tag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post703393719774278488..comments2023-04-26T04:52:44.706+03:00Comments on Ilinden Makedonia: Με Υποκρισία τιμούν την Επανάσταση της ΝάουσαςTrajanoshttp://www.blogger.com/profile/11079942107198755870noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-18103710589819586282014-09-08T13:18:21.835+03:002014-09-08T13:18:21.835+03:00ΠΕΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΙΛ...ΠΕΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ<br /><br />Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ<br /><br />Όλες οι επιγραφές, µα απολύτως όλες οι επιγραφές, που έχουν βρεθεί<br />στη Μακεδονική γη, και έχουν βρεθεί τουλάχιστον 6.000 επιγραφές, είναι<br />ΕΓΓΡΑΦΈΣ µε ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. Οι επιγραφές αυτές άρχονται<br />χρονολογούμενες από τον έκτο προ Χριστού (6ο π.Χ.) αιώνα.<br /><br /><br />ΕΔΕΣΣΑ ΕΓΓΡΑΦΗ….. «ΙΠΠΟΜΑΧΑΣ » 8 ΑΙΩΝΕΣ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΔΕΣΣΗΣΓιώργος Μακεδώνnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-37332868827173915382011-07-06T22:16:27.598+03:002011-07-06T22:16:27.598+03:00Μακεδονικο Εθνος δεν υπηρξε ποτε .Ουτε γλωσσα μακε...Μακεδονικο Εθνος δεν υπηρξε ποτε .Ουτε γλωσσα μακεδονικη. Αφηστε τα ψεμματα ,δεν βοηθουν.Οι Αρχαιοι Μακεδονες ησαν Ελληνες και μιλουσαν μονο Ελληνικα, αυτο ειναι ιστορικα αποδεδειγμενο.Δειτε και τις επιγραφες στους αρχαιους μακεδονικους ταφους, στα νομισματα κλπ,ησαν ελληνικα.Τα ονοματα των Αρχαιων Μακεδονων ησαν ολα Ελληνικα , δειτε την ετυμολογια τους , απο τι προερχονται ? τι σημαινουν ? Αριστοτελης, Φιλιππος, Αλεξανδρος, Βουκεφαλας, Παρμενιων, Ηφαιστιων , Ολυμπιας ???<br />Οι Βλαχοι ειχαν και εχουν παντα Ελληνικη συνειδηση.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-9203865049685921682010-03-26T18:27:00.578+02:002010-03-26T18:27:00.578+02:00Τα όσα έχουν γραφεί για την επανάσταση του 1822 στ...Τα όσα έχουν γραφεί για την επανάσταση του 1822 στη Νάουσα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρονται γιατί είναι αληθινά. Η Νάουσα,τόσο πριν από το ολοκαύτωμά της, όσο και αργότερα, αν και μικρή σχετικά σε πληθυσμό είχε αναπτύξει κοινωνικό ιστό αστικού κέντρου. Κατ' αρχάς οι μανιφακτούρες, που εξελίχθηκαν σε βιομηχανίες τον 19ο αιώνα και το εμπόριο αποτέλεσαν δύο μεγέθη αστικοποίησης της πόλης. Το γλωσσικό εργαλείο των Ρωμιών αστών (χωρίς εθνοτικό προσδιορισμό) ήταν η ελληνική γλώσσα. Έτσι πράγματι στη Νάουσα υπήρχαν αρκετός πληθυσμός ελληνοφώνων ή ελληνομαθών κατοίκων εξαιτίας του αστικού χαρακτήρα της πόλης και της λειτουργίας ελληνικών σχολείων. Όσοι κάτοικοι σλαβικής γλώσσας κατέβαιναν στην πόλη,εφόσον είχαν την φιλοδοξία της κοινωνικής και οικονομικής ανέλιξης όφειλαν να μάθουν ελληνικά. Οι Τουρπάληδες λ.