αιώνα.
    Ο μαζικός εκχριστιανισμός, όμως, έγινε όταν υιοθετήθηκε ως επίσημη θρησκεία του ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους το 2ο μισό του 4ου αιώνα.
    Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν τα σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης και ενημέρωσης για να γίνει ο εκχριστιανισμός μαζικά. Συγεκριμένες πληροφορίες ή στατιστικές δεν υπάρχουν.
    Εκχριστιανίζονταν πρώτα οι φεουδάρχες, οι αξιωματούχοι και η άρχουσα τάξη, γιατί έτσι εξυπηρετούνταν καλύτερα τα συμφέροντά τους, και σταδιακά οι αγρότες κλπ.
    Στη Μακεδονία σημαντικό ρόλο στην ευρεία διάδοση του χριστιανισμού έπαιξε η μετάφραση των εκκλησιαστικών βιβλιων στη μακεδονική της εποχής από τους Κύριλλο, Μεθόδιο και τους διαδόχους τους.
    Η δική σου άποψη ποιά είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος11/4/11, 5:33 π.μ.

    Θες να μας πει πως το 2ο μισό του 4ου αιώνα η γλώσσα των αγροτών στα όρια της σημερινής Ελληνικής Μακεδονίας (για τα σημερινά της όρια συζητάμε, άντε και κατιτίς πιο ψηλά αλλά για να μη σε συγχίζω όχι μέχρι τη γραμμή Jireček) ήταν η σλαβική που τυποποίησαν αργότερα οι Μεθόδιος και Κύριλλος; Έλεος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμε 11/4/11 05:33
    Δεν λέω τέτοιο πράγμα ποθενά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλτατε Karatasho,

    Η Μακεδονική εκκλησία ήταν, συγκεκριμένα η μητρόπολη Φιλίππων, η ΠΡΩΤΗ και αρχαιότερη στην ΕΥΡΩΠΗ, από το 50 μ.Χ!!!
    Αν δεν σου κάνει κόπο δες τη ανάρτηση μου για την Ιστορία της Μακεδονικής Επισκοπής Φιλίππων από το 50 μ.χ μέχρι το 2011 μ.Χ.

    http://yaunatakabara.blogspot.com/2010/09/blog-post_13.html.

    Οι Μακεδόνες φίλε μου δεν εκχριστιανιστήκαν ΠΟΤΕ μαζικά.
    Ήταν και Είναι προσωπική υπόθεση η θρησκεία και η εθνική συνείδηση και δεν την αποφασίζουν άλλοι για μας.
    Σε αντίθεση με τον ΜΑΖΙΚΟ εκχριστιανισμό των σλάβων και βουλγάρων που ήρθε άνωθεν για πολιτικούς λόγους τότε.
    Η θρησκεία φίλε μου για μας τους ντόπιους Μακεδόνες έπαιζε και παίζει σημαντικό ρόλο στο πολιτισμό-Κουλτούρα μας και στην παιδεία μας.
    Το αρχαιότερο μοναστήρι στη Ευρώπη είναι το Μακεδονικό αυτό της Ι.Μ. Εικοσιφοίνισσας.
    Ήταν και είναι το λίκνο της ελληνικότητας για πάνω από μια χιλιετία στην Ανατολική Μακεδονία..

    Μου αρέσει όμως που στην ανάρτηση σου δεν χρησιμοποιείς το όρο "σλάβοι" αλλά "σλαβόφωνοι".
    Οι σλάβοι έποικοι ήταν και είναι ΞΕΝΟ σώμα στην Μακεδονική κουλτούρα.
    Οι απόστολοι των σλάβων Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος είχαν την θεία αποστολή να εκχριστιανίσουν (μαζικά) τους απολίτιστους. Στην Μακεδονία όμως τη εποχή εκείνη, εκτός των σλάβων.., υπήρχε ένας πολύ προχωρημένος βυζαντινός πολιτισμός.
    Ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος που άσκησαν την ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ τους στην κεντρική Ευρώπη, δεν έζησαν ποτέ στην Μακεδονία, καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό.
    Μετέφεραν στους απολίτιστους ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ της Μακεδονίας, της Soloun που λένε μερικοί.

    Το ABECEDAR δεν το έκαναν για τους Μακεδόνες αλλά για τους αγράμματους σλάβους. Εκτός και αν ισχυριστεί κανείς ότι τη εποχή εκείνη οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ήταν αγράμματοι!!.
    Οι άγιοι αυτοί Μακεδόνες συνέβαλαν στην ανάπτυξη του ανύπαρκτου τότε, και πολύ σπουδαίου σήμερα, σλαβικού πολιτισμού. Οι Μακεδόνες τότε και τώρα μένουν πιστοί στην μακεδονο-ελληνο-βυζαντινή παράδοση, θρησκευτική, πολιτιστική και γλωσσική. Μάρτυρες τα αναρίθμητα μοναστήρια και εκκλησίες σε όλη την Μακεδονία που για αιώνες στήριξαν και στηρίζουν την πνευματική ζωή και τους εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες των Μακεδόνων.
    Τελειώνοντας φίλε, και σε ερωτώ για το "Στη Μακεδονία σημαντικό ρόλο στην ευρεία διάδοση του χριστιανισμού έπαιξε η μετάφραση των εκκλησιαστικών βιβλίων στη μακεδονική της εποχής από τους Κύριλλο, Μεθόδιο και τους διαδόχους τους", σαν ντόπιος Μακεδόνας δεν γνωρίζω ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, όσο για τους διαδόχους τους θα σε παρακαλούσε να μου τους αναφέρεις εκτός των Κλήμεντ και Ναούμ.
    Φιλικά Yauna.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος11/4/11, 6:01 μ.μ.