χ. από το Γκόλνο Γκραμματίκοβο εγκαστάθηκαν στη Νάουσα και ασχολήθηκαν με την κλωστοϋφαντουργία. Μητρική γλώσσα τους η σλαβική μακεδονική.Εντούτοις εξελληνίστηκαν πολιτισμικά μαζί με την αστικοποίησή τους. Κάτοικοι από την Όσλιανη, που κατέβηκαν στη Νάουσα,λ.χ. η οικογένεια Μητσιντούντου (αργότερα γνωστή ως Δούδου) αστικοποιήθηκε, εξελληνίστηκε και μάλιστα ένας από τα άρρενα μέλη της οικογένειας μετανάστευσε στην Αίγυπτο, όπου ασχολήθηκε με το εμπόριο. Ο Τρικούπης στην τρίτομη ιστορία του για την ελληνική επανάσταση αφιερώνει τρεις αράδες στον 2ο τόμο και στη Νάουσα. Γράφει λοιπόν πως ήταν πόλη στους πρόποδες του Βερμίου, κατοικούμενη αποκλειστικά από Χριστιανούς, Έλληνες και Βούλγαρους....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-19300242858531433472009-09-30T00:44:18.355+03:002009-09-30T00:44:18.355+03:00Αφού είναι τόσοι πολλοί οι Σλαβομακεδόνες γιατί τό...Αφού είναι τόσοι πολλοί οι Σλαβομακεδόνες γιατί τότε του κόμμα του ουρανίου τόξου πάιρνει ελάχιστες ψήφους;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-43622743352071662122009-05-17T21:30:00.000+03:002009-05-17T21:30:00.000+03:00Δυο άλλες πληροφορίες απο το προαναφερθέν βιβλίο τ...Δυο άλλες πληροφορίες απο το προαναφερθέν βιβλίο του Weignd<br />στη σελ 79 λέει ότι το μόνο ελληνόφωνο χωριό στην περιοχή(που ερευνά) είναι η κουλακια(χαλαστρα)<br />Επίσης καπου αλλού σημειώνει τα βουλγαρόφωνα χωριά που ανακάλυψε νοτίως του αλιάκμονα(τότε Μπίστριτσα): Nisel( Νισέλι?), Grisel(?), Milowo(?) και Libanowo(Αιγίνιο).<br />Στο τέλος αφού μεταφέρει της πληθυσμιακές στατιστικές του Καντσοφ<br /> ευχεται στο λαο της Μακεδονίας να πετυχει τους στόχους του οπως χαρακτηριστικά λέει το αξίζουν υστερα απο τοσους αγώνες.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-32565601879281862932009-05-15T06:36:00.000+03:002009-05-15T06:36:00.000+03:00Στέφανε
καταθέτω απσπάσματα του Γερμανού
ερευνητ...Στέφανε <br />καταθέτω απσπάσματα του Γερμανού<br />ερευνητη και περιηγητή Weigand αλλα και του προαναφερόμενου απο σένα Kantsof<br /> Ας ξεκινήσουμε απο τον Weigand<br />Γράφει λοιπον στo βιβλίο του Ethnografie von Makedonien (1924) :<br />"Ο πληθυσμός της παιδιάδας (εννοεί των Γιαννιτσών)<br />αποτελείται απο Βούλγαρους(εννοεί τους Μακεδόνες) και Τούρκους και στα Νοτιοδυτικά απο Ελληνες οι οποίοι ασχολούνται επίσης με την γεωργία μιας και προκειται για γκραικοποιημένους Βούλγαρους".<br /><br />Παμε τωρα στον Κάντσεφ που εσυ αναφέρεις. <br />δίνει λοιπον αυτος την πυκνότητα του μακεδονικού πληθυσμού σε ποσοστα στους παρακάτω Καζάδες.<br />Vodena 82% (Edessa)<br />Newrokop 80%<br />Yanitsa 76%<br />Kastoria 68%<br />Meleniko 63%<br />Florina 63%<br />Demir hissar 61% (sidhrokastro)<br />Kukush 50% kilkis<br />Niausta 97%<br /><br />Παμε τώρα στην Βέροια απο τους Wace & Thomson (1914) The nomads of the balkans σελ 211-212<br />" Η ιδια η Βέροια, περαν ότι είναι το χειμερινο σπίτι των περισσότερων Βλάχων του Σελι και Ξηρολιβαδίου, εχει ενα μικρο μόνιμο βλάχικο πληθυσμο,ενα γκεττο απο Ισπανοεβραίους, πολλούς τούρκους και αρκετούς βουλγαρους(εννοεί τους Μακεδόνες). <br />Εχω και αποσπάσματα για τις πολεις Θεσσαλονίκη<br />κοζάνη, Ιωάννινα, και Τρίκαλα. <br />επιφυλάσσομαι για άλλη φοράAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-44036477568459376772009-04-27T14:21:00.000+03:002009-04-27T14:21:00.000+03:00Ο Κ'ντσεφ αναφέρει ως ξεχωριστή εθνότητα τους Ρομά...Ο Κ'ντσεφ αναφέρει ως ξεχωριστή εθνότητα τους Ρομά (τσιγγανοι). Επίσης αναφέρει ως "Βούλγαρους μουσουλμάνους" όσους μουσουλμάνους μιλούσαν σλάβικά (μακεδονικά ή βουλγαρικά), οπότε αν έκανε απογραφή και στη Θράκη, πιθανότατα έτσι θα ανέφερε και τους Πομάκους.<br />Είναι οφθαλμοφανές ότι κάθε άλλο παρά φιλελληνική είναι η απογραφή του Κ'ντσεφ. Για την πόλη του Μοναστηριού (Μπίτολα) για παράδειγμα http://www.promacedonia.org/vk/vk_2_36.htm<br />μεταξύ των 37.000 κατοίκων δε βρήκε ούτε έναν Έλληνα, παρόλο που είναι δεδομένο ότι υπήρχαν χιλιάδες Έλληνες τουλάχιστον κατά εθνική συνείδηση, πολλοί εκ των οποίων μιλούσαν την Ελληνική τουλάχιστον ως δεύτερη γλώσσα.<br />Έτσι θεωρώ ότι χωρίς αμφιβολία, στα τέλη του 19ου αιώνα, στην πόλη της Νάουσας η πλειονότητα των κατοίκων είχε την Ελληνική ως μητρική γλώσσα.<br />Τώρα, αν οι (τουλάχιστον) 3500 Έλληνες της Νάουσας, δεν υπήρχαν το 1822 αλλά τους "φύτεψε" εκεί ο Πατριάρχης μετά την επανάσταση του 1822, δεν ξέρω. Θέλω στοιχεία.<br />Όσο για τους "μελαχροινούς" που αναφέρεις... αν ήξερες πόσοι τέτοιοι μελαχρινοί καταγράφονται ως εθνικά Μακεδόνες στη γειτονική μας χώρα, θα άλλαζες μάλλον τα κριτήρια σου.Stefanoshttps://www.blogger.com/profile/10685378090469080619noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-69086235547501791352009-04-27T11:24:00.000+03:002009-04-27T11:24:00.000+03:00Στέφανε
Οι απογραφές εκείνης της εποχής (τέλος του...Στέφανε<br />Οι απογραφές εκείνης της εποχής (τέλος του 19ου αιώνα) είναι ανακριβείς και ασαφής. Όπως επισημαίνεις, γίνονται με γλωσσικά ή θρησκευτικά κριτήρια. Έτσι ως Βούλγαροι αναφέρονται ένας τεράστιος πληθυσμός από τον Δούναβη μέχρι τη Θεσσαλονίκη.<br />Μέχρι την εποχή της επανάστασης του 1821 όλοι οι χριστιανοί των Βαλκανίων αναφέρονται ως Ρωμιοί (Ρουμ μιλιέτ). Μέχρι τότε δεν αναφέρεται πουθενά ούτε το Νεοελληνικό έθνος (Γρακοί). <br />Εκείνη την εποχή άρχισε η χειραφέτηση και καταγραφή των βαλκανικών εθνών.