    ουδεις ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ αρνείται την σλαβοφωνία του...
    αρνείται φυσικά την ανύπαρκτη παγκοσμίως σλαβική εθνοτική ταυτότητα...
    ο κύριλλος και ο μεθόδιος ήταν ιερείς της ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ τότε ανατολικής βυζαντινής εκκλησίας.
    η οποία χρησιμοποιούσε την εκκλησιαστική ελληνική , όπως η δυτική καθολική την λατινική...
    ουδεμία σχέση είχε η εθνοτική και γλωσσική τους καταγωγή, ή οποία ήταν ΣΛΑΒΩΝΙΚΗ/ΠΡΩΤΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ και φυσικά ΜΗ ελληνική ...
    εξαιτίας της γλωσσικής καταγωγής τους μπόρεσαν να κάνουν πιστή μετάφραση της ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ από την ελληνική στη πρωτομακεδονική γλώσσα..
    εισάγοντας το γλαγολιτικό / κυριλλικό αλφάβητο με στοιχεία από το αρχαιοελληνικό...
    ακόμα και σήμερα , όπου η ελληνική αυτοκέφαλη είναι κρατική , εθνική και βαθιά ρατσιστική απασχολεί ιερείς με πολυποίκιλη εθνοτική και γλωσσική καταγωγή...
    αλβανούς , τούρκους έποικους , βλάχους , μακεδόνες. αφού οι έλληνες είναι ανύπαρκτοι...
    μάλιστα οι μακεδόνες , ως απλοί κληρικοί ( διότι ως επίσκοποι αγράφως απαγορεύεται )είναι ουκ ολίγοι..
    πολλών ενεργών μακεδόνων λαϊκών οι συγγενείς είναι μακεδόνες παπάδες της ελληνικής αυτοκέφαλης..
    δίχως φυσικά να εκδηλώνουν την μακεδονική καταγωγή τους...
    εξάλλου ο εκπρόσωπος της αυτοκέφαλης μακεδονικής εκκλησίας στην ελλάδα , ο αρχιμανδρίτης μακεδόνας νικόδημος τσαρκνιάς , την αυτοκέφαλη ελληνική εκκλησία υπηρέτησε για πολλά χρόνια μέχρι να εκδιωχθεί από αυτή αποκλειστικά εξαιτίας της ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ της μακεδονικής του καταγωγής..
    οι σλαβώνοι μακεδόνες και μη έλληνες, θεσσαλονικείς/ σολουντσάνοι , κύριλλος και μεθόδιος εκχριστιάνισαν τον πληθυσμό της κεντρικής ευρώπης και δεν τον εκπολίτισαν..
    Απολίτιστοι και βάρβαροι ήταν οι θεομπέχτες κρατούντες του φεουδαρχικού βυζαντίου...
    Για αυτό αμφότεροι διέρρηξαν οριστικά τις σχέσεις τους με το Βυζάντιο και σύνηψαν σχέσεις με την Καθολική Εκκλησία...
    από την οποία τιμούνται πολύ ποιό επίσημα από ότι στην μεταβυζαντινή/πατριαρχική...
    Οι σημερινοί Μακεδόνες όπως και οι παλιότεροι τιμούν τον βυζαντινό πολιτισμό απαλλαγμένο όμως από τον ρατσιστικό μεταγενέστερα πατριαρχικό εθνοφυλετισμό του...
    σύμφωνα με το οποίο η κεντρική διοίκηση διορίζει επισκόπους παντελώς ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ στο ποίμνιο τους , κάνοντας χρήση αποκλειστικά της ακατάληπτης για τους Μακεδόνες ελληνικής γλώσσας..
    εξάλλου τα ίδια συναισθήματα έχει και η μη ελληνόφωνη πλειοψηφούσα ορθοδοξία- ρωσική, σερβική,ρουμανική, ουκρανική, βουλγαρική..
    για αυτό εξάλλου όλοι τους σε αντίθεση με τους καθολικούς αναγκάστηκαν και ίδρυσαν ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ εκκλησία ..
    συμπεριλαμβανόμενης της αυτοκέφαλης ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ εκκλησίας..
    επιλέγοντας τοπικούς επισκόπους, με λατρευτικά στην μητρική τους μακεδονική γλώσσα..
    οι σημερινοί μακεδόνες της ελλάδος δεν αρνούνται την ελληνοφωνία τους, απότοκο της υποχρεωτικής κρατικής εκπαίδευσης..
    όπως αντίστοιχα οι μακεδόνες της βουλγαρίας την βουλγαροφωνία τους...
    και οι μακεδόνες του σερβοκροατικού βασιλείου την σερβοφωνία τους..
    παρομοίως φυσικά και οι διάσπαρτοι σε πολλά κράτη ΒΛΑΧΟΙ..
    οι μακεδόνες όμως άσχετα με την ξενοφωνία τους παραμένουν μακεδόνες..
    ούτε έλληνες , ούτε βούλγαροι, ούτε σέρβοι, ούτε αρχαίοι , ούτε σλάβοι, ούτε αλβανοί, ούτε βλάχοι...
    αυτό εξάλλου τους το αναγνωρίζανε όλοι οι σχετικά έντιμοι έλληνες εθνικιστές, του 19/20 αιώνα , όπως ο παπαρρηγόπουλος , ιων δραγούμης, μυριβήλης...
    αλλο ελληνας, κάτοικος της μακεδονίας.
    αλλο βλάχος, κάτοικος της μακεδονίας.
    αλλο αλβανός , αλλο τούρκος κάτοικος της μακεδονίας.
    και παντελώς άλλο ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ..
    ολοι φυσικά οι παραπάνω είναι ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ μακεδόνες.
    όπως ηπειρώτες , θρακιώτες , μωραϊτες..
    βοιβοδίνοι-σέρβοι, κροάτες , ούγγροι κάτοικοι της βοϊβοντίνας..
    τα περισσότερα βυζαντινά μοναστήρια της μακεδονίας χτίσθηκαν από τους αυτόχθονους μακεδόνες πιστούς τους , έστω και αν αυτονόητα περιείχαν το ελληνικό τυπικό..
    ουκ ολίγα όμως, ιδιαίτερα οι εκκλησίες είχαν το μακεδονικό γλωσσικό τυπικό. εξαιτίας του οποίου καταστράφηκαν με περισσή βαρβαρότητα από τους εληνοορθόδοξους επίσκοπους, ακόμα και την περιοδο της χουντικής επταετίας...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος11/4/11, 10:02 μ.μ.

    Ανων. 11/4, 05:33,
    Πες μας εσύ ποια σλαβική τυποποίησαν οι Κύριλλος και Μεθόδιος, να λάβουμε επιστήμη και όχι κατιτίς από διαχρονική εχγώρια πρωτόγονη προπαγάνδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλε Ανώνυμε 11/4/2011, 18.01

    Γράφεις:"
    Απολίτιστοι και βάρβαροι ήταν οι θεομπαίχτες κρατούντες του φεουδαρχικού βυζαντίου... " αλλά και
    "Οι σημερινοί Μακεδόνες όπως και οι παλιότεροι τιμούν τον βυζαντινό πολιτισμό απαλλαγμένο όμως από τον ρατσιστικό μεταγενέστερα πατριαρχικό εθνοφυλετισμό του"
    Φίλε, εδώ με ¨τιμούν" με μπερδεύεις…

    Γράφεις: "ο κύριλλος και ο μεθόδιος ήταν ιερείς της ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ τότε ανατολικής βυζαντινής εκκλησίας.
    η οποία χρησιμοποιούσε την εκκλησιαστική ελληνική , όπως η δυτική καθολική την λατινική...
    ουδεμία σχέση είχε η εθνοτική και γλωσσική τους καταγωγή, ή οποία ήταν ΣΛΑΒΩΝΙΚΗ/ΠΡΩΤΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ και φυσικά ΜΗ ελληνική ...
    εξαιτίας της γλωσσικής καταγωγής τους μπόρεσαν να κάνουν πιστή μετάφραση της ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ από την ελληνική στη πρωτομακεδονική γλώσσα.."


    Δηλάδή οι Εξαρχικοί μακεδόνες που 'εφυγαν' από τον βυζαντινό πολιτισμό, που λες ότι το τιμούσαν, και προσχώρησαν στην βουλάρικη εκκλησία για να ακούν την θεία λειτουργία στην γλώσσα τους, άκουγαν στις βουλγάρικες εκκλησίες την πρωτομακεδονική γλώσσα; Τα σχολεία που άνοιξε η Εξαρχία ήταν βουλγάρικα ή μακεδονικά, Διδασκόταν δηλαδή η πρωτομακεδονική γλώσσα;;;

    Εμείς οι Μακεδόνες που φτάσαμε μέχρι την Ινδία δεν μπορούσαμε να κάνουμε δική μας εκκλησία τόσους αιώνες; Περιμέναμε τους Βουλγάρους το 1870 για να ενταχθούμε στην Βουλγάρικη Εξαρχία;;
    Η μήπως, λέω και επαναλαμβάνομαι , θεωρείς ότι η Εξαρχία ήταν μακεδονική.
    Φιλικά Yauna.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος12/4/11, 11:59 μ.μ.

    Από τον Ηρακλή στον Αλέξανδρο», οι αρχαίοι Μακεδόνες στην Οξφόρδη



    Ο διακεκριμένος ιστορικός της Οξφόρδης, Ρόμπιν Λέιν Φοξ, στη σύντομη εισαγωγική παρουσίαση της έκθεσης δάκρυσε ενώπιον συναδέλφων του και δημοσιογράφων, λέγοντας ότι πρόκειται για την κορυφαία αρχαιολογική έκθεση που έχει γνωρίσει. Κατά τον κ. Λέιν Φοξ, το ιστορικό μήνυμα της έκθεσης είναι ταυτόχρονα και πολιτικό: «Οι Μακεδόνες ήταν ένα ελληνόφωνο βασίλειο στη βόρεια Ελλάδα και όσοι Σκοπιανοί υποστηρίζουν ότι εκεί βρίσκεται η Μακεδονία επιδεικνύουν άγνοια και η θέση τους είναι εξωφρενική. Είναι σαν να λένε ότι η Οξφόρδη βρίσκεται στη Λευκορωσία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ρόμπιν Λέιν Φοξ

    http://www.skai.gr/news/greece/article/166838/apo-ton-irakli-ston-alexandro-oi-arhaioi-makedones-stin-oxfordi/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμε 12/4/11 23:59