<br />Οι Βούλγαροι καταγράφονται αφ΄ότου δημιουργήθηκε η Εξαρχία (1872) και συμπαρασύρουν μαζί και άλλες εθνότητες που προσχωρούν σε αυτήν.<br />Η χειραφέτηση των Μακεδόνων άρχισε κατά την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα. Αυτή η καθυστέρηση που οφείλεται σε κοινωνικοπολιτικούς παράγοντες, δεν σημαίνει ότι τους στερεί το δικαίωμα να χειραφετηθούν. Τότε καταγράφονται ως Μακεδονοσλάβοι λόγω γλώσσας. Μερικοί ντόπιοι Ναουσαίοι (Μακεδονοσλάβοι)είναι μελαχρινοί και σίγουρα δεν είναι σλαβικής καταγωγής. Αυτό δείχνει ότι η γλώσσα δεν σημαίνει καταγωγή.<br />Οι Πομάκοι και οι Ρωμ της Δ.Θράκης δεν καταγράφονται ως ξεχωριστή εθνότητα σε καμιά από εκείνες τις απογραφές, αν και υπήρχαν. Κι όμως σήμερα γινεται προσπάθεια να καταγραφούν.<br /><br />Για να διαπιστώσει κάποιος την ακρίβεια ή ανακρίβεια των όσων γράφουμε για τη Νάουσα, δεν έχει παρά να κάνει μια επιτόπια έρευνα για τη μητρική γλώσσα και τα ονόματα των χωριών γύρω από τη Νάουσα πριν το 1926.<br />Κανένας δεν αμφισβητεί ότι οι οπλαρχηγοί Καρατάσος και Γάτσος είχαν ως μητρική τους γλώσσα τη μακεδονική.<br /><br />Ακόμα και οι στρογγυλοποιημένοι αριθμοί της απογραφής του Κ'ντσεφ φανερώνουν την ανακρίβειά της.<br />Στην ανάρτησή μας γράφουμε και εμείς, ότι μετά την καταστροφή της Νάουσας οι Οθωμανοί εγκατέστησαν στην πολή και ελληνόφωνους και μακεδονόφωνους πληθυσμούς πιστούς στο Πατριαρχείο (ελληνόφωνο) και τον Σουλτάνο. Οι περισσότεροι Μακεδόνες επαναστάτες εξανδραποδίστηκαν και ως κολίγοι των ελληνόφωνων τσιφλικάδων, εξελληνίστηκαν.<br />Αυτές οι διαδικασίες, όσο δυσάρεστες και να είναι, είναι μέρος της ιστορίας μας και να εξοικοιωθούμε με αυτήν.Karatashonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-67349750168583147552009-04-27T00:22:00.000+03:002009-04-27T00:22:00.000+03:00Για την ακρίβεια των παραπάνω στοιχείων κάθε ουδέτ...Για την ακρίβεια των παραπάνω στοιχείων κάθε ουδέτερος και αντικειμενικός παρατηρητής θα εξέφραζε τις αμφιβολίες του. Καταρχήν σχετικά με τη σύνθεση του πληθυσμού της πόλης Νάουσας.<br />http://www.promacedonia.org/vk/vk_2_02.htm<br />Ο Βούλγαρος Κ'ντσεφ, οποίος έχει κάνει την σχετική απογραφή την οποία χρησιμοποιούν κατά κόρον οι Μακεδονιστές, αλλάζοντας απλώς τον όρο "βούλγαρος" και "βουλγαρικός" με τον Όρο "μακεδόνας" και "μακεδονικός", δίνει για τη Νάουσα: <br />Βούλγαροι: 1500<br />Τούρκοι: 800<br />Έλληνες: 3500<br />Βλάχοι: 300 <br /><br />Τα κριτήρια του Κ'ντσεφ είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ, και θρησκευτικά (χριαστιανοί, μωαμεθανοί, εβραίοι) ΧΩΡΙΣ διαχωρισμό σε πατριαρχικούς και εξαρχικούς. Σημειοτέον ότι η απογραφή του Κ'ντσεφ δεν δίνει ΟΥΤΕ ΕΝΑ Έλληνα στους νομούς Φλώρινας, Πέλλας, Κιλκίς, μήτε στο Μοναστήρι και τη Γεβγελή. Κι όμως χαρακτηρίζει Έλληνες (με μητρική την Ελληνική) το 60% των κατοίκων της πόλης της Νάουσας, στα τέλη του 19ου αιώνα.