    Το βασίλειο των Μακεδόνων ήταν ένα ελληνόφωνο βασίλειο, αλλα αποτελούνταν και από θρακικά και Ιλλυρικά φύλα. Η επικράτειά του επί Αλεξάνδρου έφτασε μέχρι τον Δούναβη. Δύο αιώνες πριν από αυτόν ανατολίκά δεν έφτανε ούτε μέχρι τον Βαρδάρη. Η πρωτεύουσα, η Πέλλα, ήταν εκτός Μακεδονίας.
    Η ιστορία δεν πάγωσε, όπως μερικές φορές η οθόνη του κομπιούτερ, αλλά συνέχισε να εξελίσσεται, όπως και οι λαοί, οι γλώσσες, οι πολιτισμοί.
    Σήμερα, όχι μόνο η διεθνής κοινότητα αλλά και η επίσημη Ελλάδα αναγνωρίζουν ότι η πόλη των Σκοπίων βρίσκεται στη Μακεδονία.

    Τον μύθο του Ηρακλή, εκτός από τους αρχαίους Έλληνες, τον είχαν και οι Φοίνικες, οι Αιγύπτιοι και άλλοι λαοί της αρχαιότητας.
    Ο Αλέξανδρος κατέστρεψε την φοινικική πόλη Τύρο, γιατί οι Τύριοι αρνήθηκαν να του επιτρέψουν να μπει για να κάνει δήθεν θυσίες στο ναό του δήθεν προγόνου του Ηρακλή.
    Σταματήστε λοιπόν να στηρίζεστε σε μύθους και επιλεκτική χρήση της ιστορίας γιατί έχετε καταντήσει γραφικοί.
    Μην χαίρεστε με αυτά που λέει μια μειοψηφία ιστορικών και κλείνετε τα μάτια σας σε αυτό που υποστηρίζει η διεθνής ιστορική και πολιτική κοινότητα, γιατί με αυτό τον τρόπο δίνετε παράταση στο μαρτύριό σας.
    Θα σας περάσει πιό ανώδυνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος13/4/11, 6:56 μ.μ.

    Καρατασο για ποιους μυθους μιλας και για ποιον "δηθεν προγονου του Ηρακλη??

    Εχεις μηπως υποψιν σου τα Αρχαια κειμενα σχετικα με αυτο ?
    Για δες εδω



    1. [Diodorus Siculus 17.1.5]


    “Alexander’s ancestry went back to HERACLES on his father’s side, while through his mother he was related to the Aeacids.”

    2.[Plutarch, Alexander 2.1-2]


    “As for Alexander’s family, it is firmly established that he was descended from HERACLES through Caranus on his father’s side and from Aeacus through Neoptolemus on his mother’s. The story goes that Philip was initiated into the mysteries at Samothrace along with Olympian. She was an orphan and he was still a very young man; he fell in love with her, and on the spure of the moment became betrothed to her after ganing the blessing of her brother Arybbas.”

    3.

    [Velleius Paterculus: “The Roman History” Book I, 5]


    ”In this period, sixty-five years before the founding of Rome, Carthage was established by the Tyrian Elissa, by some authors called Dido. 5 About this time also Caranus, a man of royal race, eleventh in descent from Hercules, set out from Argos and seized the kingship of Macedonia. From him Alexander the Great was descended in the seventeenth generation, and could boast that, on his mother’s side, he was descended from Achilles, and, on his father’s side, from HERCULES

    4,
    . [Diodorus of Sicily, 17.4.1]


    “First he [Alexander] dealt with the Thessalians, reminding them of his ancient relationship to them through HERACLES”

    5,
    . [Isocrates to Philip 115]


    And mark that I am summoning you to an undertaking in which you will make expeditions, not with the barbarians against men who have given you no just cause, but with the Hellenes against those upon whom it is fitting that the DESCENDANTS of HERACLES should wage war.

    6
    Arrian, Anabasis.3.3.2]


    And Alexander felt this drive to repeat the deeds of Perseus and HERACLES, from whose two families he DESCENDED…

    7.
    . [Arrian The Campaigns of Alexander, 4.11]


    ..but of Philip’s son, a man with the blood of HERACLES and Aeacus in his veins, a man whose forefathers came from Argos to Macedonia, where theylong ruled not by force, but by law

    8,
    Are you not aware that if HERACLES, MY ANCESTOR, had gone no further than Tiryns or Argos--or even than the Peloponnese or Thebes--he could never have won the glory which changed him from a man into a god, actual or apparent? Even Dionysus, who is a god indeed, in a sense beyond what is applicable to Heracles, faced not a few laborious tasks; yet we have done more: we have passed beyond Nysa and we have taken the rock of Aornos which HERACLES himself could not take. Come, then; add the rest of Asia to what you already possess--a small addition to the great sum of your conquests.