<br />Άρα κύριοι, αν τα υπόλοιπα "ιστορικά" στοιχεία σας είναι εξίσου αξιόπιστα όπως το χωρίο που αναφέρεται στη γλώσσα των κατοίκων της Νάουσας, τότε είστε αναξιόπιστοι και κατάλληλοι μόνο για "εσωτερική" κατανάλωση.Stefanoshttps://www.blogger.com/profile/10685378090469080619noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-77466709589758752842009-04-24T19:11:00.000+03:002009-04-24T19:11:00.000+03:00Ανώνυμε 13:45
Δεν έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο...Ανώνυμε 13:45<br />Δεν έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο έθιμο της Νάουσας και δεν έχω συγκεκριμένες πληροφορίες.<br />Τα σατιρικά έθιμα ήταν πράγματι πολύ διαδεδομένα στη Μακεδονία, όπως και στη Θράκη. Μη ξεχνάμε ότι σ΄αυτές τις περιοχές αναπτύχθηκε το κίνημα των Μπογκομίλων (Βογομίλων) το οποίο καλλιέργησε πολλά σατιρικά έθιμα. Σίγουρα και στη Νάουσα υπήρχε αυτό το έθιμο. Η σάτιρα, βέβαια, ήταν μια μορφή κριτικής προς τα όργανα του καθεστώτος.<br />Θεωρώ πιθανό οι αρχές κατα τη δεκαετία του '20 να άλλαξαν το ντύσιμο από τούρκικο σε ελληνικό (αρβανίτικο) για να ελληνοποιήσουν το έθιμο.<br />Θεωρώ, όμως, πιθανό να το άλλαξαν και οι ίδιοι οι φορείς του εθίμου, οι Ναουσαίοι. Πριν το '20 σατίριζαν τους τουρκίζοντες (γενίτσαρους), μετά το '20 σατίριζαν τους ελληνίζοντες.<br />Αφορά κυρίως εσας τους Ναουσαίους. Ψάξτε το.<br />Για το θέμα του μνημείου στο Κιόσκι, μήπως έχετε ευθύνη κι' εσείς?Trajanoshttps://www.blogger.com/profile/11079942107198755870noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1204884184547663147.post-27951712299090606432009-04-24T13:45:00.000+03:002009-04-24T13:45:00.000+03:00Σαν ντόπιος Ναουσαίος που είμαι θέλω να κάνω μια δ...Σαν ντόπιος Ναουσαίος που είμαι θέλω να κάνω μια διόρθωση. Υπάρχουν πληροφορίες που λένε ότι το έθιμο με τους Γενίτσαρους και τις Μπούλες υπήρχε και πριν το 1822. Μέχρι τη δεκαετία του 1920 μεταμφιέζονταν με τουρκικα φορέματα. Οι φουστανέλες κ.λ.π. μπήκαν μετά. Τότε που άλλαξαν και τα ονόματα των χωριών.<br />Αυτό που μας ενοχλεί εμάς τους ντόπιους είναι ότι στο Κιόσκι όπου στο ολοκαύτωμα σκοτώθηκαν 1241 Ναουσαίοι, αντί να στήσουν μνημείο για τα θύματα έστησαν μνημείο για τους Πόντιους.<br />Η πλάκα που ήταν στον τάφο του Δημητρίου Καρατάσου έχει μεταφερθεί στην Αγία τριάδα και είναι συνέχεια λερωμένη με σπρέι γιατί είναι γραμμένη εκτός από Ελληνικά και με Κυριλλικά.Anonymousnoreply@blogger.com