    Δεν υπαρχει Πανεπιστημιο, Ιστορικο Ινστιτουτο η Μουσειο στον κοσμο (εκτος απο αυτα των Σκοπιων) που να υποστηριζει οτι οι Αρχαιοι Μακεδονες δεν ηταν Ελληνες

    Aπο λογια πολλα αποδειξεις δεν εχεις και το ποιοι γινονται γραφικοι σε ολο τον κσομο οταν λενε οτι ειναι 'απογονοι" των Αρχαιων Μακεδονων ειναι πασιγνωστο

    Μην με αναγκασεις να σου ποσταρω τι λενε Ιστορικοι , Μουσεια και Ξενα Ινστιτουτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος13/4/11, 10:29 μ.μ.

    * Το εξαγωγικό προιόν της διδασκαλίας της αγγλικής στην Ελλάδα ( βιβλία, native καθηγητές, διδακτικό υλικό, εξετάσεις lower- proficiency-cambridge από Άγγλους, διάφορες franchise, κτλ, κτλ...) αποφέρει στους Άγγλους ένα οικονομικό όφελος τέτοιο που 'Αγγλοι σαν τον Fox δεν θα χαλάσουν κανένα χατίρι στους Έλληνες πελάτες.
    Θα με ενδιέφερε να μάθω τη γνώμη αλλά πιο πολύ για τη δράση του Fox υπέρ της επιστροφής των νυν Ελγίνειων και μελλοντικών Μαρμάρων της Ακρόπολης στην πατρίδα μας.
    * Ο Ηρακλής και ο Gilgamesh είναι το ίδιο πρόσωπο, μόνο που ο Gilgamesh είναι πιο παλιός και απ'αλλού. Άλλη μια ελληνοποίηση.
    * Δεν διάβασα ακόμα τίποτα από τον ανών. 11/4,05:33. Μάλλον φλυαρούσε κίτρινα.
    * Πότε πήγε και γύρησε από την Ινδία ο τακαμπάρας; Και γιατί δεν τον κράτησαν εκεί, μα τον Γκανές;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. HERACLES
    Δεν υπάρχει απολύτως κανένας ιστορικός που να λέει ότι ο HERACLES δεν ήταν μυθικό πρόσωπο και ότι από την εποχή του Αλεξάνδρου Έλληνες ήταν "οι μετέχοντες της ελληνικής παιδείας", ότι το μεγαλύτερο μέρος των Μακεδόνων της εποχής του Αλεξάνδρου ήταν Ιλλυρικοί και Θρακικοί πληθυσμοί, ότι στη συνέχεια έγιναν και άλλες επιμειξίες, μετακινήσεις πληθυσμών κλπ. και ότι οι σύγχρονοι λαοί ελάχιστη σχέση έχουν με τους λαούς εκείνης της εποχής.

    Ανάρτησα το σχόλιό σου για να φανεί ότι δεν είσαι απλός πολίτης με τόσο οργανωμένο οπλοστάσιο, αλλά εκφράζεις κάποιον ευαγή παρασιτικό οργανισμό, ο οποίος λόγω της οικονομικής κρίσης κινδυνεύει να χάσει τις χρηματοδοτήσεις.
    Τουλάχιστον πέστε μας ένα ευχαριστώ, γιατί χωρίς εμάς θα χάνατε το ψωμί σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος14/4/11, 1:24 π.μ.

    To να γνωριζεις Ιστορια κα να εχεις επιχειρηματα απεναντι σε αυτους που συστηματικα κλεβουν την πολιτιστικη σου κληρονομια και Ιστορια δεν σημαινει οτι ανηκεις σε καποιο ¨οργανισμο" παρασιτικο η μη.

    Ειναι προφανες οτι λογω ελλειψης επιχειρηματων επι του προκειμενου δεν μπορεις να αντεξεις τον διαλογο και γιαυτο καταφευγεις σε τετοιους χαρακτηρισμους που ειναι και η τακτικη των πλαστογραφων της Αρχαιας Ιστοριας

    Πες τουλαχιστον ευχαριστω που εμαθες εστω και τωρα τι λενε τα Αρχαια κειμενα για τον Ηρακλη και τον Αλεξανδρο.

    Και για να μην εχεις αποριες και να μην φτιαχνεις σεναρια λογω αδυναμιας να αντεπεξελθεις στον διαλογο Αντωνη με λενε και ειμαι Πλοιαρχος του ΕΝ απο τον Πειραια με καταγωγη απο την Μακεδονια κε Καρατασο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος14/4/11, 4:05 π.μ.

    #greek_orthodox_rock
    Το ελληνικό twitter πάλι μεγαλούργησε!

    Παρακαλώ όπως αναρτηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος14/4/11, 12:17 μ.μ.

    Kai κατι τελευταιο

    Ο Μ. Αλεξανδρος στο λογο που εκφωνησε στο στρατευμα πριν την Μαχη της Ισου αναφερει τους Θρακες κ Ιλλυριους στρατιωτες σαν ΞΕΝΟΥΣ.
    Επομενως η αναφορα σου οτι ¨" το μεγαλυτερο μερος των Μακεδονων της εποχης του Αλεξανδρου ηταν Θρακικοι και Ιλλυρικοι πληθυσμοι" ειναι
    εντελως λανθασμενη η και παραπλανητικη


    WE shall fight for GREECE, and our hearts will be in it. As for our FOREIGN TROOPS — THRACIANS, Paeonians, ILLYRIANS, Agrianes — they are the best and stoutest soldiers in Europe, and they will find as their opponents the slackest and softest of the tribes of Asia.

    Arrian (The Campaigns of Alexander) Alexander talking to the troops before the battle. Book 2-7 Penguin Classics. Page 112. Translation by Aubrey De Seliucourt.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμε 14/4/11 01:24
    Είναι πολύ πιθανόν να έσφαλα ως προς την ταυτότητά σου, αλλά αν είσαι από την Μακεδονία όπως λες, θα ξέρεις ότι έχουν δημιουργηθεί ιδρύματα, όπως η Εταιρία Μακεδονικών Σπουδών, που είχει δημιουργηθεί καθαρά για προπαγανδιστικούς λόγους.
    Δεν σου προκαλεί απορία γιατί δεν υπάρχουν εταιρίες Θεσσαλικών, Κρητικών, Θρακικών Σπουδών?
    Τελικά η αναζωπύρωση του Μακεδονικού δημιούργησε πολλούς ερασιστέχνες ιστορικούς, όπως εσύ κι εγώ. Και αυτό είναι θετικό γιατί οι επαγγελματίες ιστορικοί δεν λένε την αλήθεια για ευνοητους λόγους.
    Πολλοί, όμως, δομούν τον ιστορικό τους λόγο πάνω σε μια αυθαιρεσία.
    Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός εδώ και τουλάχιστον δύο χιλιετίες είναι, όχι μόνο πολυεθνικός, αλλά και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, όπως και ο φοινικικός, ο λατινικός, ο βυζαντινός, ο αραβικός κλπ. και κανένας λαός μέχρι πριν δύο αιώνες δεν τον θεωρούσε αποκλειστικά δικό του.
    Για φαντάσου οι σημερινοί Λατίνοι, δηλαδή οι κάτοικοι του αρχαίου Λατίου, που είχε πρωτεύουσα τη Ρώμη, να διεκδικήσουν ως δική τους πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά όλα όσα επιρρεάστηκαν απο την λατινική γλώσσα και κουλτούρα και εντάχθηκαν στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Μεταξύ των λαών και χωρών που θα δικαιούνταν να διεκδικήσουν είναι και όλη η Ελλάδα και τα Βαλκάνια, καθώς υπάρχουν αδιάψευστα "επιχειρήματα" ότι ήταν Ρωμαϊκά. Οι ίδιοι οι νεοέλληνες αυτοαποκαλούνταν Ρωμιοί (Ρωμαίοι) και σύμφωνα με τη δική σας λογική θα δικαιούνταν να τους διεκδικήσουν.
    Μέρος της μακεδονικής ιστορίας και κουλτούρας, εκτός από την Κοινή Ελληνική και τον Αλέξανδρο, είναι και ο Ιουστινιανός, ο Κύριλλος και Μεθόδιος, ο Σαμουήλ κ.α. όπως και η Κυριλλική γραφή και κουλτούρα.
    Γιατί δηλαδή να παραβλέψουμε όλη αυτή την ιστορία και να λάβουμε υπόψη μόνο την ιστορία πριν τον 4ο αιώνα π.Χ.?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος14/4/11, 8:51 μ.μ.

    Κε Καρατασο χαιρομαι κατ αρχας που αναγνωριζεις οτι εσφαλες ως προς την ιδιοτητα μου γιατι δειχνει οτι εισαι λογικος και χωρις εμπαθεια ανθρωπος.

    Δεν διαφωνω σε ολα οσα εγραψες στο τελευταιο σου σχολιο ομως μια συζητηση τετοιου ευρους δεν μπορει να γινει κατα την γνωμη μου μεσα απο τα σχολια μας εδω.

    Ετσι θα επικεντρωθω στα οσα αφορουν τους Αρχαιους Μακεδονες
    Ο Αρχαιος Ελληνικος Πολιτισμος και βεβαια ανηκει σε ολη των ανθρωποτητα αλλωστε για αυτο τον λογο η Αρχαια Ελληνικη Ιστορια διδασκεται σε ολα τα Πανεπιστημια του κοσμου εκτος απο αυτο της γειτονικης χωρας.

    Ομως η προσπαθεια του νεου κρατους στα βορεια συνορα να αποκτησει ταυτοτητα που συνδεεται με την Αρχαιοτητα με ανεγερση αγαλματων, ονοματοδοσια Εθν, οδων και Αεροδρομιων με ονοματα Μακεδονων Βασιλεων,΄ανακαλυψη αρχαιας μακεδονικης γλωσσας" στην Στηλη της Ροζετας,η κλοπη συμβολων,παρελασεις και αλλα φαιδρα με παραλληλη συνεχη προσπαθεια παραχαραξης της Αρχαιας Ιστοριας οταν ολοι γνωριζουν οτι οι Σλαβοι εγκατασταθηκαν στα Βαλκανια τον 5ο αιωνα ειναι τουλαχιστον αστεια για την Διεθνη Ιστορικη κοινοτητα και προσβλητικα για τους Ελληνες.

    Το περιεργο ειναι οτι αυτη η προσπαθεια αρχισε με την αναληψη της εξουσιας απο τον Γκρουεφσκι, ενω πριν απο αυτον αναφορα στις ριζες με την Αρχαιοτητα γινοταν μονο απο εξτρεμιστικες ομαδες της γειτονος οπως αναφερει και ο Ιστορικος E.Borza.

    ""Modern Slavs, both Bulgarians and Macedonians, CANNOT establish a link with antiquity, as the Slavs entered the Balkans centuries after the demise of the ancient Macedonian kingdom. Only the most radical Slavic factions—mostly émigrés in the United States, Canada, and Australia—even attempt to establish a connection to antiquity ""

    Η προελευση των Αρχαιων Μακεδονων ειναι ξεκαθαρα και αποδεδειγμενα Ελληνικη
    Η αρχαια Μακεδονικη γλωσσα οπως αποδεικνυεται απο τον καταδεσμο της Πελλας, τα Μακεδονικα ονοματα,τα αρχαιοελληνικά ευρήματα στο Δίον, στην Πέλλα, στη Βεργίνα, στη Σίνδο, στην Αιανή είναι όλα ελληνικά. Αρχιτεκτονική, ζωγραφι­κή, γλυπτική, διακοσμητική, ρυθμοί, πολεοδομία είναι όλα ελληνικά. ,η θρησκεια τους, τα αρχαια κειμενα,η καταγωγη των Μακεδονων βασιλεων απο την Δυναστεια των Αργεαδων, οι ρησεις των Αρχαιων Μακεδονων, η ιδια η προλευεση του ονοματος 'Μακεδονια¨",η συμμετοχη τους στους Ολυμπιακους Αγωνες, οι Επιγραφες( Καμιάς άλλης γλώσσας επιγραφή δε βρέθηκε στην αρχαία Μακεδονία, ε­κτός από τη λατινική της Ρωμαιοκρατίας), η δυνατοτητα τους να γίνονται μέλη της Αμφικτυονίας των Δελφών, προνόμιο αποκλειστικά και μόνο για τους Έλληνες,ειναι στοιχεια που καμμια προπαγανδα δεν θα μπορεσει να τα παραχαραξει.

    Δεν ειναι περιεργο που το European Policy Centre (τμημα της ΕΕ) τον Ιουλιο του 2009 μπροστα σε ολη αυτη την προσπαθεια παραχαραξης Ιστοριας απο την Κυβερνηση της Πγδμ επεσημανε τα εξης

    European public opinion overwhelmingly regards the image of Alexander the
    Macedonian as intrinsically linked to the HELLENC(i.e. GREEK) identity. A claim by any other
    state but GREECE to this historic and cultural legacy is considered, to put it mildly, ILLEGITIMATE.

    http://www.epc.eu/pub_details.php?pub_id=500&cat_id=4

    Οπως δεν ειναι και περιεργο που πολυ προσφατα το Ευρωκοινοβουλιο αντικατεστησε τον ορο ¨μακεδονικη γλωσσα¨ σε αυτο της ¨¨Κρατικης γλωσσας¨¨¨σε καθε αναφορα του εγγραφη η λεκτικη στην γλωσσα της Πγδμ

    Dnevnik daily comments that in the document the term ‘Former Macedonian Republic of Macedonia’ has replaced the term ‘Macedonia’, while ‘official state language’ – the term ‘Macedonian language’.

    http://www.focus-fen.net/index.php?id=n246526

    Τελος θα ηθελα να σε ευχαριστησω για την φιλοξενια στην σελιδα σου και να ευχηθω Καλο Πασχα σε ολους με ειρηνη και συμφιλιωση ολων των Λαων της Βαλκανικης.

    Αντωνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος7/1/12, 6:55 μ.μ.

    ΜΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ.ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΦΩΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΛΑΥΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΟΝΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΓΝΩΣΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΚΑΚΩΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔETAI ΣΤΟΥΣ ΣΛΑΥΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ "ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ" ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΕΠΕΙ Η ΜΟΝΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΤΟΥ ΧΙΛΙΑΝΔΑΡΙΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ " ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΛΑΥΟΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΛΑΩΝ,ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ .... ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΣΥΝΟΜΩΤΟΥΣΕ ΚΑΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΛΑΥΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ... .ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΟΜΩΤΕΣ ΞΕΣΚΕΠΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΤΟ 1945 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.ΙΣΩΣ ΑΠΟ ΤΟ 450 Π.Χ.ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕΝΤΟΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.ΝΑ ΠΑΡΕΙ Η ΕΥΧΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΩ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ " Δ " ΚΑΙ ΤΟ "Γ" ΟΠΩΣ "ΑΛΕΞΑΝΤΡΟΣ" ΚΑΙ "ΑΝΤΙΓΚΟΝΟΣ.ΤΟΤΕ ΣΥΜΟΜΩΤΗΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΛΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΚΕΝΤΟΝΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΜΕΤΕΦΡΑΣΑΝ ΤΑ ΜΑΚΕΝΤΟΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΣΑΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΦΙΛΟΤΙΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΑΝ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΙ ΑΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ "ΠΡΙΑΤΕΛΚΟΝ" ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΜΑΚΕΝΤΟΝΙΚΗ ΣΑΣ ΓΛΩΣΣΑ. ΕΓΩ ΑΥΤΑ ΕΙΧΑ ΤΑ ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ ΝΑ ΣΑΣ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΤΙ ΕΝΝΟΩ.ΝΑ ΤΑ ΛΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος6/3/12, 6:21 μ.μ.

    Καποια απορια εχω μ' αυτα τα θεματα της Μακεδονιας. Μια ζωη ακουω να λενε για την "ελληνικοτητα" της και οτι οι μακεδονες μιλουσαν την ελληνικη γλωσσα. Μεχρι εδω ολα καλα. Οι ελληνες ομως ειχαν και γραπτο λογο, γεγονος το οποιο πιστοποιουν τα εως σημερα ανακαλυφθεντα αρχαια μνημεια. Εδω πλεον γενναται το προαναφερθεν ερωτημα μου. Εαν δεχθω το ανεκαθεν ελληνικο της μακεδονιας και των μακεδονων, τοτε γιατι τα μνημεια που εχουν ελληνικη γραφη ειναι εως τον 4,5 αιωνα π.Χ.; Οι "ελληνες" κατοικοι εδω τοτε επινοησανε την αλφαβητο και οχι παλαιοτερα; Και αν λαβουμε υπ' οψιν κατι "περιεργες" γραφες που δεν μπορουν να μεταφραστουν και ανακαλυφθηκαν στο Δησπηλιο (Ντουπνιτσα) Καστοριας, με εξακριβομενη ιστορικη παλαιοτητα (αν δεν απατωμαι) 9,000 χρονια π.Χ., τοτε ποιοι κατοικουσαν στην μακεδονια που δεν ξερανε τα ελληνικα; SOLUNCANEC.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος23/5/12, 3:02 μ.μ.

    Διάβασα με προσοχή τα ότι λέτε στο συγκεκριμένο θέμα και τις απόψεις σας.Αυτό που λέτε για παλιότερα αγάλματα μέχρι τον 4,5 να θυμήσω ότι ο Αλέξανδρος της Μακεδονίας ο πρώτος το 479 πολέμησε μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες κατά των Περσών.Αυτο απλά ως μια αναφορά.Και ψάξτε και απο εκεί και έπειτα ποια γλώσσα μιλούσαν.Και αν ακούσω πάλι την κλασσική σκοπιανή δικαιολογία περι παγκόσμιας Ελληνικής γλώσσας που την ήξεραν όλοι θα πεθάνω στα γέλοια.

    Τώρα όσον αφορά τα όσα λές στο κειμενο σου.Είναι σαν τον αστείο Εφυή σχεδιασμό που επινόησαν οι αμερικάνοι ευαγγελιστές για να δείξουν ότι επιστήμη και θρησκεία είναι το ίδιο.Τι λένε ξέρουμε ότι όλα τα έκανε ο θεός κοινώς γνωρίζουμε την απάντηση και απλά συλλέγουμε στοιχεία.Εσύ σε αυτό το μπλογκ αυτό κάνεις.Θέσπισες την δική σου απάντηση και θέτεις απλά διάφορα στοιχεία πολλές φορές ασυνάρτητα μεταξύ τους μιας και στην ουσία παρουσιάζεις την ιστορία των Βουλγάρων ποιυ είναι και το μόνο ενδιαφέρων.Κάνεις κύκλους άσχετους γύρω από τα θέματα και στο τέλος δεν καταλήγεις πουθενά.Δεν μας λες ποια είναι η "μακεδονική" γλώσσα.Εσύ εξήγησε μου καλύτερα τι γίνεται με τον αρχαιολόγο Βάσκο Γκλιγκορίεβιτς και τις εξαφανήσεις του λόγω στοιχείων περί ελληνικότητας των Μακεδόνων που έβγαλε στο φώς αλλά και γιατί υπάρχουν ελληνικα νεκροταφεία στα σκόπια (μοναστήρι συγκεκριμένα και γευγελή) καθώς και γιατι όταν ο Τίτο άλλαξε το όνομα της βαρδαρίας σαν μακεδονία βρήκε τότε γύρω στους 400000 κάτοικους με Ελληνική καταγωγή και τους άλλαξε τα ονόματα δια της βίας

    φιλικά Dimitrios L-Drac (μπορείς να με ψάξεις στο facebook και συνεχίζουμε εκεί)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος17/3/16, 9:37 π.μ.

    Είναι πολύ πιθανόν να έσφαλα ως προς την ταυτότητά σου, αλλά αν είσαι από την Μακεδονία όπως λες, θα ξέρεις ότι έχουν δημιουργηθεί ιδρύματα, όπως η Εταιρία Μακεδονικών Σπουδών, που είχει δημιουργηθεί καθαρά για προπαγανδιστικούς λόγους.
    Δεν σου προκαλεί απορία γιατί δεν υπάρχουν εταιρίες Θεσσαλικών, Κρητικών, Θρακικών Σπουδών?
    ΚΑΜΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΣΕ ΕΜΕΝΑ....ΚΑΙ ΕΓΩ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝΤΕ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΙΣΗΜΑ ΑΠΟ ΦΑΣΙΖΩΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ , ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΕΦΤΙΑΧΝΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ.....ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή